RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد:

نشانه های قوی از رونق در بخش ساختمان

۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۶کد خبر: 229152
ایستانیوز:معاون اقتصادی بانک مرکزی از افزایش ۳۵ درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید در پایتخت در نیمه نخست امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی ، وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق شهری را تشریح کرد.
 
این عضو هیأت عامل در رابطه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد در نیمه نخست سال جاری سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید در شهر تهران به ارزش جاری به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 35 درصد رشد را نشان می دهد.
 
به گفته وی در شهر تهران در شش ماهه نخست سال گذشته معادل 7 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید انجام شد که امسال با قرار گرفتن بخش مسکن در دوره پیش رونق این میزان سرمایه گذاری افزایش و به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسید.
 
قربانی در خصوص دیگر شهرهای بزرگ نیز آمار داد و افزود: در نیمه نخست سال گذشته بخش خصوصی رقمی معادل 12 هزار و 747 میلیارد تومان بوده است.
 
به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی این رقم در نیمه نخست سال جاری با رشد حدود 8 درصد به 13 هزار و 757 میلیارد تومان رسیده است.
مقایسه آمارهای این عضو هیأت عامل بانک مرکزی در تهران و سایر شهرهای بزرگ حکایت از رکورد زنی سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه نخست سال در پایتخت نسبت به سایر کلان شهرها دارد. در واقع با توجه به اینکه در محاسبات بانک مرکزی ارزش زمین ازسرمایه گذاری ها حذف می شود می تواند گفت بخش خصوصی در نسبت به دیگر شهرهای بزرگ با شتاب بیشتری سرمایه گذاری کرده است.
 
معاون اقتصادی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر مناطق شهری نیز اشاره و اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی 13 هزار و 852 میلیارد تومان بود.
 
به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی حجم سرمایه گذاری در ضلع سوم سرمایه گذاری ساختمانی(سایر مناطق شهری در کنار تهران و شهرهای بزرگ) به 14 هزار و 581 میلیارد تومان رسیده است.
 
به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی مقایسه حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش مسکن در سایر مناطق شهری از رشد 5.3 درصدی سرمایه گذاری در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حکایت دارد.
 
اما قربانی در سخنان به مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز پرداخت و افزود: در شش ماهه ابتدای سال 95 سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید در مناطق شهری 33 هزار و 702 میلیارد تومان بود.
 
معاون اقتصادی بانک مرکزی با اعلام رشد 6.12 درصدی این رقم در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال جاری مجموع سرمایه گذاری از 38 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.
معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه سیاست گذاری هدایت مسکن به سوی رونق از مسیر غیر تورمی است ابراز امیدواری کرد: روند روبه رشد در این بخش نیز تقویت شود.وی وضعیت رشته های صنعتی وابسته به ساختمان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به روند ثبت شده برای معاملات می توان امیدوار بود اقتصاد از سمت مسکن نیز رونق غیر تورمی را تجربه خواهد کرد.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *