RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

راهکارهای مهار خطر زلزله در تهران؛

شناسایی نقاط زلزله‌خیز وآماده فرونشست در تهران

۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴کد خبر: 230679
ایستانیوز:دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری از شناسایی نقاط پرخطر از نظر زلزله و مناطق مستعد فرونشست در شهر تهران وتدوین راهکارهای مهار خطر در قالب یک سند، در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدسعید ایزدی در پنجمین کنگره مهندسی عمران و مدیریت شهری با بیان اینکه در برنامه ریزی شهرهای کشور «شهروند» را فراموش کرده ایم و همین مساله سبب وقوع مشکلات عدیده در شهرسازی شده است، گفت: ما شهر را برای ماشین ساخته ایم و به جای آنکه ماشین برای ارتقای کیفیت زندگی ما باشد، ما مقهور آن شده ایم که راه رفع این محدودیت های نوین، بازگشت به مفهوم شهروندمحوری است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،وی ادامه داد: در رویکرد جدید بازآفرینی شهری، وزارت راه و شهرسازی، شهروندمحوری را هدف برنامه ریزی ها قرار داده است.
 
معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه محله محوری و روابط اجتماعی دیگر وجود ندارد، ادامه داد: در زلزله اخیر تهران عده ای بر اثر فرار دچار صدماتی شدند و این نشان می دهد نظامات اخلاقی محله از بین رفته و احترامی برای همسایگان قائل نیستیم.
 
ایزدی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر و تحول در شهرسازی هستیم و در حال حاضر شهرهای ما توان کوچکترین ناملایماتی را ندارند، گفت: این در حالی است که شهر یک سازمان اجتماعی است و بر اساس حقوق شهروندی و تلاش برای نظام مند کردن آن شکل می گیرد، نه براساس فرد محوری که در حال حاضر در شهرهای ما حاکم شده است.
 
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با انتقاد از اینکه نظام برنامه ریزی شهری از بالا به پایین و کالبدمحور است، تصریح کرد: این نظام یک سیستم کمّی بوده و بر اساس آن جمعیت آتی شهرها را پیش بینی و به رشد فیزیکی شهر اقدام می کنیم، ولی از کیفیت خبری نیست.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور و ۲ هزار و ۷۰۰ محله دارای چنین بافتی وجود دارد اما این به این معنی نیست که در بقیه محلات شهرها آسایش و کیفیت حاکم است، بلکه این ۲ هزار و ۷۰۰ محله در وضع بحرانی به سر می برند.
 
ایزدی با انتقاد از تبدیل رودخانه ها در شهرها به کانال فاضلاب، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد صدماتی که سیل به شهرها وارد می کند، به خاطر خود جریان آب نیست بلکه به خاطر ساخت و ساز و ایجاد موانعی است که بر روی مسیل ها ایجاد کرده ایم.
 
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: در گذشته شهرسازی ما دارای نظام برنامه ریزی مدونی بود و در طول تاریخ تاکنون ۳ بار تبریز بر اثر زلزله مهیب به کلی نابود و از نو ساخته شد، ولی در هر بار بر اساس نظام های محله محور ساخته می شد اما الان شهرسازی ما بر اساس ساخت و ساز فیزیکی و کالبدی طراحی شده است، در نتیجه شهرهای ما حال خوشی ندارند. وقتی وارد شهرها می شویم، ورودی شهر جایی است که پر از تعمیرگاه و تعویض روغنی است، ولی در گذشته دروازه های زیبایی طراحی می شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر اجرای نظام برنامه ریزی محله محور و مشارکتی با ساکنان محلات را از سه شهر زاهدان، بندرعباس و کرمانشاه آغاز کرده ایم که بر اساس این نظام، هر شهر با توجه به ویژگی های خود به طراحی طرح های جامع اقدام می کند و امیدواریم دولت منابع آن را تامین کند.
 
وی همچنین از تدوین سند جامع نقاط پرخطر زلزله خیز و مناطق پرخطر از نظر فرونشست زمین در شهر تهران خبر داد و گفت: سند تدوین مناطق زلزله خیز کرج، اصفهان و مشهد نیز در حال تهیه بوده و به زودی به شورای عالی شهرسازی ارسال خواهد شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *