RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اگر بانک مرکزی دخالت نکند، حباب سکه می‌ترکد

از "الف" تا "ی" ارزهای دیجیتالی

شگرد جدید صرافان در فروش ارز

زمان واریز یارانه مردادماه مشخص شد

امکان ثبت اینترنتی درخواست برای دریافت پایانه فروشگاهی بانک ملت

حمایت بانک کشاورزی از سنت حسنه ازدواج

انتشار شماره جدید ماهنامه بیمه دانا

پاسخگویی صددرصدی بیمه آسیا

افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر

نقش حساس تأمین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی

مکاتبه مالیاتی بانک‌ها با جهانگیری

رشد ۲۴۰۰واحدی شاخص بورس

دستورالعمل توازن صادراتی تصویب شد

متوسط مالیات هر پزشک ۵.۷ میلیون

نرخ دلار به زیر ۸ هزار تومان رسید

انتخاب رئیس و نایب رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران

شرکت مخابرات سرویس های ویژه به صنعت بیمه ارایه می دهد

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بیمه‌ای به ۴ میلیارد دلار رسید

دستورالعمل تامین و انتقال ارز هزینه‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شد

راهکارهای ۱۰ گانه ساماندهی بازار مسکن

ابلاغ صورت‌های مالی نمونه به شرکت‌های کارگزاری

انتصاب مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش بانک ایران زمین

نظام پیشنهادها، محور مجله شماره ۲۵۳ بانک ملی ایران

شارژ آزمایشی مگامدول چادرملو با موفقیت انجام شد

توسط بیمه مرکزی

سطح توانگری شرکت های بیمه اعلام شد

۱۰:۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷کد خبر: 232666
ایستانیوز:بیمه مرکزی سطح توانگری شرکت های بیمه را در سال ۹۶ اعلام کرد که بر اساس آن ۱۴ شرکت در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند و می توانند از عهده ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران برآیند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، جدول توانگری مالی شرکت های بیمه بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده پارسال این شرکت هاست.
طبق این بررسی شرکت های بیمه آسیا، البرز، ملت، سامان، نوین، پاسارگاد، کارآفرین، ما، سرمد، اتکایی ایرانیان، امید، ایران معین، آسماری و اتکایی امین از سطح یک توانگری مالی برخوردارند.
شرکت هایی که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند نسبت توانگری آنها برابر 100 درصد و بیشتر است؛ این شرکت ها برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانایی کافی برخوردارند.
 
هفت شرکت بیمه در سطح 2 توانگری مالی
شرکت های دانا، معلم، پارسیان، رازی، سینا، کوثر و تعاون در سطح 2 توانگری مالی قرار گرفته اند؛ نسبت توانگری مالی سطح 2 بیش از 70 درصد و کمتر از 100 درصد است.
طبق شاخص های تعریف شده سطح 2 توانگری به این معناست که شرکت های بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی باید برای رسیدن به سطح مطلوب وضع مالی خود را ترمیم و تقویت کنند.
برابر برنامه ریزی انجام شده بیمه مرکزی از این شرکت ها ارایه برنامه ترمیم وضعیت مالی سه ساله و برنامه افزایش سرمایه را درخواست کرده است که پس از بررسی و تایید برای اجرا به شرکت های مشمول ابلاغ می شود.
 
 هیچ شرکتی در سطح سه قرار نگرفت
نسبت توانگری مالی سطح سه بیش از 50 درصد و کمتر از 70 درصد است و برابر مقررات موجود شرکت هایی که در این سطح قرار می گیرند موظفند علاوه بر اعلام برنامه ترمیم وضیت مالی 2 سال به تفکیک هر سال برنامه افزایش سرمایه برای 2 سال آتی را نیز ارایه کنند.
این برنامه ها باید به گونه ای باشد که در آن چگونگی ارتقای سطح توانگری در 2 سال آینده را به روشنی نشان دهد.
در بررسی بیمه مرکزی هیچ یک از شرکت های بیمه در سطح سه توانگری قرار نگرفته است.
 
سه شرکت بیمه در سطح 4 توانگری
نسبت توانگری مالی سطح چهار بیش از 10 درصد و کمتر از 50 درصد است.
شرکت هایی که در سطح چهار قرار می گیرند، باید برنامه ترمیم وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه برای سال آینده ارایه و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح توانگری خود را ارایه کنند.
علاوه بر این با توجه به سطح توانگری، این شرکت ها موظفند به استناد ماده 12 آیین نامه توانگری برخی اقدام های فوری از جمله کاهش صدور بیمه نامه نپرداختن پاداش به مدیران و خودداری از سرمایه گذاری در بخش های کم بازده را انجام دهند.
در بررسی بیمه مرکزی سه شرکت بیمه ایران، دی و میهن در سطح چهار توانگری مالی قرار دارند.
 
 بیمه حافظ در سطح 5 توانگری
نسبت توانگری مالی سطح 5 کمتر از 10 درصد است و چنانچه نسبت توانگری یک موسسه بیمه در این سطح باشد، بیمه مرکزی مجاز است پروانه فعالیت آن را در یک یا چند رشته بیمه تعلیق یا ابطال کند.
بیمه مرکزی، بیمه حافظ را در سطح 5 توانگری قرار داده است و از این رو سهامداران آن اقدام های لازم برای افزایش سرمایه تا سقف 122 میلیارد ریال را انجام داده و درخواست خود را برای افزایش دوباره سرمایه به بیمه مرکزی ارسال کرده است که سبب می شود سطح توانگری آن ارتقا یابد.
همچنین سطح توانگری مالی بیمه آرمان همچنان در بیمه مرکزی در دست بررسی بوده و هنوز نتایج آن اعلام نشده است.
به مردم و بیمه گذاران توصیه می شود به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی تایید شده است، به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه گر خود توجه کرده است و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و شیوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه غفلت نکنند.
 

 

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *