RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

وزیر اقتصاد:

خط اعتباری اگزیم بانک روسیه محدودیت ندارد

۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲کد خبر: 230565
ایستانیوز:وزیر اقتصاد گفت: ویژگی خط اعتباری اگزیم بانک روسیه این است که سقف و محدودیتی ندارد و می‌توان از این ظرفیت برای تهاتر و صادرات استفاده کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هفتاد و سومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با حضور مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و امور دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران، مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، دستور جلسه این شورا، بررسی مشکلات واردات و محاسبه حقوق ورود گمرکی ماشین آلات نو و دست دوم خط تولید از بخش معدن، بررسی پیشنهادات اتاق ایران درباره معافیت ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده از پرداخت کارمزد و تعرفه خدمات استاندارد، اصلاح آیین نامه اجرایی، تعیین، طبقه بندی و محاسبه کارمزدخدماتی سازمان ملی استاندارد و اصلاح یا ابطال بنده ۶ بخشنامه توسعه تجارت درباره کاهش مدت اعتبار ثبت سفارش است.
 
ویژگی خط اعتباری اکزیم بانک روسیه
 
مسعود کرباسیان در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: ویژگی خط اعتباری اگزیم بانک روسیه این است که سقف و محدودیتی ندارد و می توان از این ظرفیت برای تهاتر و صادرات استفاده کرد.
 
وی با اشاره به آمادگی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران برای ارایه راهنمایی های مورد نیاز فعالان اقتصادی در زمینه استفاده از این خطوط اعتباری، گفت: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روزهای ۲۶ و ۲۷ دی ماه با همکاری اتاق بازرگانی ایران در تهران برگزار می شود. وزیر اقتصاد افزود: همچنین قرار است اجلاس بازرگانان و صنعتگران ایران و آذربایجان نیز در حاشیه برگزاری این کمیسیون مشترک برپا شود.
 
کاهش تعیین تعرفه حقوق ورودی کالاها
 
همچنین محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی از پیشنهاد کاهش تعیین تعرفه حقوق ورودی کالاها و تغییرات سود بازرگانی  برای ۲ تا ۵ سال خبر داد. وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مسائل و مشکلات بر سر راه ارتباط با کشورهای افریقایی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: تاسیس شرکت های صادراتی در ایران برای تجمیع قدرت و حضور پررنگ در بازارهای بین المللی است.
 
شریعتمداری افزود: سرمایه گذاری در بخش دولتی حوزه معدن بسیار دشوار است و باید منابع ارزان مالی از منابعی مثل صندوق توسعه ملی برای ورود ماشین آلات معدنی ایجاد شود.
وضعیت ماشین آلات معدنی در کشور بسیار بد است که نیازمند رسیدگی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی ماشین آلات مشترک در راهسازی و معدن استفاده می شود که استفاده از توان و تولید داخل اولویت است و در صورت ضعف توام داخلی در تامین این ماشین آلات، مجوز واردات صادر می شود. البته موضوعی که اخیرا مطرح شده، بخش خصوصی توان اداره شرکت های بزرگ را ندارد و تمایل به واگذاری آن به دولت دارند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *