RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل بیمه البرز در دیدار با استاندارکرمانشاه اعلام کرد

پرداخت 50 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان کرمانشاه

۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰کد خبر: 233603
ایستانیوز:مدیرعامل بیمه البرز در دیدار با استاندار استان کرمانشاه،‌اعلام کرد: بیمه البرز تا کنون پنجاه میلیاردریال خسارت به بیمه‌گزار ان خسارت دیده خود در زلزله کرمانشاه خسارت پرداخت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید رسول تاجدار در دومین سفر خود به کرمانشاه پس از زلزله اخیر و در دیدار با هوشنگ بازوند، استاندار این استان، گفت: شرکت بیمه البرز پس از وقوع زلزله کرمانشاه با اعزام همکاران و کارشناسان سایر استان‌ها به کرمانشاه و تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به خسارت‌های بیمه‌شدگان، کار رسیدگی به پرونده های خسارت را آغاز کرد و هم اکنون تمامی مورادی که به شرکت اعلام خسارت شده توسط کارشناسان ارزیاب، بازدید و خسارت آنها برآورد شده است.
وی افزود: بیشتر خسارت ها مربوط به منازل مسکونی خانواده معظم شهدا بود که طی قرارداد منعقده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، تحت پوشش بیمه البرز قرار داشته‌اند. ‌بر این اساس، از تعداد حدود 9 هزار و 400 فقره پرونده خسارت تشکیل شده، تعداد هشت هزار و 400 فقره مربوط به منازل مسکونی خانواده معظم شهدا است که خسارت تمامی پرونده‌های تشکیل شده ارزیابی و با توجه به مفاد قرارداد فی‌مابین جهت احراز مالکیت و ذینفع، لیست 6400 فقره تاکنون در چند مرحله از طریق شعبه کرمانشاه این شرکت تحویل بنیاد شهید استان شده است که متعاقب ارسال تصویر اسناد مالکیت مورد تأیید بنیاد شهید (بیمه‌گزار) پس از تطبیق با شرایط قرارداد، رسیدگی و پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بیمه البرز درباره رسیدگی به خسارت‌های غیر از منازل مسکونی خانواده شهدا، توضیح داد:  حدود هزار فقره پرونده نیز مربوط به سایر بیمه‌شدگان شامل منازل مسکونی کارکنان بانک‌های ملی، سپه، کشاورزی و بیمه مرهونات این بانک‌ها تشکیل و رسیدگی شده که پس از تکمیل مدارک پرونده‌ها، خسارت آنها نیز پرداخت خواهد شد.
تاجدار درباره موانع رسیدگی به پرونده‌های خسارتی زلزله، گفت: اعتراض‌های مکرر خسارت‌دیدگان به مبالغ خسارت برآوردی که توسط کارشناسان ارزیاب دارای پروانه از بیمه مرکزی  یا کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده، متاسفانه روند رسیدگی به پرونده‌های خسارت را با کندی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: دلیل بیشتر این اعتراضها ناشی از مقایسه نظریه کارشناسان بنیاد مسکن و نظریه ارزیابان خسارت بیمه و  اطلاع دقیق نداشتن از اصول بیمه‌ای، شرایط و تعهدات قرارداد منعقده است.
تاجدار تأکید کرد: اولویت ما رسیدگی به پرونده‌های خسارت در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و کرمان است و برای موارد اعتراضی براساس مذاکرات صورت گرفته با بیمه‌گزار مطابق نظرکمیته مشترک فی‌مابین بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد ولی براساس اصول متداول و رویه حاکم درکل دنیا، میزان ارزیابی خسارت برمبنای نظریه کارشناسی بیمه‌گر تعیین می‌شود که البته در صورت اعتراض زیان‌دیده، ساز و کارهای تجدید‌نظر و رسیدگی در قانون پیش‌بینی شده است که ما هم همین رویه را دنبال خواهیم کرد. 
وی گفت: پرونده‌های خسارتی مرتبط با منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران علاوه بر ایجاد مشکلات در اذهان عمومی که به واسطه مصاحبه برخی از مسئولان که از تعهدات و شرایط قرارداد فی‌مابین اطلاعات کافی را ندارند، بیمه‌گزار (بنیاد شهید) نیز وظایف و تعهدات خود در قرارداد مذکور را به طور کامل انجام نداده که موضوع درحال پیگیری است.
مدیر عامل بیمه البرز اعلام کرد: تسریع در رسیدگی و پرداخت خسارت بیمه شدگان در چارچوب قراردادهای بیمه‌ای از سیاست‌های اساسی و اصلی بیمه البرز است و این شرکت از ده سال قبل در شاخص ارائه خدمات به موقع به بیمه‌گزاران و حصول رضایت آنان رتبه برتر را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده است. 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *