RSS
امروز دوشنبه ، ۲ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

شرط دریافت یارانه

بخشنامه جدید استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان صادر شد

۷مرحله تا حرفه ای شدن در کار

دلار چقدر حباب دارد؟

مشمولان سهام عدالت، شماره شبای بانکی را ثبت کنند

انتظارات مردم از شبکه بانکی

ممانعت پلیس از دایر شدن موسسات مالی بدون مجوز

تب و تاب فردوسی در روزهای افزایش نرخ دلار

سمند ایران راهی بلاروس می‌شود

خرید و فروش خانه ۱۳ درصد بیشتر شد

پیش‌بینی رشد ۳.۸ درصدی برای ایران

جدیدترین پیش بینی ازتورم،بیکاری ورشد اقتصادی

تاسیس موسسه تامین مالی صادرات مبتنی برخرید دِین

تایید صلاحیت مدیر بیمه‌‌های مسئولیت کوثر

دیدار جمعی از نمایندگان استان کردستان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن

ارائه تسهیلات جدید بانک شهر به شهروندان

۱۵ قابلیت نوین در آخرین نسخه نرم افزار همراه بانک سینا

بانک‌ها با فین تک‌ها وارد شراکت شوند

اعلام نظر بانک مرکزی درباره ارزهای دیجیتال

افزایش ۴۰۸ واحدی شاخص بورس

بهبود محیط کسب و کار در گرو اصلاح قانون تجارت

تفحص از واگذاری یک پالایشگاه اجرایی می شود

قدردانی فرماندار سرپل ذهاب از بانک صنعت و معدن

صدور دسته چک‌های جدید بانک صادرات در ۸ استان

اعلام زمان برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *