RSS
امروز دوشنبه ، ۱ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

موافقت سهامداران شرکت بورس با تقسیم ۸۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم

با دست خود گلوی خود را نفشاریم

خریداران انبوه سکه و ارز باید مالیات بدهند

روحانی خطاب به ترامپ: با دم شیر بازی نکن

تاکید همتی در پکن بر تداوم حفظ ثبات و آرامش در صنعت بیمه

رشد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

ساعت کار شعب بانک ملی در استان تهران تغییر کرد

صورتحساب‌ بانکی ۲۵۷۹ مودی مشکوک به فرار مالیاتی دریافت شد

عرضه نفت خام در بورس در انتظار تصمیم دو وزیر

موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه شرکت خدمات انفورماتیک

پیام مدیر عامل بیمه آسیا به مناسبت پنجاه ونهمین سالگرد تاسیس بیمه آسیا

جشنواره بانک گردشگری برای پایانه‌های فروش

سود ۱۴۹ریالی بیمه نوین برای هر سهم

صورت‌های مالی بانک پارسیان تصویب شد

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی تصویب شد

ساعت کاری شعب بانک سپه تهران تغییر کرد

ساعت کاری بانک‌ها به روال قبل برمی گردد؟

تسهیلات پرداختی بانک ها افزایش یافت

آمادگی صنعت بیمه برای حمایت از طرح‌های جدید

صورت‌های مالی بیمه دانا تصویب شد

دلار ثابت ماند و سکه گران شد/جدول

ضرورت حمایت بانک‌ها از واحدهای کوچک و متوسط

مجمع بیمه آرمان به حدنصاب نرسید

فساد در سازمان خصوصی سازی تکذیب شد

ارائه خدمات مطلوب با درگاه الکترونیکی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایران خودرو: تا پایان آبان ماه

تولید خودرو ۱۷ درصد افزایش یافته است

۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۵کد خبر: 228347
ایستانیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قراربگیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است، افزود: ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است اما تاریخ نشان می‌دهد که باید گام‌هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم.
 
وی با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، گفت: تحقق این اهداف مقدور است و همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد افزایش داشته است.
 
شریعتمداری با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند، تصریح کرد: در این راستا ما برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم و اصلاً موافق خصولتی سازی نیستیم.
 
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به موضوع تأمین مالی خودروسازان، گفت: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است. در حال حاضر نیاز به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو وجود دارد.
 
شریعتمداری افزود: یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی ما این است که ابر قطعه سازی در کشور نداریم و به همین خاطر برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما نیازمند شرکت‌های مشترک تجاری (joint venture) واقعی هستیم، گفت: اگر ما می خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد تأکید قرار گیرد.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است، گفت: تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: انتقال تکنولوژی و بومی سازی توان ساخت داخل باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.
 
شریعتمداری با بیان اینکه برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز برنامه هایی مناسبی وجود دارد که در این مورد پیشنهادات مناسبی در لایحه بودجه ۹۷ به مجلس ارایه شده است، اظهار داشت: اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت و نصف این رقم از سوی بخش خصوصی نیز در دست پیگیری است.
 
وی با تاکید بر لزوم نوسازی خودروهای فرسوده گفت: برای نوسازی خودروهای سنگین فرسوده تا ۸۵ درصد از طریق بودجه عمومی، یارانه پرداخت می شد که می توانیم از محل صرفه جویی انرژی شرایطی را برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ایجاد کنیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تولید خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *