RSS
امروز دوشنبه ، ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

معامله ۴۹ هزار تن انواع محصول در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

قیمت دلار و سکه، ۱۳سال قبل چقدر بود؟! +عکس

آزادسازی مقدم بر خصوصی‌سازی

۱۰۰شرکت برتر کشور در سال‌۹۶ کدامند؟ +جدول

شفافیت مالی ایران کیش ملی شد

سود سپرده‌های بانکی ۳۳ درصد زیاد شد!

خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر با تسهیلات بانک ملت

بزرگترین تامین مالی ایران خودرو دربورس

شناسایی خودروهای وارداتی غیر قانونی و برخورد با آنها

دردسر جدید بورس تهران

آغاز بهره برداری از سامانه تعاملی کاشف

کارگران باید از اولین روز اشتغال بیمه شوند

معامله ۲۷۱ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد

عرضه بلوک ۱۶.۶۷ درصدی ذوب آهن در فرابورس

دسترسی به اطلاعات کاربران در بله مشابه سایر پیام رسان‌ها است

سیف: بازار ارز به تعادل رسید

آمار ۶ ماهه وضعیت صدور پروانه ساختمان در کشور

احتمال صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری

دلار ارزان شد

تامین مالی ۱۰۵ میلیارد تومانی با انتشار صکوک اجاره

بانک سامان در سرپل‌ذهاب مدرسه می سازد

بانک ملت برترین شرکت کشور شناخته شد

بازدید مدیرعامل بانک ملت از روزنامه اطلاعات

بورس کالا ابزار رسیدن به شفافیت اقتصادی

میدکو، به عنوان شرکت برتر صادرات‌گرا برگزیده شد

برای دیجیتالی شدن

شبکه بانکی نیازمند جراحی بزرگ است

۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳کد خبر: 233110
ایستانیوز:مشاور معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: اتفاقات جدیدی در حوزه بانکداری در حال رخ دادن است که غیرقابل اجتناب بوده و اگر بانکی آن را درک نکند به طور حتم حذف خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد گرکانی‌نژاد در پنل تخصصی بانکداری دیجیتال در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه باید با برنامه ریزی درست در مسیر دیجیتالی شدن حوزه های مختلف حرکت کنیم، گفت: در حال حاضر اتفاقات جدیدی در حوزه بانکداری در حال رخ دادن است که غیرقابل اجتناب است و اگر بانکی آن را درک نکند به طور حتم حذف خواهد شد.
مشاور معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با تاکید بر این که رشد فناوری در برهه فعلی به جایی رسیده که مردم آنها را تجربه کرده و سرویس های مختلف را شخصی‌سازی می کنند افزود: بعید نیست در آینده نزدیک مردم انتظار جابجایی پول از شبکه های اجتماعی داشته باشند از این رو تغییر در این حوزه لازم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از فین تکها به قدری موفق عمل کرده اند که از بزرگترهای بازار نیز جلو زده‌اند، ادامه داد: شبکه بانکی ما برای اینکه از گردونه رقابت حذف نشود باید همسو با تغییرات حرکت کند.
 
شبکه بانکی برای دیجیتالی شدن نیازمند جراحی بزرگ است
معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با تاکید بر اینکه دیجیتالی شدن شبکه بانکی به زودی رخ می‌دهد، گفت: شبکه بانکی ما برای دیجیتالی شدن نیازمند جراحی بزرگ است.
مهران محرمیان معلم در ادامه پنل تخصصی بانکداری دیجیتال با قریب الوقوع خواندن دیجیتالی شدن شبکه بانکی گفت: در صورتی که به این مهم توجه نکنیم به طور حتم از کشورهای پیشرفته عقب می مانیم.
معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه دیجیتالی شدن شبکه بانکی حتمی بوده اما زمان آن معلوم نیست، افزود: در دنیا ۶ تا ۹ درصد درآمد شبکه بانکی صرف فناوری های نو می شود اما در ایران این میزان ۲ تا ۳ درصد است.
وی ادامه داد: در حالی حاضر حوزه هایی مانند بانکداری بیمه ها و داروخانه ها پتانسیل بالایی برای دیجیتالی شدن دارند از اینرو باید فرایند و اطلاعات آنها به دقت بررسی شود.
معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک یادآور شد شبکه بانکی ما نیاز به یک جراحی بزرگ برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال دارد در غیراینصورت حذف خواهد شد.
 
لزوم تحلیل هوشمند داده های مشتری
مدیر بخش مشاوره مدیریت و فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشتریان مسن نیز به سمت استفاده از شبکه های دیجیتال حرکت کرده‌اند، گفت: تحلیل هوشمند داده های مشتری بسیار مهم است و شبکه بانکی اکنون باید نیازهای مشتریان را بداند و بر اساس آن برنامه ریزی کند.
مسعود عسگری مهر با تاکید بر ضرورت ورود به عرصه دیجیتال در حوزه بانکداری گفت: باید نقشه راهی در این حوزه ترسیم شده و مولفه های استراتژیک برای پیاده سازی موفق مدل بانکداری دیجیتال در نظر گرفته شود.
مدیر بخش مشاوره مدیریت و فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی با بیان اینکه برای تعریف بانکداری دیجیتال باید مولفه های استراتژیک آن بررسی شود، افزود: با توجه به قرار گرفتن در حوزه دیجیتال باید بدانیم که کسب و کار ما با تغییرات بسیاری مواجه خواهد شد.
عسگری مهر با بیان اینکه اگر فکر جدید نداشته باشیم و به دیجیتالی شدن همه حوزه ها نیاندیشیم در آینده با چالش بزرگ منجر شده و در نتیجه حذف خواهیم شد گفت: بانک‌ها باید در جهت افزایش رضایتمندی مردم تلاش کرده از این رو صنعت بانکداری باید به سمت قوی سازی سرویس های استاندارد حرکت کند.
مدیر بخش مشاوره مدیریت و فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی با تاکید بر اینکه تحلیل هوشمند داده های مشتری بسیار مهم است افزود: شبکه بانکی اکنون باید نیازهای مشتریان را بداند و بر اساس آن برنامه ریزی کند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک‌ها، فناوری
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *