RSS
امروز یکشنبه ، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

بانک پارسیان؛ رتبه چهارم صد شرکت برتر را از آن خود کرد

ارزش معاملات بورس کالا از مرز ۱۰۰هزار میلیارد تومان گذشت

سود سپرده بالاتر از سود تسهیلات!

حمایت صندوق بین‌المللی پول از تشکیل صندوق اروپایی

به دنبال کاهش نرخ واقعی ارز نیستیم

ایران کیش در IMI۱۰۰ شگفتی ساز شد

بانکها سود اوراق مشارکت را از سپرده‌ها پرداخت می‌کنند

نحوه محاسبه سود در اوراق ارزی و ریالی

سرقت مشکوک از بانک تجارت!

مهم ترین ماموریت بانک مهر اقتصاد

تشریح سامانه «نیما» برای صرافی بانک ها

معرفی هفت مدیر شعبه برتر بانک سامان

جزییات ابلاغیه جدید ارزی گمرک اعلام شد

عرضه بیش از ۵۷ هزار تن فولاد، مس و آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی

تجهیز ۱۷ شعبه بانک تجارت به سامانه بانکی نابینایان

بیمه نامه های شخص ثالث فاقد کد یکتا نامعتبرند

شرایط پرداخت خسارت از سوی بیمه گر

واگذاری سهام پنج شرکت در اسفند ماه

تاکید وزیر اقتصاد بر نقش صنعت و تجارت در رشد روابط هند و ایران

پرداخت ارز به اتباع خارجی در قالب توریست کارت

توقف اخذ مالیات از صادرات مواد معدنی

سهم ۳۰.۸۴درصدی بانک ملت از تراکنش‌های کارتی

لزوم رعایت دقیق ضوابط اجرایی بسته ارزی

رشد اقتصادی فراگیر چگونه به رفع نابرابری می‌انجامد؟

مقصد آینده پول‌های سرگردان کجاست؟

عمر مفید ساختمان۵۰ تا ۱۰۰ سال است

۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰کد خبر: ۲۳۲۸۱۶
ایستانیوز:معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در حادثه پلاسکو ساختمان کهن ۵۴ ساله که نماد معماری و شهرسازی و مدیریت شهری زمان خود بود، در برابر چشمان ما فرو ریخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از صدا و سیما، حامد مظاهریان گفت: حادثه پلاسکو تذکری برای ما بود تا توجه ها معطوف به کیفیت ساختمان شود زیرا یک ساختمان باید ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر کند.
 
وی ادامه داد: نگهداری بحث مهمی است که لازم است توجه خاصی به آن شود بر این اساس باید برای آن آیین نامه ای داشته باشیم آیین نامه (مبحث ۲۲) ۴ سال پیش نوشته شده بود و به نحوی نبود که قابلیت اجرا داشته باشد، وزرات راه شروع به بازنگری آن کرد و سال گذشته جلسات متعددی با متخصصان صورت گرفت و در چند ماه آینده مبحث ۲۲ که راهنمایی برای نگهداری ساختمان است، اعلام و به روز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مسئول ساختمان خود مالک ساختمان است گفت: در کشور ۲۷ میلیون خانه وجود دارد که جز مالک هیچ نهادی نمی تواند مسئول نگهداری ساختمان باشد زیرا وظیفه ای نیست که بتوان از بیرون ورود پیدا کرد.
 
مظاهریان گفت: مالک ممکن است نگاه خیلی پیچیده ای و تخصصی نداشته باشد مانند اینکه که چگونه از آسانسور و... نگهداری کند و به همین دلیل باید شرکت های با حضور مهندسین ایجاد شود تا به مالکان کمک کنند تا سرمایه ایرانیان کارکرد داشته باشد و مشکلی ایجاد نشود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی­ ­افزود: ­آیین نامه­ ایجاد این شرکت ها­ در هیئت دولت است و روزهای آینده مورد بررسی قرار می گیرد که چگونه باید عمل کنیم امیدواریم با تصویب مبحث ۲۲ جدید بتوانیم فرایند نگهداری را شروع کنیم.
 
مظاهریان در این خصوص ادامه داد: یک سال گذشته زمانی که حادثه پلاسکو رخ داد باورش برای تمام ما بسیار سخت بود چرا که ساختمانی کهن (۵۴ ساله) که نمادی از معماری و شهرسازی و مدیریت شهری زمان خود بود، در برابر چشمان ما فرو ریخت. ساختمانی که طبق گزارش های آن زمان یکی از نمادهای ایمنی و امنیت در کشور تلقی می شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش نوشته شده در خصوص حادثه پلاسکو گفت: این گزارش اشاره می کند که پلاسکو فرونریخت بلکه به پا خاست تا انسجام ساختار و جامعه مدنی ایران را به پرسش بگیرد. ریخته شدن پلاسکو سوال بزرگی برای ایرانیان بود که همچنان پاسخی برای آن داده نشده است، سوالی مبنی بر اینکه ما باید چه کار می کردیم تا شاهد این اتفاق نباشیم؟
 
وی با بیان اینکه حادثه ساختمان پلاسکو مربوط به یک منطقه و محله بود، ولی اثرات ملی بر جای گذاشت، گفت: این حوادث تاکنون چندین بار تکرار شده، حوادثی که گاهی از آن ها درس گرفتیم و گاهی نه؛ به طور مثال جامعه مهندسین در زمان زلزله رودبار و منجیل به درستی از آن عبرت گرفت و موفق به تدوین قانون ۲۸۰۰ و مقررات ملی ساختمان شد حال اینکه این درس ها و عبرت ها تا چه حد صحیح و مناسب بوده قضاوتش با تاریخ است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حوادث ساختمانی یک اصل بدیهی وجود دارد، اینکه اگر ساختمانی طبق مقررات ملی ساخته شود فرو نمی ریزد. اما مسئله این است که طبق گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی از زلزله اخیر کرمانشاه این مقررات در بین مجموعه های مسکونی موجود در منطقه رعایت نشده بود. امری که در صورت انجام می توانست از کشته ها و خرابی های بسیاری جلوگیری کند.
 
مظاهریان افزود: بحثی که ما در دو سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن بودیم، کنترل ساختمان و جلوگیری از همین خرابی ها بود. در حقیقت داستان آیین نامه کنترل ساختمانی که وزارت راه و شهرسازی آن را تهیه و طی مشارکت گسترده ای به اصلاح آن پرداخت، یک درون مایه اساسی تحت عنوان کنترل ساختمان دارد مسئله ای که باید مسئول واقعی آن مشخص شود.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *