RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

برت کینگ:انتقال خدمات بانک به موبایل

توقف فعالیت شعب فیزیکی بانک‌ها تا۲۰۳۰

۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳کد خبر: 233077
ایستانیوز:برت کینگ آینده پژوه معتقد است تا سال ۲۰۳۰ دیگر کسی برای انجام امور بانکی به شعب بانک ها نخواهد رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، برت کینگ آینده پژوه در دومین روز از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: وقتی صحبت بانکدای ۴.۰ است، ایران در جایگاه بانکداری ۱.۰ است و بسیاری از شعب ایتالیایی قدیمی شبیه به بعضی از شعب ایرانی است.
 
کینگ اظهارداشت: عصر بانکدای ۲.۰ با روی کارآمدن الکترونیک و اینترنت کلید خورد و بانکدارای را به خارج از ساختمان بانک ها کشاند و دیگر حضور فیزیکی در شعب لازم نبود. در حال حاضر، بانکداری قابل حمل است و این موضوع با آیفون پا به عرصه گذاشت و تک فین ها در چین نحوه استفاده پول را در نزد مردم در حال تغییر دادن هستند.
 
وی افزود: دوربین های حقیقت افزوده و صدا از مقوله بانکداری ۴.۰ خواهد بود و دیگر با این فناوری ها نیازی به حضور در بانک نخواهد بود و ۱.۲ میلیارد نفر در دنیا از خدمات بانکداری به وسیله موبایل خود استفاده می کنند و در ۲۰۳۰ هیچ کس از بانک استفاده نخواهد کرد و با دانلود برنامه های خاص این مهم محقق می شود و فناوری با تغییر تدریجی در حال بهتر شدن است.
 
این آینده پژوه حوزه بانکداری الکترونیک بیان داشت: ایجاد تفکر بنیادی در بانکداری جهان کلید خورده و با تولید آیفون نگاه به بانکداری الکترونیک شروع شد. جک ما علی بابا با به کارگیری فناوری به دنبال جذب مشتری است و در واقع با ۲ رایانه این کار را انجام می دهد در حالی که وال مارکت برای جذب مشتریان خود نیاز به اجاره و خرید مغازه ها و انبارهای زیادی دارد و این یک طراحی اصول اولیه است.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بانک ها سعی می کنند که مشتریان خود را به شعبه بکشاند ولی این کار نشدنی است و مشتریان با موبایل خود کارهای بانکی را انجام می دهد و با طراحی زیبای شعبه هم نمی توان مشتریان را به آنجا کشاند و به طور کل تغییرات باید رو به جلو باشد نه رو به عقب و بانکدارها در چارچوب شعبه فکر می کنند و به گفته یکی از بانکداران بزرگ شعبه بزرگ ما واگن قطار است به دلیل اینکه افراد با موبایل خود در آنجا به کارهای بانکی می پردازند.
 
کینگ ادامه داد: اوبر مثال خوبی برای بانکداری رو به جلو است که بدون داشتن شمار حساب و کارت بانکی و زمانی که اوبر از بانک ها خواست تا به مشتریان آنها حساب دهد اما بانک ها به اوبر گفتند که مشتریان را به بانک ها ارجاع دهید اوبر آن را نپذیرفت و این مسئله را فین تک حل کرد.
 
این آینده پژوه بانکداری الکترونیک گفت: در حال حاضر محصولات بانکی متکی به شعبه را باید کنار گذاشت و باید این محصولات متکی به فناوری باشند و افراد زیادی در چین از بستر فناوری بدون داشتن پول نقد امور بانکی خود را انجام می دهند. انتقال پول، دسترسی به پول و اعتبار از جمله مسئولیت بانک ها است که با استفاده از فناوری می توان این موضوعات را رفته رفته کنار گذاشت و فناوری کارهای روزمره ما را به مرور مدیریت می کند.
 
وی تاکید کرد: در ۱۰ سال آینده می توان با صحبت کردن با رایانه و از طریق صدا خریدهای خود را انجام داد و اکوسیستم ها فضایی را طراحی می کنند که فناوری در آن حرف اول را می زند. به طور کلی فناوری صدا می تواند ایمنی کاربرها را افزایش دهد و زمانی که به بانکداری فراد فکر می کنیم باید انسان را کنار بگذاریم چون انسان در این فرآیند دست و پاگیر می شود. در سال ۲۰۲۵ بزرگترین بانکی که در دنیا وجود خواهد داشت هیچ کدام از بانک های فعلی نخواهند بود و شرکت علی بابا این عنوان را بدون داشتن حتی یک شعبه به خود اختصاص خواهد داد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *