RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

آیین تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان در بانک کشاورزی برگزار شد

اولویت برنامه های اعتباری بانک کشاورزی

۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲کد خبر: 230493
ایستانیوز:آیین تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۵، به میزبانی بانک کشاورزی در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این مراسم که بعداز ظهر روز 11 دی با حضور مهندس طهماسبی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، مهندس صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر حقیقی قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهی در قفس، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، اعضای هیات مدیره و مدیران امور این بانک، نمایندگان وزارت جهادکشاورزی و وزارت اموراقتصادی و دارایی و بالغ بر 153 کشاورز و تولیدکننده برتر بخش کشاورزی برگزار شد، مهندس طهماسبی طی سخنانی ضمن اشاره به نقش اساسی دانش و فن آوری در افزایش تولید و بهره وری در زیربخش های مختلف کشاورزی، از بانک کشاورزی به عنوان بازوی توانمند دولت در تامین مالی بخش کشاورزی قدردانی کرد و گفت: بانک کشاورزی هرگز در برآوردن مطالبات مالی بخش کشاورزی و حمایت از فعالان این بخش کوتاهی نکرده است و همواره با برخوردی مهربانانه، بیشترین اثرگذاری بر اقتصاد کشاورزی  را در بین سیستم بانکی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این مطلب که نیروی انسانی آموزش دیده، ماهر و روزآمد ، سرمایه ای ارزشمند و شرط موفقیت هر واحد تولیدی است، تصریح کرد: کشاورزان نمونه، سرمایه های انسانی و دارایی ارزشمند بخش کشاورزی هستند و هنر یک تولیدکننده نمونه در تلفیق کلیه منابع زیستی و غیر زیستی و استفاده بهینه از تمام ظرفیت این منابع است.
مهندس طهماسبی در ادامه ضمن ابلاغ پیام قدردانی کشاورزان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی به مدیرعامل بانک کشاورزی، اظهار امیدواری کرد با الگو برداری بخش کشاورزی از نمونه های ملی، شاهد رشد و توسعه صادرات در این بخش باشیم و با هم افزایی و همکاری بتوانیم در راستای تحقق سیاست بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تقویت زنجیره های تولید گام های اساسی برداریم.
در این مراسم همچنین روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، پایداری تولید کشاورزی، افزایش بهره وری و تولید دانش بنیان را سیاست های محوری مورد توجه در بخش کشاورزی برشمرد و با اشاره به اولویت برنامه های اعتباری بانک کشاورزی در سال 1396 که هم سو با اولویت های بخش کشاورزی تدوین شده است، گزارشی از عملکرد این بانک در شاخص های پرداخت تسهیلات، عاملیت خرید تضمینی گندم، اجرای تبصره 35 قانون بودجه سال 1395 و تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 ( بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال)، اشتغال زایی، تجهیز منابع و بانکداری الکترونیک ارائه داد.
وی در سخنان خود ضمن یادآوری این مطلب که بانک کشاورزی از لحاظ قدمت، سومین بانک کشور است اظهار داشت: این بانک از گذشته های دور همواره نقش کلیدی در اقتصاد کشور داشته، دارد و خواهد داشت و باعث افتخار است که خدمتگزار و حامی قشر وسیعی از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی هستیم؛ قشر گسترده ای که با تلاش مقدس خود برای تامین امنیت غذایی ، استقلال و توسعه اقتصادی کشور گام بر می دارند .
خدارحمی تصریح کرد: به لحاظ ارتباطات وسیع، شناخت بسیار خوبی از انتظارات کشاورزان داریم که بسیاری از این انتظارات با خواسته های ما هم سو هستند لذا تمام تلاش خود را برای تحقق آن ها به کار می بندیم و در همین زمینه، پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ 6 درصد در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد .
وی افزود: همچنین به فعالان بخش کشاورزی تعهد می دهیم که هیچ متقاضی دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات بخش کشاورزی، در هیچ یک از شعب این بانک معطل نمی شود و پرداخت این تسهیلات بدون محدودیت در اولویت قرار دارد.
خدارحمی در ادامه از تولیدکنندگان بخش کشاورزی خواست تا با تجمع سپرده های خود در این بانک، رعایت اصول خوش حسابی در بازپرداخت تسهیلات و مدیریت مالی واحد تولیدی خود، موجب بهبود و تسریع ارائه خدمات به بخش کشاورزی شوند .
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پاسخ گویی به مطالبات فعالان بخش کشاورزی را وظیفه خود می دانیم و به حمدالله در این زمینه تاکنون سربلند بوده ایم.
شایان ذکر است بیان دیدگاه توسط نمایندگان کشاورزان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از دیگر بخش های این مراسم بود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *