RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

افزایش ۶ برابری قیمت پرتقال از باغ تا مغازه!

۱۷:۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰کد خبر: ۲۳۲۱۸۸
ایستانیوز:طبق اعلام بانک مرکزی هر کیلوگرم پرتقال در مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده که رییس اتحادیه مرکب‌کاران در این باره گفت: وضعیت تولید بسار مناسب است و فراوانی محصول داریم اما دلالی شدید و نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت شده و پرتقالی که کیلویی ۸۰۰ تومان از باغدار خریده می‌شود در بازار مصرف بیش از ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عنایت‌الله بیابانی ،قائم مقام خانه کشاورز اظهار کرد: وضعیت تولید مرکبات در سال جاری بسیار مناسب است. اما بازار آن اصلا خوب نیست و تولیدکنندگان بهره چندانی از فروش محصول‌شان نمی‌برند، چرا که باید به خاطر کمبود نقدینگی هر کیلوگرم پرتقال را که برایشان ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود، روی درخت ۸۰۰ تومان بفروشند آن وقت این محصول به چند برابر قیمت به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
 
وی نابه‌سامانی بازار و عدم نظارت بر سیستم عرضه و تقاضا را عامل اصلی فاصله زیاد قیمت میوه به ویژه مرکبات از تولید تا مصرف دانست و افزود: دلالی شدید در بازار گریبانگیر تولیدکنندگان شده است. چرا باید ورود مرکبات به میادین میوه و تره‌بار هزینه در بر داشته باشد. مگر این میادین برای عرضه مستقیم انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه راه‌اندازی نشده است تا مصرف کننده از باغدار و کشاورز به صورت مستقیم خریداری کند.
 
قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: چرا مرکبات به پایین‌ترین قیمت از باغدار خریده و با نرخ‌های غیرمنطقی فروخته می‌شود که البته علت این‌که این محصول روی دست عرضه‌کنندگان در میادین مانده است این بوده که به قیمت منطقی قانع نیستند.
 
بیابانی با بیان این‌که بازار میوه درگیر دلالی و سودجویی عده‌ای خاص است، تصریح کرد: باغداران هزینه‌های اضافه دیگری نیز باید برای عرضه مستقیم محصولات خود بدهند که می‌توان در این زمینه به هزینه‌های سورتینگ میوه اشاره کرد، چرا که سورتینگ‌داران یکبار در ابتدای تحویل بار برای واکس زدن از باغداران هزینه می‌گیرند و یکبار دیگر نیز پس از آن پول دریافت می‌کنند.
 
وی گفت: اتحادیه‌های تخصصی نباید به فکر سود و منفعت خود باشند و باید کار را برای تولیدکنندگان تسهیل کنند و در این میان دستگاه‌های نظارتی باید با متخلفان و سودجویان برخورد کنند تا بازار میوه به سامان برسد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *