RSS
امروز سه شنبه ، ۳ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

افزایش ۵دلاری قیمت طلا

ویژگی‌ صندوق‌ سرمایه گذاری املاک و مستغلات

مدیر عامل جدید بانک کشاورزی معارفه شد

سرنوشت بازگشت متهم میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

شرط عرضه وام‌های بانکی با بهره ۲ تا ۳ درصد

۵ هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج پرداخت شد

عرضه صادراتی ۵۵ هزار تن سنگ آهن در بورس کالا

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی در سال ۹۷

ایران و مالزی بازیگران اصلی بانکداری اسلامی در جهان

شرکت های با ارزش بورس در دی ماه ۹۶

توقف فعالیت شعب فیزیکی بانک‌ها تا۲۰۳۰

بررسی روند تولید مسکن در مجلس با حضور آخوندی و سیف

ورود به بانکداری باز فرصت جدید برای بانک ها

واگذاری‌ ۴۰۵۴ میلیارد ریال سهم دولتی در ۱۰ ماه

تقاضاهای دلار در بازار پوشش داده شد

فین تک ها اتاق فکری برای توسعه تکنولوژی بانکداری هستند

بازار ایران آماده دیجیتالی شدن است

عرضه ۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد در بورس انرژی

ورود دیرتر بانک ها به بانکداری باز به ضرر آنها است

اقدام شایسته بانک مرکزی ایران برای گسترش بانکداری باز

بانکداری باز ویترینی و لوکس نیست

تسویه با سپرده گذاران موسسات غیرمجاز تا پایان بهمن

کمبود منابع ارزی نداریم

بازدید مدیرعامل بانک ملت از شرکت فولاد کویر

سخنرانی صادق فرامرزی درپنل کسب و کار وارتباط با صنعت بانکداری

افزایش ۶ برابری قیمت پرتقال از باغ تا مغازه!

۱۷:۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰کد خبر: ۲۳۲۱۸۸
ایستانیوز:طبق اعلام بانک مرکزی هر کیلوگرم پرتقال در مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده که رییس اتحادیه مرکب‌کاران در این باره گفت: وضعیت تولید بسار مناسب است و فراوانی محصول داریم اما دلالی شدید و نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت شده و پرتقالی که کیلویی ۸۰۰ تومان از باغدار خریده می‌شود در بازار مصرف بیش از ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عنایت‌الله بیابانی ،قائم مقام خانه کشاورز اظهار کرد: وضعیت تولید مرکبات در سال جاری بسیار مناسب است. اما بازار آن اصلا خوب نیست و تولیدکنندگان بهره چندانی از فروش محصول‌شان نمی‌برند، چرا که باید به خاطر کمبود نقدینگی هر کیلوگرم پرتقال را که برایشان ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود، روی درخت ۸۰۰ تومان بفروشند آن وقت این محصول به چند برابر قیمت به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
 
وی نابه‌سامانی بازار و عدم نظارت بر سیستم عرضه و تقاضا را عامل اصلی فاصله زیاد قیمت میوه به ویژه مرکبات از تولید تا مصرف دانست و افزود: دلالی شدید در بازار گریبانگیر تولیدکنندگان شده است. چرا باید ورود مرکبات به میادین میوه و تره‌بار هزینه در بر داشته باشد. مگر این میادین برای عرضه مستقیم انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه راه‌اندازی نشده است تا مصرف کننده از باغدار و کشاورز به صورت مستقیم خریداری کند.
 
قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: چرا مرکبات به پایین‌ترین قیمت از باغدار خریده و با نرخ‌های غیرمنطقی فروخته می‌شود که البته علت این‌که این محصول روی دست عرضه‌کنندگان در میادین مانده است این بوده که به قیمت منطقی قانع نیستند.
 
بیابانی با بیان این‌که بازار میوه درگیر دلالی و سودجویی عده‌ای خاص است، تصریح کرد: باغداران هزینه‌های اضافه دیگری نیز باید برای عرضه مستقیم محصولات خود بدهند که می‌توان در این زمینه به هزینه‌های سورتینگ میوه اشاره کرد، چرا که سورتینگ‌داران یکبار در ابتدای تحویل بار برای واکس زدن از باغداران هزینه می‌گیرند و یکبار دیگر نیز پس از آن پول دریافت می‌کنند.
 
وی گفت: اتحادیه‌های تخصصی نباید به فکر سود و منفعت خود باشند و باید کار را برای تولیدکنندگان تسهیل کنند و در این میان دستگاه‌های نظارتی باید با متخلفان و سودجویان برخورد کنند تا بازار میوه به سامان برسد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *