RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

دیواندری مطرح کرد؛

حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال

۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۴کد خبر: 233141
ایستانیوز:رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: بزودی و در بستر خدمات دیجیتال بانکی، هزینه های بانک بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی دیواندری در بخش خبری ۲۱ سیما با بیان اینکه در گذشته کارهای بانکی بیشتر به صورت فیزیکی و در داخل شعبه انجام می شد، گفت: به تدریج تحولاتی در ۲۰ سال اخیر رخ داد و عملا بسیاری از خدمات بانک ها به بیرون از شعبه کشیده شد که این فرایند به بانکداری الکترونیک تعبیر می شود. در این شرایط، متقاضیان خدمات بانکی خود بخشی از کارها را انجام می دهند.
 
دیواندری افزود: موج بعدی که فرایند بانکی را تحت تاثیر قرار می دهد و کارها را تغییر خواهد داد باعث می شود تا شکل شعب به طور کامل به تدریج عوض شود و شعبه از یک مرکز تراکنش مالی به یک مرکز مشاوره و گفتگو برای کارهای پیچیده تبدیل شود و نهایتا عملیات بانکی در یک شبکه گسترده صورت می گیرد.
 
رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی اظهارداشت: امروز باید گفت پوزهای فروشگاهی برای نسل گذشته خدمات بانکی است و بزودی بانکداری دیجیتال به صورت یکپارچه بر روی یک سیستم انجام می شود. در روش های جدید استفاده از خدمات استارتاپ ها و فین تک ها از طریق یک اپلیکیشن انجام می شود. از طریق فین تک که یک تکنولوژی مالی است از حساب های مشتریان بانکی برداشت می شود و این روش به یک پروتکل بین مشتری و بانک تبدیل خواهد شد.
 
دیواندری افزود: در قالب بانکداری دیجیتال، عملا بسیاری از کارهای فیزیکی از فرایند خدمات رسانی بانک ها برداشته می شود. بانکداری دیجیتال یک سیستم یکپارچه است و عملیات در این سیستم به صورت گسترده انجام می شود و هزینه های بانک ها را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می دهد و بانک از عملیات وسیع و گسترده تراکنشی که عمدتا دریافت و پرداخت است به سمت بحث های مشاوره می رود و البته مهارت های کارکنان نیز باید تغییر کند و نیروی انسانی نقش متفاوتی در آینده بانکداری پیدا می کند.
 
وی تصریح کرد: در بانکداری دیجیتال شفافیت بالا می رود و عملا وقتی دخالت انسانی کمتر شود کنترل و شفافیت هم بیشتر می شود. خاصیت دیگر بانکداری دیجیتال این است که استارتاپ های کوچک که در سازمان های بزرگ جایگاهی نداشتند به تدریج جذب می شوند و اشتغال نخبگان و کارآفرینان هم فراهم می شود.
 
رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: تخلفات و بحث های امنیتی تراکنش های بانکی به دو دسته تقسیم می شود که یک بخش مربوط به سیستم و مغایرت های داخل بانک ها است که در این زمینه پاسخگویی وجود دارد، ولی برخی کلاهبرداری ها از طریق اشتباه افراد است و خطای انسانی صورت می گیرد. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *