RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رییس سازمان بورس مطرح کرد؛

جایگاه بازار بدهی در تامین مالی دولت

۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۸کد خبر: 233433
ایستانیوز:رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار بدهی در ٢ سال اخیر جایگاه خوبی در تامین مالی دولت یافته و در حال حاضر ارزش این بازار به ١٦٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاپور محمدی صبح امروز (یکشنبه) و در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه امروز وارث تلاش‌های بی‌وقفه‌ای است که بر آن گذشته است. وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بازار سرمایه ایران اظهارداشت: در سال ١٣١٨ در شهر اصفهان اولین محل غیررسمی برای معامله سهام نساجی شکل گرفت و حتی در تهران محلی برای معاملات در نظر گرفته شد اما آنچه باید رخ می‌داد، محقق نشد.
 
محمدی یادآور شد: بعد از پایان جنگ جهانی دوم و خروج اشغالگران از ایران، در ١٥ بهمن ١٣٥٦ سهام دو شرکت نفت و بانک توسعه صنعتی و معدنی به فروش رفت و بعد از ١٠ سال تعداد شرکت های بورسی به بیش از ١٠٠ شرکت رسید.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ١٠ سال ابتدایی فعالیت بورس، در مجموع ١٥ میلیارد تومان به فروش رفت که ٨ میلیارد تومان آن سهم و ٧ میلیارد تومان آن اوراق قرضه بود و تعداد کارگزاری ها به ٢٦ رسید.
 
وی سال‌های جنگ تحمیلی را سال های رکود بازار سرمایه به دلیل شرایط خاص کشور برشمرد و گفت: در دهه ٧٠ سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یافت و معاملات الکترونیک شد و تابلوی الکترونیک جای تخته سیاه را گرفت.
 
محمدی اظهارداشت: در حالی که تعداد شرکت های بورسی در سال ١٣٧٦، ٢٦٣ شرکت بود، این تعداد در سال ١٣٩٦ به ٥٨٥ شرکت رسید. وی ادامه داد: در آذرماه سال ١٣٨٤ بالاخره قانون جدید بورس به تصویب رسید و در سال ١٣٨٨ قانون تکمیلی آن نیز مصوب شد.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در ٢ سال اخیر بازار بدهی جایگاه خوبی در تامین مالی دولت یافت و پروژه‌های تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان از آن بهره‌مند هستند. وی اعلام کرد: در حال حاضر ارزش بازار بدهی به ١٦٠ هزار میلیارد تومان رسیده و بانک ها، شرکت ها و دولت ها از منافع این پیشخوان بهره مند شده اند.
 
محمدی اعلام کرد: نسبت ارزش معاملات از ٢.٥ درصد در سال ١٣٨٤ به ١٧ درصد در سال ٩٦ رسید؛ همچنین نسبت ارزش بازار از ١٤ درصد در سال ٨٦ به ٣٥ درصد در سال ٩٥ رسیده و پیش بینی می کنیم در سال جاری به ٣٧ درصد برسد. در این مراسم مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *