RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

در گفتگوی سفیر ایران در عمان مطرح شد:

شستا آماده ورود به بازار عمان

۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷کد خبر: 232654
ایستانیوز:در دیدار و گفتگوی سفیر کشورمان در عمان با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)در تهران ضمن بررسی فرصتها و راههای سرمایه گذاری ، بر توسعه و همکاری دو کشور بویژه استفاده مسقط از ظرفیت ها و تولیدات شستا تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهندس مرتضی لطفی مدیر عامل شستا ضمن قدردانی از حضور در شستا و نقش و همکاری موثر آقای دکتر نوری شاهرودی گفت:ما برای عمان اولویت و اهمیت زیادی را در همکاریهای مشترک و صادرات کالا و محصولات تولیدی شرکتهای شستا قائل هستیم .
 
وی افزود ضروری است دو طرف تمهیدات لازم را در زمینه های مختلف بویژه برای دسترسی و دستیابی هلدینگ ها و شرکتهای تحت پوشش شستا به بازارعمان بعمل آورند و سرمایه ­گذاران عمانی نیز میتوانند به ایران اعزام شوند و در حوزه سیمان ( سیمان بهبهان، خاش، چابهار، خوزستان و .. )  تا 30 درصد سرمایه گذاری کنند.
 
مهندس لطفی با تشریح ظرفیتها و امکانات شستا گفت در حوزه دارو که نزدیک به 24 درصد سهم کشور متعلق به  شستا است و در حوزه عمران و سدسازی که سابقه اجرای پروژه های موفق در Cisو عراق و سایر کشورهای عربی در دسترس است امکان همکاریهای ارزشمندی وجود دارد.
 
وی به سایر توانمندیهای مجموعه شستا پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه پتروشیمی از متانول تا پی پی سی و اوره و آمونیاک ، در حوزه حمل و نقل دریایی بادارا بودن شرکت کشتیرانی ج.ا.ا، شرکت پگاه و شرکت فکا با بیش از 30 هزار رأس دام،امکان صادرات کلینکر وسیمان  و در حوزه معدن زمینه های مساعدی برای سرمایه پذیری مشترک داریم.
 
دکتر نوری شاهرودی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان نیز با اشاره به جایگاه رفیع ایران برای عمان افزود:مادربخش  سیاسی و روابط دوجانبه بین­ المللی ومنطقه ­ای هیچ مشکلی با کشور عمان نداریم و به لحاظ سیر صعودی درهمکاریهای اقتصادی نظیر بانک صحار (دومین بانک بزرگ عمان) که خواستار ادامه همکاری هستند و برای شرکتهای مطرحی همچون فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان هم حساب باز کرده اند واز سایر فعالیتها میتوان به دریافت مجوزهای فروش دو خودروی دنا و رانا از شرکت ایران خودرو اشاره کرد.
 
وی گفت به راحتی میتوان زمینه های فعالیت در عمان منجمله؛ثبت شرکت و حساب بانکی ، اخذ ویزا ( پارسال 37 هزار ویزا و امسال با سیر صعودی تاالان بیش از 45 هزار ویزا صادر شده) ، صادرات میوه و شیلات و گندم و ... همچنین واردات و صادرات دارو را گسترش داد و برهمین اساس هیأتی از وزارت بهداشت و درمان عمان برای رتبه بندی بیمارستانهای ایران در شرف اعزام به ایران هستند .در زمینه سیمان وکلینکر هم فعالیت گسترده ای در دست اقدام است و بنیاد مستضعفان زمینی به متراژ 50هزار متر در سلاله در این خصوص در اختیار گرفته است.
 
سفیر ایران در مسقط با اشاره به اینکه عمانی ها با 17 کشور تاکنون حذف تعرفه تجارت دارند و صفر است افزود: در بحث مخازن نفتی وپروژه های ساختمانی ،سرمایه ­گذاری مشترک و پالایشگاه ها ،دارو و سلامت و ماشین آلات میتوان با عمانی ها همکاری های مشترک داشت.
 
وی با اشاره به اینکه مجموعه کالاهای ایرانی درعمان خوشنام است و 60% تجارت عمان در دست شیعیان است گفت تشکیل کمیته مقدماتی نشست مشترک دوطرف وهمچنین عضویت در کمیسیون مشترک که وزارت صنعت ایران نیز عضو آن می باشد ضروری است.
 
اقای نوری شاهرودی افزود باید از فرصت استفاده وشرکتی درعمان ثبت کرد و یک نفر در راس هرم در آنجا به نمایندگی حضور داشته باشد چون هم تمرکز در زیرمجموعه شستا و هدایت و راهبری کارهای آن انجام می گیرد و هم اینکه عمانیها بتوانند مرتبا پیگیری و هر روز در دسترس و در جریان فرصت ها قرار داشته باشید . وی در پایان به برگزاری همایش اردیبهشت ماه در چهار حوزه صنعت، پتروشیمی ،سیمان و دارویی با مشارکت از سرمایه­ گذاران عمان، عربی ، اروپایی  اشاره کرد و گفت برای برگزاری نمایشگاه در عمان جهت معرفی شستا و کالاهای تولیدی شرکتهای زیرمجموعه نیز آماده هستیم .    

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *