RSS
امروز دوشنبه ، ۳۰ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

چشم انداز تیره رشد اقتصاد جهانی در سال‌۲۰۱۹

کاهش ۲۰ هزار تومانی وجه تضمین اولیه قراردادهای «آتی زعفران» از فردا

شرطی برای ادامه معاملات سکه آتی سکه

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

لزوم تقویت معاملات الکترونیکی طلای سرخ

در کیش اینوکس ۲۰۱۸ با معاملات الگوریتمی بیشتر آشنا شوید

گذاشتن وثیقه‌ برای اخلالگران بازار ارز، ممنوع

شرط جدید استفاده از وام مسکن یکم اعلام شد

اثرات شیوه های جبران کسری بودجه بر تورم و رشد اقتصادی

بازار بدهی در آستانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان

امروز آخرین مهلت ثبت شماره شبا برای سهام عدالت

واگذاری سهام موسسات دولتی جدی‌تر شد

نظرات بخش خصوصی را اخذ و منعکس کنید

فضای کسب و کار نامساعدتر شد

بانک رفاه حامی همایش انجمن پریودنتولوژی

پیش بینی گلدمن ساش از افزایش نرخ بهره

معاون نظارت بیمه مرکزی منصوب شد

نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها برگزار شد

بانک سپه ۷۰۰ میلیارد ریال جایزه می‌دهد

برنامه جدید بانک مرکزی برای تعادل بازار ارز

هیچ گونه خطایی در اپلیکیشن «بله» وجود ندارد

توقف همکاری یک بانک تایوانی با ایران

پرویزیان عضو اصلی هیات انتظامی بانک‌ها شد

اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به سوئیفت

بانک ملی ایران ۲۴ ساعته با شماست!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایران خودرو: تا پایان آبان ماه

تولید خودرو ۱۷ درصد افزایش یافته است

۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۵کد خبر: 228347
ایستانیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قراربگیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است، افزود: ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است اما تاریخ نشان می‌دهد که باید گام‌هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم.
 
وی با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، گفت: تحقق این اهداف مقدور است و همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد افزایش داشته است.
 
شریعتمداری با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند، تصریح کرد: در این راستا ما برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم و اصلاً موافق خصولتی سازی نیستیم.
 
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به موضوع تأمین مالی خودروسازان، گفت: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است. در حال حاضر نیاز به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو وجود دارد.
 
شریعتمداری افزود: یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی ما این است که ابر قطعه سازی در کشور نداریم و به همین خاطر برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما نیازمند شرکت‌های مشترک تجاری (joint venture) واقعی هستیم، گفت: اگر ما می خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد تأکید قرار گیرد.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است، گفت: تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: انتقال تکنولوژی و بومی سازی توان ساخت داخل باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.
 
شریعتمداری با بیان اینکه برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز برنامه هایی مناسبی وجود دارد که در این مورد پیشنهادات مناسبی در لایحه بودجه ۹۷ به مجلس ارایه شده است، اظهار داشت: اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت و نصف این رقم از سوی بخش خصوصی نیز در دست پیگیری است.
 
وی با تاکید بر لزوم نوسازی خودروهای فرسوده گفت: برای نوسازی خودروهای سنگین فرسوده تا ۸۵ درصد از طریق بودجه عمومی، یارانه پرداخت می شد که می توانیم از محل صرفه جویی انرژی شرایطی را برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ایجاد کنیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تولید خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *