RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
آخرین اخبار

طرح کوثر کارت احسان موسسه اعتباری کوثر رونمایی شد

نیما بانک ارزی کشور می‌شود

۲۰ بانک بورسی چقدر سود سپرده دادند؟

تایید صلاحیت مدیر بیمه‌‌های اتکایی کوثر

سوییچ کارت بانک اقتصادنوین به‌روزرسانی می‌شود

سیاست های راهبردی بانک پارسیان در حمایت از تولید ملی

زمان پرداخت وام اشتغال روستایی اعلام شد

برندگان «دانایی جایزه دارد» معرفی شدند

تخصیص ۲.۳ میلیارد دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات

خدمات الکترونیکی بانک مسکن بدون نیاز به اینترنت

کاهش نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده درانتظار تایید شورای پول‌واعتبار

آیفکس ۱۰۵۵ واحدی شد

اعطای تندیس غرفه برتر در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به بانک تجارت

معرفی کانال‌های بانک تجارت در پیام‌رسان های داخلی

حضور فعال بانک رفاه در دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران

برگزاری مراسم معارفه اعضای جدید هیات مدیره بانک سرمایه

انجام ۹۲۱۰ فقره گشایش اعتبار با دلار ۴۲۰۰ تومانی

جزییات دستورالعمل جدید ارزی دولت

رونمایی از سامانه ارزی "نیما"

اقتصاد ایران، فضای کسب وکار، بخش خصوصی

نیازی به حراج سکه نیست

دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع واردات است

گردش مالی بیمه‌ها۵۰هزارمیلیاردی شد

پرداخت ۸ هزار میلیاردریال وام به گیلانی ها توسط بانک سپه

مسافران زمینی از کجا ارز مسافری بگیرند؟

گرانفروشی در بازار خودروهای وارداتی

خودروی خارجی خریدن خرج داره !

۱۷:۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰کد خبر: 232189
ایستانیوز:رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از کسب درآمد میلیاردی دولت از محل افزایش تعرفه واردات خبر می‌دهد و می‌گوید: تنها نفع بسته شدن ثبت سفارش، جبران کسری بودجه دولت و ضررش متوجه همه مصرف‌کنندگان بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فرهاد احتشام زاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه دولت کسری بودجه خود را با بستن سیستم ثبت سفارش و افزایش تعرفه واردات به بهانه مثبت کردن تراز تجاری، جبران کرد، گفت: متاسفانه اجرای غلط مصوبه دولت از سوی گمرک و دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران، به این شکل تلقی شده است که تمام خودروهای موجود در گمرکات کشور نیز، باید بر اساس نظام تعرفه ای جدید ترخیص شوند؛ در حالیکه بر اساس ماده ۲ قانون مدنی، این قانون قابلیت عطف به ماسبق ندارد و این باعث شده است که قیمت خودروهای وارداتی در بازار نه تنها کاهش نیابد، بلکه با رشد متوسط ۲۰ درصدی روبرو شده است.
 
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: یکی دیگر از تصمیمات اجرایی غلط دولت رخ داده است و عملا باز شدن سیستم ثبت سفارش با این راهکار غلط، نه تنها منجر به کاهش قیمت نشده و منجر به افزایش شدیدی قیمت در بازار حتی نسبت به ماه گذشته شده است و تنها مزیت آن تامین کسری بودجه دولت از محل واردات خودرو است و بزرگترین ضرر هم این است که کسری از جیب مصرف کننده می رود.
 
وی تصریح کرد: مرجع نظارتی اکنون باید وارد این پرونده شده و مراجع قانونی در این حوزه اعم از شورای رقابت، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل نود باید وارد این موضوع شوند و در نهایت از این اجحاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری کنند.
 
احتشام زاد با بیان اینکه بر اساس آمار قطعی گمرک مبنی بر واردات خودرو طی نه ماهه سال جاری و بعد از پالایش اطلاعات و حذف اطلاعات نامرتبط مثل خودروهای آمبولانس و غیرسواری، آمار واردات نشانگر آن است که میزان واردات در آذرماه ۳۹۴۱ دستگاه به ارزش ۹۶ میلیون دلار بوده است که کمترین میزان واردات و مشابه فروردین ماه در سال جاری بوده است،خاطرنشان کرد: در مجموع طی نه ماهه اول ۵۵ هزار دلار شامل  ۸۱۶ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده است که از این تعداد ۶۷۳۹ دستگاه، مربوط به خودروسازان و مجوزهای خاص واردات خودرو بوده است؛ لذا تعداد واردات خودرو از سوی بخش خصوصی ۴۹ هزار و ۷۷ دستگاه بوده که ارزشی معادل یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار را در برمی گیرد و نسبت به دوره نه ماهه سال گذشته از نظر تعدادی، یک درصد افت واردات و از نظر ارزشی دو درصد رشد دلاری داشته است.
 
وی تصریح کرد: بیشترین واردات و رتبه اول مربوط به برند رنو با ۱۳ درصد رشد سهم بازار نسبت به سهم سال گذشته است و رتبه دوم با افت ۷ درصدی سهم بازار نسبت به سال گذشته مربوط به هیوندایی و رتبه های بعدی به ترتیب نیسان و تویوتا کیا سانگ یانگ و بی ام و بوده است.
 
به گفته احتشام زاد، در این بین نیسان نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد سهم بازار و تویوتا و کیا به ترتیب ۴ درصد و ۱۱ درصد افت سهم بازار داشته‌اند.
 
وی متوسط ارزش خودروهای وارداتی را ۲۷ هزار و ۱۳۰ دلار بوده و از آنجایی که تولید نه ماهه اول امسال، یک میلیون و ۳۴ هزار و ۸۸۱ دستگاه بوده است؛ سهم بازار خودروهای وارداتی از بازار کشور ۵.۱ درصد بوده که با کسر آمار واردات توسط تولیدکنندگان، سهم بخش‌خصوصی از بازار خودرو ۴.۷ درصد بوده است.  این به معنای  آن است که ۹۵.۳ درصد بازار، در اختیار تولیدکنندگان داخلی چه از طریق واردات و تولید بوده است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *