RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مدیرعامل بیمه آسیا عنوان کرد

ریشه بروز دامپینگ در صنعت بیمه

۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷کد خبر: 230846
ایستانیوز:دکتر کاردگر در خصوص ویژگی های بازار بیمه در کشور گفت: بازار صنعت بیمه بدلیل نوپایی شرکت های خصوصی و داشتن سهم اندک در بازار، یک بازار رهبری قیمت بود نه یک بازار رقابتی، ما این دو را با هم اشتباه گرفته ایم. در آن شرایط شرکت های بیمه همه باید پیرو بیمه ایران بودند نه اینکه با بیمه ایران رقابت می‌کردند.در واقع ریشه بروز دامپینگ همین موضوع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وی افزود:اگر ما جنس بازار صنعت بیمه را می شناختیم مبتلا به دامپینگ نمی شدیم. بدتر از اینها اینکه بازار ما امروز هم رقابتی نیست بلکه برای خیلی از ریسک‌های بیمه با پدیده جنگ قیمت روبرو هستیم. به نظر باید یک فلش بک بزنیم و تا حدودی مسیر گذشته را اصلاح کنیم.دکتر کاردگر همچنین در مورد راهکارهای رفع این مشکلات نیز گفت : در صنعت بیمه اگر درابتدا بیزینس پلن شرکت های نو تاسیس را با عملکرد آنها در یک دوره زمانی مثلا شش ماهه و یا یک ساله پس از آغاز فعالیت بررسی می کردند، قطعاً انحراف این شرکت‌ها مشخص می شد. اما این اتفاق میسر نشد تا اینکه امروز شرکت های بیمه کوچک ریسک صنعت بیمه را افزایش دادند تا جایی که رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس در روز بیمه اشاره فرمودند، امروز صنعتی که باید ریسک را پوشش دهد خود دچار ریسک است.
دکتر کاردگر در پاسخ به این سوال که به نظر شما نواقص سندیکای بیمه کدام است، اظهار داشت: اولاً سندیکای بیمه نیاز به ابزار دارد ثانیاً برای تقویت سندیکا لازم است دپارتمان‌های حقوقی و آی‌تی شکل گیرد. این چرخ ها در دنیا ساخته شده است و قرار نیست ما چرخ جدید بسازیم باید از روی همان چرخ ها الگوبرداری کنیم و بومی‌سازی صورت پذیرد.
دکتر کاردگر در خصوص دلایل فقدان نوآوری در صنعت بیمه خاطر نشان کرد:شما نگاهی به نقدینگی شرکت های بیمه بیندازید آنها هرکدام مانند یک پدر بدهکارند، پدر بدهکار هم فکر جدید ندارد. او فقط به فکر رفع و رجوع مشکلات خویش است. آنها اگر از ابتدا در مسیر درست حرکت می‌کردند، با مشکلات امروز مواجه نمی شدند و بواسطه تمرکزی که در کار ایجاد می‌شد، نوآوری هم در صنعت بیمه دیده می شد.
یکی دیگر از مسائل مهم صنعت بیمه بکار گیری فناوری اطلاعات در این صنعت است و ایشان اشاره کردند ابزارهایی مثل اینشورتک طوری باید بکار گیری شود که معیشت نمایندگان فروش را به خطر نیندازد چون اساساٌ این ابزارها قرار است در خدمت رفاه بشر قرار گیرد نه باعث به تهدید انداختن معیشت آنها شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *