RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

تحولات اقتصاد ایران از زبان آمار

۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۵کد خبر: 229044
ایستانیوز:مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران، چکیده آمارهای اقتصادی آبان ماه را منتشر کرد. در این گزارش حوزه‌هایی مانند قیمت ارز، تحولات بازار سرمایه، بازرگانی خارجی، نرخ تورم، تسهیلات پرداختی بانک‌ها، بدهی‌های خارجی و تولید نفت خام مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با توجه به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همچنین با توجه به اهمیت داده‌های آماری به‌منظور تحلیل روند تاریخی و وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده، و نیز امکان برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران بر آن شد تا چکیده آمارهای اقتصادی را که متشکل از برخی آمارهای اقتصادی روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه کشور و برگرفته از منابع آماری معتبر همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ... است، بر اساس درجه اهمیت و استفاده آنها توسط فعالان بخش خصوصی و به‌منظور دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات هرماه بر روی سایت اتاق ایران درج نماید.
 
ازآنجاکه آمارهای بخش روزانه، ماهانه و فصلی به‌صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شوند ، این آمارها در هر شماره از گزارش‌های «چکیده آمارهای اقتصادی» ارائه می‌گردند، ولیکن در خصوص آمارهای بخش سایر آمار (که غالباً آمارهای سالیانه هستند)، به دلیل آن‌که فواصل انتشار آنها نامنظم و یا به‌صورت موردی است، به‌منظور اجتناب از تکرار، صرفاً در زمان به‌روزرسانی در گزارش قرار خواهند گرفت.
 
امید است این گزارش یاری‌رسانی برای دسترسی سریع به برخی داده‌های آماری به‌روز و موردنیاز بخش خصوصی کشور باشد. خواهشمند است به‌منظور ارتقای کمی و کیفی این گزارش که در مقاطع ماهانه گردآوری و در بخش انتشارات مرکز تحقیقات در سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بارگذاری می‌شود، نظرات و پیشنهادهای خود را به نشانی sh.forouhi@iccim.ir  ارسال کنید.
 
در گزارش آمارهای اقتصادی آبان 96 موضوعاتی مانند قیمت ارز، تحولات بازار سرمایه، بازرگانی خارجی، نرخ تورم، تسهیلات پرداختی بانک‌ها، بدهی‌های خارجی و تولید نفت خام مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این گزارش، تولید نفت خام ایران از ژانویه تا اکتبر 2017 نیز (هزار بشکه در روز) ذکر شده است.

در این گزارش همچنین آمارهای مربوط به صادرات و واردات ایران به صورت آمار مقدماتی، ماهیانه از سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران آورده شده است.

در ادامه، اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی بانک‌ها به نقل از بانک مرکزی آورده شده است:

ازآنجاکه آمارهای بخش روزانه، ماهانه و فصلی به‌صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شوند، این آمارها در هر شماره از گزارش‌های "چکیده آمارهای اقتصادی" ارائه می‌شود، ولیکن در خصوص آمارهای بخش سایر آمار (که غالباً آمارهای سالیانه هستند)، به دلیل آنکه فواصل انتشار آن‌ها نامنظم و یا به‌صورت موردی است، به‌منظور اجتناب از تکرار، صرفاً در زمان به‌روزرسانی در گزارش قرار خواهند گرفت.

 

 متن کامل گزارش را در فایل pdf، اینجا بخوانید.

متن کامل گزارش را در فایل word، اینجا بخوانید.

 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اقتصاد ایران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *