RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

سهم ۳۰ درصدی بیمه‌های البرز و ملت در بیمه نفتکش حادثه دیده

۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷کد خبر: 230898
ایستانیوز:۳۰ درصد از بیمه بدنه کشتی نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران که صبح امروز در آب های چین دچار حادثه شد، تحت پوشش بیمه های البرز و ملت بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی نفتکش ایرانی که اپراتور آن یک شرکت صاحب نام در حمل نفت است، پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته و نفت آن در دریای شرق چین نشت کرده است.
 
از آنجایی که این نفتکش در اجاره شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی بوده و محموله خریداری شده نیز متعلق به آن بوده است، تحت پوشش بیمه ای کلوپ های بین المللی (P&I) قرار دارد. با این حال بیمه های البرز و ملت به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد از بیمه بدنه این کشتی را تحت پوشش داشته اند. ۷۰ درصد مابقی بیمه بدنه این کشتی تحت پوشش بیمه گر خارجی بوده است. براساس کسب اطلاع خبرنگار ایبِنا، ارزش تانکر این نفتکش ۳۲ میلیون دلار با سال ساخت ۲۰۰۸ است.
 
در بحث ارزیابی خسارت نفت کش ها، آلودگی محیطی نیز قابل ارزیابی است اما هنوز دولت چین یا رسانه های بین المللی میزانی از نشتی نفت در آب های چین اعلام نکرده اند. هزینه حمل، بیمه و عقد قرارداد حمل از بندر، تحویل بار و بیمه و بازرسی این نفتکش با خریدار بوده است. بر اساس برآوردها، محموله این کشتی حدود یک میلیون بشکه نفت است که ارزش آن بر اساس قیمت‌های کنونی نفت، ۶۰ میلیون دلار است.
 
در جریان این حادثه حدود ۳۰ نفر از خدمه ایرانی کشتی مفقود شده اند. میزان دیه خدمه کشتی نیز براساس استانداردهای بیمه ای دست کم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. البته رقم دقیق دیه خدمه کشتی ها در زمان خرید بیمه نامه به طور توافقی بین بیمه گر و بیمه گذار تعیین می شود.
 
محموله این کشتی، میعانات متعلق به شرکت ملی نفت بوده که آن را برای شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی حمل می کرده است. تمام محموله این کشتی و همچنین خود آن در اجازه شرکت کره ای و تحت پوشش کلوب P&I بوده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *