RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

واحدهای خسارت دیده در زلزله، بیمه نامه کیفیت ساخت نداشته‌اند

بیانیان: واگذاری‌های اتکایی بیمه آرمان از ابتدای ۲۰۱۸

۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۹/۲۱کد خبر: 228128
ایستانیوز:مدیرعامل شرکت بیمه آرمان گفت: برای برآورد خسارت زلزله کرمانشاه دو تیم تخصصی مستقر کرده‌ایم و برآوردها نشان می‌دهد که به حدود چهار هزار واحد مسکونی باید خسارت بدهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا بیانیان، بیمه گزار این شرکت را در زلزله کرمانشاه، بانک مسکن ذکر کرد و افزود: میزان خسارت پرداختی 10 تا 15 میلیارد تومان برآورد می‌شود که 55 درصد آن به صورت اتکایی واگذار شده است.
وی با بیان این نکته که واحدهای خسارت دیده بیمه نامه کیفیت ساخت نداشته‌اند، ادامه داد: ما در شرکت بیمه توسعه، این بیمه نامه را طراحی کردیم و قرار بود که شهرداری تهران آن را در دستور کار قرار دهد تا بدون بیمه نامه، تاییدیه ساخت ندهند ولی متاسفانه اجرایی نشد.
بیانیان با بیان این نکته که شرکت بیمه آرمان را با یک شرایط خاص تحویل گرفته است، تاکید کرد: در آن زمان با سرمایه 120 میلیارد تومان، حساب بدهکاران شرکت 270 میلیارد تومان بود که در همین راستا، اداره وصول مطالبات شکل گرفت.
وی از سایپا و ایران خودرو به عنوان بدهکاران عمده شرکت بیمه آرمان نام برد و گفت: بدهی سایپا 52 میلیارد تومان و بدهی ایران خودرو 32 میلیارد تومان بود که خوشبختانه ایران خودرو بدهی خود را تسویه کرد و سایپا هم تسویه بدهی را شروع کرده ولی هنوز 37 میلیارد تومان از این بدهی باقی مانده است که هنوز موفق به وصول آن نشده‌ایم.
وی همچنین از بدهی این شرکت به صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ناجا و وزارت بهداشت در زمان تحویل شرکت خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه اکنون بدهی 6 میلیارد تومانی به صندوق تقریبا صفر شده است ولی وزارت بهداشت 22 میلیارد تومان و ناجا 10 میلیارد تومان طلب دارد.
به گفته وی، بیمه آرمان سال گذشته 157 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که 100 میلیارد تومان آن متعلق به سال‌های 93 و 94 بوده است و بابت آن ذخایری هم گرفته نشده بوده است.
بیانیان میزان حق بیمه تولیدی بیمه آرمان را در سال 95 حدود 223 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: در عین حال از محل صرفه جویی در هزینه‌ها نیز 12 میلیارد تومان عاید شرکت شده و این درحالی است که حقوق کارکنان شرکت 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این نکته که بیمه آرمان در سال جاری تاکنون 250 تا 260 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده ضمن این که حدود 42 میلیارد تومان هم حق بیمه سنوات آتی است که در این پورتفوی منظور نشده و درآمد آن نیز شناسایی نشده است و سال به سال شناسایی خواهد شد.
مدیرعامل بیمه آرمان پیش بینی کرد که حجم حق بیمه تولیدی این شرکت تا پایان سال جاری به 350 میلیارد تومان افزایش یابد.
به گفته وی، اهداف بودجه ای شرکت تاکنون محقق شده است ضمن این که چند قرارداد در دست اقدام دارد.
بیانیان آخرین نسبت خسارت شرکت بیمه آرمان را حدود 67 درصد ذکر کرد و افزود: خسارات معوق را معمولا در حساب‌ها نمی‌آوردند که بیمه مرکزی در فرمت جدید، این امر را به واقعیت نزدیک کرده است و در یک برنامه دو تا سه ساله، این ارقام واقعی تر خواهد شد.
وی با اشاره به مذاکرات متعدد با شرکت‌های بیمه خارجی، یادآور شد: ما سعی کرده‌ایم در همین راستا بخش فنی شرکت را قوی تر کنیم.
به گفته وی، تا پایان سال 2017 یعنی اوایل دی ماه، تمامی‌واگذاری‌های شرکت بیمه آرمان به شرکت‌های داخلی و از جمله بیمه مرکزی به عنوان راهبر بوده است ولی از ابتدای سال 2018 قرار بر این است که به شرکت‌های بیمه گر خارجی واگذاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: از بیمه مرکزی نرخ و شرایط را استعلام کرده‌ایم و بعد از طریق بروکرها با شرکت‌های بیمه خارجی مذاکرات خود را شروع خواهیم کرد.
بیانیان انعقاد قرارداد با ناجا برای بیمه‌های ثالث و بدنه، شهرداری اهواز و دانشگاه علوم پزشکی تهران را از جمله قراردادهای جدید بیمه آرمان ذکر کرد و گفت: بانک مسکن که بیمه نامه مانده بدهکار یا عمر زمانی داشته که حق بیمه ای بالغ بر 62 میلیارد تومان از محل این بیمه نامه به شرکت وارد خواهد شد.
به گفته وی، 21 میلیارد تومان از مبلغ به حساب درآمد سال جاری و 42 میلیارد تومان هم به درآمد حساب سنوات آتی منظور شده و 13 تا 14 سال از قرارداد باقی مانده است.
وی اعلام کرد که برای بیمه عمر و پس انداز، چند طرح جدید در شورای فنی شرکت بیمه آرمان تصویب شده و سازوکارهای جدیدی هم در اختیار مجریان طرحی برای عملیاتی کردن از طریق بانک‌ها قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمه آرمان از بانک‌های گردشگری و ایران زمین به عنوان سهامداران عمده این شرکت نام برد و یادآور شد: بیمه نامه‌های درمان و اتومبیل این دو بانک در اختیار بیمه آرمان است و امیدواریم که با سرمایه گذاری ایران هم در زمینه پوشش‌های بیمه ای به توافق برسیم.
وی ترکیب پورتفوی بیمه آرمان را ایده آل خواند و گفت: در سال جاری با هیچ کارخانه خودروسازی قرارداد نبسته‌ایم ضمن این که در رشته‌های آتش سوزی، مهندسی و مسوولیت و عمر و سرمایه گذاری با رشد رو به رو بوده‌ایم.
به گفته بیانیان، سود عملیاتی بیمه آرمان در سال گذشته 10 میلیارد تومان بوده که 50 درصد آن تقسیم شده است و پیش بینی می‌شود که همین رقم هم در سال جاری محقق شود.
وی خرید ملک برای شعب را از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه آرمان خواند و افزود: هم اکنون 40 شعبه شرکت استیجاری است که خوشبختانه ملک شعبه شیراز خریداری شده و در ساختمان‌های دو شعبه دیگر نیز در دست خرید است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تعداد شعب ملکی شرکت تا پایان سال به پنج شعبه خواهد رسید.
بیانیان بر لزوم افزایش توانمندی کادر فنی صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: باید جانشین پروری انجام شود تا با رفتن یک کارمند، یک شرکت بیمه آسیب نبیند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *