RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایران خودرو: تا پایان آبان ماه

تولید خودرو ۱۷ درصد افزایش یافته است

۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۵کد خبر: 228347
ایستانیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قراربگیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است، افزود: ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است اما تاریخ نشان می‌دهد که باید گام‌هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم.
 
وی با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، گفت: تحقق این اهداف مقدور است و همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد افزایش داشته است.
 
شریعتمداری با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند، تصریح کرد: در این راستا ما برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم و اصلاً موافق خصولتی سازی نیستیم.
 
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به موضوع تأمین مالی خودروسازان، گفت: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است. در حال حاضر نیاز به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو وجود دارد.
 
شریعتمداری افزود: یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی ما این است که ابر قطعه سازی در کشور نداریم و به همین خاطر برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما نیازمند شرکت‌های مشترک تجاری (joint venture) واقعی هستیم، گفت: اگر ما می خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد تأکید قرار گیرد.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است، گفت: تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: انتقال تکنولوژی و بومی سازی توان ساخت داخل باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.
 
شریعتمداری با بیان اینکه برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز برنامه هایی مناسبی وجود دارد که در این مورد پیشنهادات مناسبی در لایحه بودجه ۹۷ به مجلس ارایه شده است، اظهار داشت: اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت و نصف این رقم از سوی بخش خصوصی نیز در دست پیگیری است.
 
وی با تاکید بر لزوم نوسازی خودروهای فرسوده گفت: برای نوسازی خودروهای سنگین فرسوده تا ۸۵ درصد از طریق بودجه عمومی، یارانه پرداخت می شد که می توانیم از محل صرفه جویی انرژی شرایطی را برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ایجاد کنیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تولید خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *