RSS
امروز دوشنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

جزئیات نامه‌نگاری بانک مرکزی با وزارت صمت

ساز و کار جدید واردات خودرو اعلام شد

آینده بازار ارز پس از تحریم ۱۳آبان

نرخ ارز بایستی براساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شود

بستن حساب‌های ایرانیان در خارج از کشور به دلیل عدم عضویت در FATF است

نقش ویژه تعاونی ها در تامین مالی و توزیع مویرگی کالا

بانک تجارت بلوک "فملی" را واگذار می کند

افزایش سرمایه ۶۰ درصدی در "خزر"

اطلاعیه مهم در خصوص تعویق زمان عرضه اولیه نماد معاملاتی زپارس

با متخلفان بازار سرمایه تعارف نداریم

سقوط بورس و پول ملی عربستان

پررنگ‌شدن نقش سرمایه‌های ناملموس در اقتصاد ایران

دوئل اقتصاددانان

برگزاری نشست معرفی کتاب"اعتیاد زنان "با رویکرد جامعه شناسی

بیشترین حجم معاملات بورس در اختیار بانک‌ها و موسسات اعتباری

عرضه ۳۶۰۰۰ تُن گندم در بورس کالا

عضویت بانک کارآفرین در انجمن بانکداران ایرانی در اروپا

سرعت در خدمات با همراه بانک

بانک‌ها علاقه ای به تجمیع کارت های بانکی ندارند

انتشار شماره جدید مجله بانک ملی ایران

حضور بانک اقتصادنوین در نمایشگاه صنعت

حل موانع روابط بانکی ایران و آفریقا

بانک‎ها پول‎هایی خلق کردند که وجود خارجی نداشت

پوشش ریسک نوسانات قیمت‌ها با ابزارهای بورس کالا

دولت تورم را سرکوب نکند

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *