RSS
امروز دوشنبه ، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
آخرین اخبار

انجام ۹۲۱۰ فقره گشایش اعتبار با دلار ۴۲۰۰ تومانی

جزییات دستورالعمل جدید ارزی دولت

رونمایی از سامانه ارزی "نیما"

اقتصاد ایران، فضای کسب وکار، بخش خصوصی

نیازی به حراج سکه نیست

دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع واردات است

گردش مالی بیمه‌ها۵۰هزارمیلیاردی شد

پرداخت ۸ هزار میلیاردریال وام به گیلانی ها توسط بانک سپه

مسافران زمینی از کجا ارز مسافری بگیرند؟

در حال بررسی نحوه انتشار برخی اوراق در سایر کشورها هستیم

امید به رونق بورس در بلند مدت

نخستین معامله شمش کاوه با دلار ۴۲۰۰تومانی

با بدترین گوشی‌های تاریخ بشریت آشنا شوید

نرخ دلار بر بازار مسکن تاثیری گذاشته است؟

تحلیل بازار مسکن تهران در سال ۹۶

انتخاب مردم «بله» را به لیست پیام رسان های منتخب افزود

عوارض جایگزین نقل و انتقال املاک ابطال شد

نحوه دریافت بن کارت های نمایشگاه کتاب از طریق کارت ملی هوشمند

پیگیری گزارش هزینه کرد عوارض بیمه شخص ثالث از دیوان محاسبات

با ارزش‌ترین استارتاپ‌های جهان

دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟

عقب نشینی ۱۹۴واحدی شاخص بورس

جزییات توزیع سود سهام عدالت برای جامانده‌ها

فرآیند ساماندهی ثبت سفارش ابلاغ شد

حال بورس خراب است اما صندوق‌ها همچنان سودده هستند!

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *