RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

عرضه بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو

۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۹/۲۱کد خبر: 228118
ایستانیوز:رویترز اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عرضه بیت‌کوین به عنوان کالا در بورس شیکاگو سرعت افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی تب و تاب گذشته خود را از دست بدهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، دیروز برای نخستین بار بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو عرضه شد و علی‌رغم اینکه قیمت آن از 17 هزار دلار بالاتر رفت اما پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده افزایش قیمت این ارز مجازی سرعت کمتری داشته باشد.
 
در اواخر روز یکشنبه برای نخستین بار بیت‌کوین در یک بورس بزرگ که امکان دسترسی سرمایه‌گذاران در ابعاد بزرگ به بیت‌کوین را فراهم می‌کند، عرضه شد.
 
قرارداد تحویل یک ماهه بیت‌کوین در بورس شیکاگو در ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی در روز یکشنبه با قیمت 15 هزار و 460 دلار باز شد اما تا عصر روز یکشنبه در بازار نیویورک قیمت آن به 18 هزار و 650 دلار رسید که 8 درصد بالاتر از قیمت متوسط 16 هزار و 900 دلار آن بوده است.
 
افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی سرمایه‌گذاران را بر آن داشته است تا به سرعت به خرید آن روی آورند از سوی دیگر دولت‌ها نیز برای قانونمند کردن مبادلات بیت‌کوین به صرافت افتادند. البته قانونمند شدن آن چیزی نیست که پدیدآورندگان بیت‌کوین تمایلی به آن داشته باشند چرا که آنها با هدف فاصله گرفتن از قوانین کنونی 8 سال پیش آن را به وجود آوردند.
 
جان‌تیلور مؤسس مؤسسه تحقیقاتی تیلورگلوبال‌ویژن در نیویورک معتقد است افزایش سریع قیمت بیت‌کوین باید پدیدآورندگان آن را وحشت‌زده کنند چرا که تمرکز جدی بر بیت‌کوین و انفجار اخیر قیمت آن دیر یا زود به آزادی آن خاتمه خواهد داد. 
 
تیلور معتقد است با توجه به نمودار قیمتی آن بیت‌کوین هنوز به پیک قیمتی خود نرسیده اما وقتی که افزایش قیمت آن پایان یابد بیت‌کوین سقوط خواهد کرد. 
 
لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته سه برابر شده است و تنها در روز دوشنبه افزایش 15 درصدی قیمت را تجربه کرده است.
 
به گزارش فارس ،برخی کارشناسان بر این باورند که عرضه بیت‌کوین در آمریکا می‌تواند مبادلات آن را قانونمند کند و در کنار محدود کردن نوسان آن استفاده از آن را توسعه بخشد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *