RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

سخنگوی دولت اعلام کرد؛

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی در سال ۹۷

۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳کد خبر: 233080
ایستانیوز:سخنگوی دولت گفت: پیش‌بینی ما برای سال آینده در مورد منابع و مصارف لایحه بودجه ۹۷ رشد اقتصادی ۵.۸ درصد با نفت و ۶ درصد بدون نفت و رشد سرمایه گذاری ۱۱.۲ درصد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ محمدباقر نوبخت که صبح امروز برای بررسی ارزیابی عملکرد هشت ماهه بودجه سال ۹۶ در صحن علنی حاضر شد، اظهار داشت: در این گزارش که براساس ماده ۳۷ قانون برنامه و بودجه تهیه شده همه چیز معطوف به رخدادهای مالی سال جاری است، اما نگاهی مقایسه‌ای به عملکرد بودجه سال ۹۵ و نیز مقایسه‌ای با بودجه پیشنهادی سال ۹۷ نیز دارد.
 
وی ادامه داد: سال ۹۶ را به دو بخش تقسیم کرده ایم که یک بخش گزارش عملکرد ۱۰ دوازدهم است، یعنی آنچه را که تا آغاز بهمن جاری اتفاق افتاده گزارش می‌دهیم سپس دو ماه پایان سال را پیش بینی خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه عملکرد بودجه سال ۹۶ را باید با دو عدد مقایسه کنیم، اظهار داشت: یک عدد پیش بینی دولت به عنوان لایحه سال ۹۶ است که بر این اساس پیش بینی ما با فرض قیمت هر بشکه نفت ۵۰ دلار و واریزی سهم صندوق ۲۰ درصد است که بر این اساس پیش بینی دولت از محل درآمدها و واگذاری دارایی‌های مالی حدود ۳۰۹ هزار میلیارد تومان بود.
 
نوبخت ادامه داد: اما با توجه به اینکه پیش بینی‌ که برای هر بشکه نفت فراتر از ۵۰ دلار انجام شده بود، یک سقف دیگر معادل قیمت ۵۵ دلار برای هر بشکه در بودجه سال جاری نیز از سوی مجلس مورد تأیید قرار گرفت که مبلغ آن ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود.
 
وی گفت: قرار بود مابه التفاوت این ۱۰ هزار میلیارد تومان برای برخی طرح‌های زیربنایی استفاده شود، اما مجلس پیش بینی این منابع را تغییر و آن را به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش و سهم واریزی به صندوق را نیز از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد.
 
نوبخت با بیان اینکه پیش بینی دولت برای فروش نفت به ازای هر بشکه ۵۰ دلار کاملاً درست بود اظهار داشت: در حال حاضر براساس گزارش وزارت نفت برای ۱۰ ماهه اول امسال توانسته ایم اندکی بیش از ۵۰ دلار هر بشکه نفت را به فروش برسانیم که این نشان می‌دهد اولین پیش بینی دولت در لایحه ۹۶ صحیح و درست بوده است.
 
وی افزود: اما در سرجمع، آنچه در بودجه پیش بینی کردیم محقق نشد، زیرا پیش بینی دولت با اصل واریزی به صندوق ۲۰ درصد بود در حالی که مجلس آن را به ۳۰ درصد افزایش داد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به نرخ اشتغال گفت: در شش ماهه اول امسال نسبت به سال قبل ۷۹۵ هزار نفر مشغول به کار شدند که این رقم نشان می‌دهد ۱۸۱ هزار نفر از بیکاران سال‌های گذشته نیز شاغل شده و نرخ بیکاری در شش ماهه اول سال به ۱۱ و ۷ دهم درصد تقلیل پیدا کرده است این در حالی است که نرخ بیکاری سال ۹۵، دوازده و ۴ دهم درصد بوده و این نوع قیاس نشان از رشد اقتصادی مثبت در شاخص بیکاری است.
 
نوبخت در ادامه با اشاره به نرخ تورم نیز افزود: براساس عملکرد بودجه، تورم در ۱۲ ماهه نسبت به دی ماه گذشته برای خوراکی‌ها ۱۳ درصد و غیر خوراکی‌ها ۶.۶ درصد بوده و همچنین تورم در دی ماه به ۸.۱ درصد رسیده است.
 
وی گفت: پیش بینی ما برای سال آینده در مورد منابع و مصارف لایحه بودجه ۹۷ رشد اقتصادی ۵.۸ درصد با نفت و ۶ درصد بدون نفت و رشد سرمایه گذاری ۱۱.۲ درصد است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *