RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

در نخستین هفته زمستان ۹۶ رخ داد:

رشد ۲۵ درصدی مبادلات اوراق تسهیلات مسکن

۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۸کد خبر: 230189
ایستانیوز:حجم و ارزش مبادلاتی اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است و خریداران و فروشندگان این اوراق، ۳۰ هزار ورقه تسه را به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال جابه‌جا کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در نخستین هفته کاری فصل زمستان، معامله‌گران دادوستد یک هزار و ۵۵۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران رقم زدند و بدین ترتیب در ۵ روز کاری این هفته به طور میانگین روزانه ۳۱۰ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دست به دست شد.
 
در پی نقل‌وانتقال ۹۲۱ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم، نزدیک به ۶۰ درصد از حجم و ۳۰ درصد از ارزش کل مبادلات فرابورس به این دو بازار اختصاص یافت.
 
از سوی دیگر بیشترین ارزش مبادلاتی در هفته جاری مربوط به مبادلات صورت‌گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی بود؛ به گونه‌ای که ۱۳۰ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در ۳۷ هزار نوبت دادوستدی در این بازار نقل‌وانتقال یافت.
 
دادوستدهای بازار پایه نیز به جابه‌جایی ۴۹۹ میلیون ورقه به ارزش ۷۶۵ میلیارد ریال منتهی شد که این بازار در مقایسه با هفته پیش با افت ۳۴ درصدی حجم و ارزش مبادلاتی روبه‌رو شده است.
 
طی هفته معاملاتی منتهی به هشتم دی‌ماه، شاخص کل فرابورس نیز فرازوفرودهای زیادی را تجربه کرد و در نهایت با یک درصد رشد در ارتفاع ۱۰۸۲ واحدی قرار گرفت.
 
میزبانی فرابورس از ۳ اخزای جدید در روزهای آغازین زمستان
 
در ادامه روند پذیرش اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران، در روز سوم دی‌ماه سه سری اخزای جدید در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴»، «اخزا۶۰۵» و «اخزا۶۰۶» در بازار ابزارهای نوین مالی به ارزش مجموعا ۴۸۰ هزار میلیارد ریال پذیرش شد تا بدین ترتیب از طریق پذیرش و در پی آن عرضه این اوراق جدید، بر عمق بازار بدهی افزوده شود.
 
خبر دیگر آنکه بر اساس مصوبه بانک مسکن به تاریخ ۱۶ آبان‌ماه ۹۶ در خصوص افزایش سقف تسهیلات جعاله، مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، تا پایان سال جاری یعنی ۲۹ اسفندماه ۹۶ تمدید شد.
 
اما نگاهی به معاملات اوراق تسهیلات مسکن در این هفته حاکی از آن است که حجم و ارزش مبادلاتی این اوراق نسبت به هفته گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ از این رو خریداران و فروشندگان این اوراق، ۳۰ هزار ورقه تسه را به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال جابه‌جا کرده‌اند.
 
از سوی دیگر در روز پنجم دی‌ماه، نرخ سود روزشمار اوراق مرابحه سلامت در نماد «سلامت۶» منتشرشده در تاریخ ۲۲ آذرماه سال جاری، از طریق اطلاعیه‌ای از سوی فرابورس اعلام شد؛ بر اساس این اطلاعیه در ۲۲ خردادماه سال ۹۷ اولین دوره سود اوراق «سلامت ۶» پرداخت می‌شود. این اوراق که در روزهای پایانی آذرماه شاهد پذیره‌نویسی آن در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم، دارای سررسید چهارساله است.
 
بخشی از سهام «ذوب» به‌زودی روی میز فروش می‌رود
 
سازمان خصوصی‌سازی قرار است ۱۶.۷۵ درصد از سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان را که متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد است در روز ۲۰ دی‌ماه به طور یکجا و شرایطی از طریق عرضه در بازار فرابورس ایران به فروش برساند.
 
شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار عرضه‌کننده این بلوک، تعداد ۵ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴ سهم از کل سهام ثبت‌شده شرکت ذوب‌آهن را با قیمت پایه ۷۹۴ ریال در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌کند.
 
همچنین مطابق با اطلاعیه منتشرشده، ثمن معامله به دو طریق یکجا و نقد، یا نقد و اقساط (در شرایطی که ۱۰ درصد مبلغ نقدی و مابقی در اقساط مساوی شش‌ماهه طی ۶ سال با نرخ ۱۳ درصد باشد)، قابل پرداخت است.
 
گفتنی است که نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان مهرماه سال ۹۰ در گروه فلزات اساسی در بازار دوم فرابورس درج و معاملات سهام آن از تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه همان سال آغاز شد. تاکنون چندین بار سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، درصدی از سهام این شرکت را در معرض فروش گذاشته است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *