آخرین اخبار

نظام پولی کشور در ریل اصلی‌اش حرکت نمی‌کند

آمادگی نظام بانکی برای حمایت از صنعت گردشگری داخلی

بیمه ۲۰۰هزار نفر که کارگر ساختمانی نبودند، قطع شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و منابع بانک شهر برای توسعه کلان شهر اراک

بیمه البرز و بانک ایران زمین به مجمع می نشینند

بورس امن‌ترین گزینه سرمایه گذاری در شرایط حاضر است

واردات ۱۳۳۹ قلم کالا ممنوع شد

مشارکت بانک ملی در طرح اشتغال فراگیر

افتتاح شعبه بیمه آسیا در جلفا

تازه ترین تحلیل ها از روند قیمت طلا

سرمایه‌گذاری امید از سهامداری فولاد مبارکه خارج می‌شود

افزایش ۵۲۸ واحدی شاخص کل بورس

تقدیر استاندار مازندران از خدمات پست بانک در روستاها

تلاش جهادی برای دستیابی به اهداف بانک مهر اقتصاد

صنعت بانکی و بانکداری ایران در حال احیای مجدد است

اختصاص۳۰ درصد تسهیلات به حوزه انرژی

تغییر ساعت کار شعبه‌های بانک پاسارگاد در استان بوشهر

تجلیل بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت

مشتری محوری با بانکداری دیجیتال، مفهوم پیدا می کند

اطلاعیه بیمه ایران درخصوص پرداخت غرامت حادثه دیدگان سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

مهمترین مزایای چک‌های الکترونیکی

سپرده‌گذاران فرشتگان سرگردان فیش‌های کهنه شدند

سکه آتی به بیش از ۳ میلیون تومان رسید

رشد دسته جمعی قیمت انواع سکه

آیین‌نامه پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان وام از محل وجوه اداره شده

اعتباردهی کارگزاران به سهامداران پرجا است

۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱کد خبر: 232924
ایستانیوز: روح ا... میرصانعی درباره این موضوع که انتشار پیام دیروز و امروز شرکت های کارگزاری به سرمایه گذاران مبنی بر امکان خرید در هر روزکاری تنها به میزان مانده بستانکار حساب و حذف اعتبار به مشتریان ، منجر به افت قیمت ها و شاخص شده، توضیح داد: این برداشت برخی از فعالان، سوء تفاهم بزرگی بوده که ناشی از برداشت های نادرست است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روح ا... میرصانعی درباره این موضوع که انتشار پیام دیروز و امروز شرکت های کارگزاری به سرمایه گذاران مبنی بر امکان خرید در هر روزکاری تنها به میزان مانده بستانکار حساب و حذف اعتبار به مشتریان ، منجر به افت قیمت ها و شاخص شده، توضیح داد: این برداشت برخی از فعالان، سوء تفاهم بزرگی بوده که ناشی از برداشت های نادرست است.
 
وی ادامه داد: دستورالعمل تخصیص اعتبار به مشتریان شرکت های کارگزاری که از سال 91 ابلاغ و اجرایی شده، هیچ تغییر نکرده و همچنان اجرایی است. بنابراین کارگزاران می توانند به هر میزان و مانند گذشته به مشتریان خود اعتبار دهند.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: در این میان تنها قرار است با راه اندازی سامانه مدیریت ریسک ، اعتبار کارگزاران به مشتریان ثبت شود تا از بروز مشکلات ناشی از بد حسابی برخی سهامداران و یا اشتباه معامله گران جلوگیری شود.
 
میرصانعی ادامه داد: در حال حاضر نحوه اعتباردهی کارگزاران به مشتریان که گاه با اشتباه مدیران و معامله گران همراه است، شفاهی بوده و در جایی هم ثبت نمی شود. اما با راه اندازی سامانه مدیریت ریسک ، هر کارگزاری می تواند به هر میزان به مشتریان اعتبار دهد و در این میان تخصیص اعتبار به جای شفاهی به صورت سیستمی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه پیام صادره از سوی برخی شرکت های کارگزاری به مشتریان غیر رسمی است، در مورد زمان راه اندازی سامانه مدیریت ریسک هم به بورس پرس توضیح داد: پیام صادره غیر رسمی بوده و سامانه مدیریت ریسک هم هنوز راه اندازی نشده است. در حال حاضر مرحله دریافت اطلاعات مربوط به مانده نقد و اعتباری مشتریان و انتقال به مدیریت فناوری بورس تهران طی می شود و قرار است بعد از تکمیل اطلاعات ، سامانه نامک به صورت رسمی آغاز بکار کند .
 
براساس این گزارش، پیام منتشر شده از عصر دیروز به این شرح است: سرمایه گذاران محترم، در جهت اجرای فاز اول سامانه مدیریت ریسک سازمان بورس و اوراق بهادار، به اطلاع می رساند از روز یکشنبه مورخ 96.11.01 خرید در هر روز کاری، تنها به میزان مانده بستانکار حساب شما نزد کارگزاری در پایان ساعت اداری روز قبل و مبلغ حاصل از فروش طی همان روز، میسر می باشد.
 
به گزارش بورس پرس ،لازم به ذکر است واریز وجه به حساب کارگزاری در صورت اعلام تا ساعت 16 قابل ثبت می باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *