RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

رشد۲۲.۶درصدی نقدینگی در آبان ماه۱۳۹۶ نسبت به آبان۹۵

نقدینگی یک‌تریلیون و ۴۲۴هزار میلیارد تومان شد

۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷کد خبر: ۲۳۲۷۲۷
ایستانیوز:بانک مرکزی نقدینگی در آبان‌ماه سال جاری را بیش از یک هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۳.۹ درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در آبان ماه سال جاری، حجم نقدینگی را بیش از هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته، ۱۳.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
حجم پول در این دوره به ۱۷۰۵.۹ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۱۳.۹ و نسبت به اسفندماه سال گذشته ۴.۶ درصد رشد یافته است. میزان شبه پول در گزیده های آماری منتشر شده در آبان ماه سال جاری به ۱۲۵۳۸.۸ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به اسفندماه گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
 
بانک مرکزی، بدهی بخش غیردولتی را در آبان ماه سال جاری ۱۰۰۶۳.۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرده که به نسبت اسفندماه سال گذشته ۹.۷ درصد و به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
بر اساس این گزارش، میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در آبان ماه امسال ۶۴۴۶.۳ هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۶ درصد افزایش و نسبت به اسفندماه ۹۵، ۱۰.۷ درصد رشد یافته است. در عین حال، بدهی بخش دولتی در دوره مورد بررسی ۲۵۴۱.۳ هزار میلیارد ریال است که نسبت به آبان ماه سال ۹۵ به میزان ۲۱.۶ درصد و نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۵.۶ رشد نشان می دهد.
 
خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی
 
جداول گزیده‌های آماری منتشر شده نشان می‌دهد که دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری به ۳۶۱۹.۹ هزار میلیارد ریال رسیده که افزایشی ۶.۷ درصدی نسبت به اسفندماه ۱۳۹۵ داشته است؛ این رقم در مقایسه با آبان ماه ۹۵ نیز ۷.۶ درصد افزایش یافته است.
 
میزان اسکناس و مسکوک در اختیار بانک مرکزی در آبان ماه ۹۶، ۷۴.۵ هزار میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به اسفندماه ۴۸.۷ درصد و نسبت به آبان سال گذشته ۹.۹ درصد رشد نشان می‌دهد. بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در آبان ماه رقم ۶۳۲.۸ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد که نسبت به اسفندماه گذشته ۹.۸ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۲.۲ درصد رشد داشته است.
 
بدهی بانک ها به بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری ۱۱۰۴.۱ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۰.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۴ درصد افزایش یافته است.
 
میزان سپرده بانک ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری به رقم ۱۵۰۶.۴ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه ۱۴.۷ درصد و نسبت به آبان سال گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش نشان می دهد.
 
سپرده های بخش دولتی نزد بانک مرکزی در آبان ماه رقم ۳۵۳.۹ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفند سال گذشته منفی ۵.۲ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل، منفی ۰.۶ درصد کاهش یافته است.
 
همچنین براساس این گزارش، میزان بدهی های ارزی بانک مرکزی در آبان ماه ۱۷۵۵.۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفند سال قبل، ۱۹.۵ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۱۸.۱ درصد افزایش یافته است.
 
 بخش پولی و بانکی شامل خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی اعم از بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، بانک‌های تجاری، بانک‌های تخصصی و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی و نیز شامل ارقام عمده پولی و اعتباری و تسهیلات اعتباری بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی می‌شود.
 
همچنین بخش تراز پرداخت‌ها شامل جداول موازنه پرداخت‌ها، صادرات و واردات گمرکی کشور، آمار بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور و نیز متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهای بین بانکی و آزاد است.
 
بخش مالی و بودجه شامل جداول وضعیت بودجه عمومی دولت و درآمدهای مالیاتی دولت است.
 
بخش بازار سرمایه نیز شامل جداول شاخص‌های فعالیت بورس اوراق بهادار تهران وخلاصه وضعیت اوراق مشارکت است.

 

بانک مرکزی

بانک مرکزی

 

بر اساس آمار  بانک مرکزی، منابع حاصل از فروش نفت و فراورده‌های نفتی در ۸ ماهه نخست سال جاری، ۵۳.۶ هزار میلیاردتومان بوده که نسبت به مدت مشابه ۴۶.۲ درصد رشد داشته است.

 

بانک مرکزی

بازار سرمایه

بازار سرمایه

تراز پرداخت ها

تراز پرداخت

تراز پرداخت

بخش پولی بانکی

پولی بانکی

 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *