RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۷ دی ۱۳۹۷
آخرین اخبار

۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری در ۱۷ سال

برزخ افزایش حقوق کارگران

قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید

تورم ۱۰ میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا!

۶۰ درصد از متقاضیان وام مسکن کنار کشیدند!

درخواست توقف صدور مجوز ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی

مردم مراقب شرکت‌های مدعی سهامداری در بورس‌های غربی باشند

راه اندازی قرارداد آتی زعفران نگین سررسید اسفند ۹۷

شرایط دریافت تسهیلات مضاربه بانک ملّی

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

معابر تهران بی برو برگرد پولی می‌شود

اولین دوره مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه کلید خورد

لزوم عرضه زنجیره تولید محصولات در بورس کالا

معرفی ۳ کاندیدای اصلی ریاست بانک جهانی

بازدید مدیرعامل بانک کشاورزی از طرح های مشارکتی در استان گلستان

عرضه مواد شیمیایی، گوگرد و وکیوم باتوم در روز چهارشنبه

بانک مرکزی اراده کند امکان اصلاح نظام کارمزدی وجود دارد

طالع اقتصاد و سیاست ۲۰۱۹

شفاف‌سازی تحولات مالی بانک سامان

بسته جدید ارزی اتحادیه اروپا رونمایی شد

جزییات طرح جدید بیمه شخص ثالث

دیدار مدیرعامل بانک انصار با معاون توسعه مدیریت‌وجذب ریاست جمهوری

اختلاف ارزی بیمه ها با بانک ها

بیمه ایران نماینده فروش بیمه زندگی جذب می‌کند

اعتماد مردم به بانک مرکزی باید احیا شود

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *