RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

همایش آموزشی تخصصی بانکداری اسلامی

۱۵:۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲کد خبر: 232997
ایستانیوز:همایش آموزشی - تخصصی بانکداری اسلامی با حضور معاون اعتبارات و بین الملل بانک و حجت السلام سید عباس موسویان عضوشورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ایرج نیک اختر - معاون اعتبارات و بین الملل بانک – در این همایش با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه بانکداری بدون ربا گفت: تشکیل اداره بانکداری اسلامی در ساختار بانک، برگزاری کلاس های آموزشی، برپایی همایش های تخصصی با حضور علمای اهل سنت، راه اندازی کمیته شرعی، طراحی و عملیاتی نمودن بخش پاسخگوئی به سئوالات شرعی مشتریان، برپائی بیش از 145 نمایشگاه  بانکداری اسلامی در سطح کشور، برگزاری مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی، ایجاد شعبه نمونه بانکداری اسلامی در شهر قم و آموزش بانکداری اسلامی با حضور جمع کثیری از طلاب حوزه علیمه قم از جمله اقدامات این بانک در حوزه بانکداری بدون ربا به شمار می روند.
وی با بیان اینکه استقرار بانکداری اسلامی کلیدی ترین عنصر تاثیر گذار در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت: امیدواریم با اجرای کامل این برنامه ها به سهم خود در پیاده سازی بانکداری بدون ربا و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشیم.
معاون اعتبارات بانک ابراز امیدواری کرد تا با اجرای بانکداری بدون ربا شاهد کاهش دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و علما در مورد عملکرد شبکه بانکی، تحقق اقتصاد مقاومتی، انجام معاملات واقعی، کسب و کار حلال و توسعه اجتماعی کشور باشیم.
در ادامه، سید عباس موسویان - عضو شورای فقهی بانک مرکزی - به مسئله ربا در قرآن کریم و آیاتی که در خصوص حرمت ربا نازل شده اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم داد و ستدِ اسلامی را جایگزین ربا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که کار اقتصادی انجام می دهند باید احکام معاملات را به صورت دقیق فراگیرند و به آن عمل کنند و بانک ها نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی از این امر مستثنی نیستند.
حجت الاسلام دکترموسویان با اشاره به تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 1362 و تائید آن توسط مراجع عظام وقت، افزود: در حال حاضر نیز مراجع و بسیاری از علمای شیعه و سنی معتقد هستند اگر این قانون اجرا شود، شاهد پیاده سازی بانکداری بدون ربا خواهیم بود.
 وی خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد یکی از سرآمدترین بانک ها در حوزه پیاده سازی بانکداری بدون رباست و اقدامات قابل توجهی در این عرصه صورت داده است لذا امیدوارم در سایر بانک ها نیز شاهد این حساسیّت و جدیت در اجرای بانکداری اسلامی باشیم.
گفتنی است این همایش باحضور حجت الاسلام کاملی فر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا و جمعی از طلاب حوزه علمیه تبریز برگزار گردید.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *