RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

رشد تسهیلات پرداختی بانک‌ها به صنعت

۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۴کد خبر: 229002
ایستانیوز:تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفت ماهه نخست سال در بخش صنعت و معدن افزایش ۲۱.۴ درصدی و در بخش بازرگانی افزایش ۱۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس گزارش هفت ماهه ارائه شده از سوی دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۷ ماهه امسال در بخش صنعت و معدن بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که ۳۰.۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داد و رشدی ۲۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۷ ماهه ۹۵ بیش از ۷۸ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن پرداخت کرده بودند که سهمی ۲۸.۲ درصدی از کل تسهیلات داشت. از بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۳.۷ درصد آن (بیش از ۷۹ هزار میلیاردتومان) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت دهی به تأمین منابع برای بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۹۶ است.
از این میزان بیش از هفت هزار میلیارد تومان و معادل ۷.۷ درصد تسهیلات ایجادی و بیش از سه هزار میلیارد تومان معادل ۳.۹ درصد تسهیلات توسعه ای بوده است. در بخش بازرگانی نیز در هفت ماهه امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که با احتساب حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در هفت ماهه ۹۵، رشدی برابر با ۱۱.۹ درصد را نشان می دهد.
در این بخش نیز بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان (معادل ۷۱.۵ درصد تسهیلات) برای تأمین سرمایه در گردش مورد استفاده قرار گرفت. در حوزه خدمات نیز در این مدت ۷ ماهه بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری پرداخت شده که با در نظر گرفتن رقم پرداختی مدت مشابه سال گذشته (بیش از ۱۱۳ هزار میلیارد تومان) ۱۰.۴ درصد رشد داشته است.
سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی در ۷ ماهه امسال مبلغ ۱۹۶ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۲.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (مبلغ ۱۴۵ هزار میلیارد تومان) معادل ۸ درصد افزایش داشته است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تسهیلات، صنعت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *