RSS
امروز دوشنبه ، ۲۵ تیر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

شناسایی متقاضییان واقعی آلومینیوم با همکاری بورس کالا

پتانسیل‌های مثبت بورس، ترمز اصلاح قیمتی را می‌کشد

احمدی‌نژاد و روحانی چقدر نفت فروختند؟

شرایط دریافت ارز دولتی تغییر کرد

تمام خودروهای پژو ۲۰۰۸ ثبت‌نامی تحویل مشتریان می‌شود

امکان تمدید، صدور و تعویض دفترچه بیمه به‌شکل آنلاین با بیمه‌بازار

پرداخت ۲هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی توسط بانک تعاون

بنیاد مستضعفان به دنبال واگذاری سهام کنترلی «غگل»

افزایش سهم بانک‌های دولتی از سپرده‌ها

کاهش ۸۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در اقتصاد واردات محور، بازار ثانویه مشکلی را حل نخواهد کرد

پیشنهاد تاسیس صندوق توسعه‌ای منطقه ای

تلاش برای یافتن راه حل های اقتصادی برای اقتصاد

اقدامات بانک پاسارگاد در حمایت از تولید ملی

انتصاب سرپرست بیمه مرکزی

بانک صادرات سه هزار و ۶۹۰ نفر از اقشار ویژه را صاحب‌خانه کرد

رشد ۲۶درصدی حق‌‌بیمه‌های تولیدی کوثر در سه ‌ماهه اول۹۷

دعوت به مجمع عمومی‌فوق العاده صاحبان سهام بیمه سرمد

افتتاح شعبه اهواز بیمه تجارت نو

نقش بانک مسکن در تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده

بیمه نامه آتش سوزی حامی ما توسط بیمه ما ارائه می‌شود

تامین مالی تولید یک هزار مگاوات برق توسط بانک صادرات

ساختار گزارش‌های تفسیری ناشران باید متحول شود

کاهش زمان ثبت افزایش سرمایه

به پرداخت ملت صدر نشین تعداد ومبلغ تراکنش در خاورمیانه و آفریقا

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *