RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر :

ساماندهی نظام بانکی با اهمیت‌تر از وضعیت بورس است

۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲کد خبر: 230532
ایستانیوز:مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر گفت: دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه نظام بانکی را سر و سامان دهد و سامان دادن به سیستم بانکی با اهمیت‌تر از وضعیت بورس است، چرا که با این تصمیم اقتصاد ایران نجات پیدا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا سیری اظهار داشت : کل اوراق بدهی که دولت در سال ۹۶ منتشر کرد، ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۹۷ به میزان ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده و وزارت نفت نیز می‌تواند اوراق ارزی و ریالی خود را منتشر کند و با این شرایط در مجموع دولت و دستگاه‌ها قادر هستند که تا ۸۴ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که دولت در شش ماهه اول سال جاری نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده، پیش بینی کرد که تا پایان سال، این رقم نزدیک ۴۰ هزار میلیارد تومان شو و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان گفت که تنها ۵۰ یا ۶۰ درصد از پیش بینی بودجه سال ۹۶ محقق شده و با این شرایط احتمال دارد که برای سال آینده دو برابر میزان سال جاری، اوراق منتشر شود.
 
رویکرد دولت در انتشار اوراق بدهی
 
 مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر در مجموع رویکرد دولت در انتشار اوراق بدهی را مثبت ارزیابی کرد وگفت: دولت می‌تواند با اتکا به این روش، بدهی‌های خود را به روز کند.
 
البته این اتفاق برای کلیت اقتصاد کشور خوب است و با این حال تاثیری هم در بازار سهام ندارد، چراکه متقاضیان این دو با یکدیگر متفاوت است.
 
وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده در خصوص انتشار اوراق مطابق با برنامه ششم توسعه عمل کرده، نکته حائز اهمیت آن را استفاده از دارایی‌های صندوق توسعه ملی دانست و افزود: منابع حاصل از صندوق توسعه ملی در سال گذشته ۶۶۰ میلیارد تومان «۶ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال» بود که امسال به ۲۱ هزار میلیارد تومان «۲۱۰ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال» رسید و بر این اساس دولت می‌تواند از صندوق توسعه ملی برداشت کند.
 
محل مصرف منابع صندوق توسعه ملی
 
سیری در خصوص محل مصرف منابع صندوق توسعه ملی گفت : ظاهرا دولت قصد دارد با این مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کمک کند و بدهی خود را به بانک‌ها از این محل پرداخت کند.
 
 وی در ادامه افزود : البته باید پذیرفت دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه به نظام بانکی سر و سامان دهد و سامان دادن به سیستم بانکی از خیلی جهات با اهمیت‌تر از وضعیت بورس است، چرا که تا نظام بانکی سامان پیدا نکند، اقتصاد به سامان نمی رسد.
 
پرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی
 
مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر با اعلام این که یکی ازبرجسته ترین مصارف در آمدهای صندوق توسعه ملی، برای ساماندهی توسعه اقتصادی و تکمیل پروژه‌های عمرانی است، اظهار داشت : این که در یک برهه زمانی دولت، ۲۱ هزار میلیارد تومان درخواست مجوز برداشت از منابع این صندوق را فقط برای پرداخت بدهکاری به سیستم بانکی مد نظر قرار می دهد، نکته‌ای بسیار قابل تامل به شمار می‌آید.
 
سیری در خصوص یکی دیگر از نکات حائز اهمیت لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: سال گذشته شرکت نفت می‌توانست ۳ میلیارد یورو اوراق ارزی منتشر کند که‌ این رقم امسال هیچ تغییری نکرده، اما این اوراق ارزی-ریالی شده است و بر این اساس وزارت نفت می‌تواند با شاخص ارزی اوراق منتشر کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *