RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

قائم مقام بانک ملت:

حضور بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی گریز ناپذیر است

۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۹/۲۲کد خبر: 228149
ایستانیوز:قائم مقام بانک ملت با بیان اینکه فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریزناپذیر است، گفت: بانک‌ها در حال رایزنی‌هایی در این زمینه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا لگزایی در خصوص وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور گفت: مفهوم مشترکی که درباره بانکداری دیجیتال مطرح است این بوده که تمامی عملیات بانکی خارج از شعبه و بدون حضور نیروی انسانی (بانکی) و در فضای مجازی انجام شود. هم اکنون بانک ها در این زمینه فعالیت هایی را انجام می دهند که برخی در حال افزایش این خدمات هم هستند.
 
لگزایی با بیان اینکه بانک ها مشغول مذاکره برای حضور در شبکه های اجتماعی هستند،  ادامه داد: حضور در شبکه های اجتماعی به معنایی که بانک ها در این شبکه ها فعالیت هایی داشته باشند نه منع شده و نه به رسمیت شناخته شده است.
 
قائم مقام بانک ملت با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در خصوص ورود بانک ها به شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: نکته اینجاست که اگر فعالیت شروع و سپس شبکه اجتماعی مسدود شود، تکلیف چه می‌شود؟ مگر اینکه شبکه‌های بومی راه‌اندازی شوند که مشترکان زیادی هم داشته باشند، چراکه اگر شبکه اجتماعی بومی یا خارجی، مشترک زیادی نداشته باشد بانک ها نمی توانند وارد آنها شوند چراکه سودی برایشان ندارد.
 
وی انجام عملیات انتقال کارت به کارت و پرداخت قبوض در اپلیکیشن های موبایلی را نمونه ای از حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی دانست و ادامه داد: فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریزناپذیر است.
 
به گفته لگزایی، هم اکنون بیشتر رفتارهای سیستم بانکی را مشتریان می‌سازند، درحالی که قبلا بانک ها رفتار مشتریان را می ساختند؛ وقتی رویکرد مشتریان، شبکه های اجتماعی است، بانک ها ناگزیر به پیروی از رفتارهای مشریان هستند البته این امر با رعایت استانداردها و ضوابط مقام ناظر امکان پذیر است.
 
یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع "نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *