RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

شرط تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه

کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری

روزگار مستاجران سیاه شد

قربانیان شتاب تورم تولیدکننده در آخرین ماه سال

جزئیات بیستمین جلسه حراج شمش طلا اعلام شد

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه افزایش یافت

ماجرای سخت‌گیری در انتشار بازی ایرانی حمله موشکی

۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۹/۲۰کد خبر: ۲۲۸۰۳۳
ایستانیوز:سازنده بازی ضد صهیونیستی حمله موشکی از امتناع ۲ ساله یک بازار اندرویدی از انتشار این بازی و منوط کردن آن به اخذ مجوز از چندین مرجع خبر می‌دهد اما مدیر این بازار اندرویدی این سخت‌گیری را به خاص بودن موضوع این بازی مرتبط می‌داند هر چند که اذعان دارد مرجع حوزه مجوزها مشخص نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، انتشار خبر تولید و انتشار بازی حمله موشکی در دو سال گذشته با واکنش های رسانه های اسرائیلی و آمریکایی رو به رو شد اما این بازی موفق نشد به یکی از مارکت‌های معروف اندرویدی راه پیدا کند.
 
سخت‌گیری‌هایی که در زمینه انتشار این بازی اعمال شد را برخی به امضای قرارداد خارجی این مارکت اندرویدی در همان سال بی ارتباط ندانستند و گمان زنی‌هایی درباره تاثیر احتمالی این قرارداد با عدم انتشار بازی یاد شده مطرح شد.
 
بنابر اعلام سازندگان این بازی، این بازار اندویدی نامه کتبی برای انتشار این بازی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، وزارت فرهنگ و ارشاد ، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کمیته فیلترینگ را از تیم سازنده درخواست کرده است و علاوه بر این اعلام کرده فرمانده کل سپاه پاسداران هم باید نامه را امضاء کند.
 
تیم سازنده بازی معتقد است: اگر تمام این نامه های کتبی را اخذ کنیم  باز هم بهانه تراشی می کنند، فقط برای اینکه از انتشار این بازی ضد اسرائیلی خودداری کنند درحالیکه این نوع رفتار حتی با مترجمین بازی های خارجی هم نمیشود یعنی حتی کسانی که بازی با فرهنگ و محتوای غربی را (که معمولا اثرات مخربی را به همراه داره) ترجمه میکنند و به درگاه های بانکی داخل کشور متصل میکنند و بعد از آن ارز از کشور خارج میکنند هم مسیر انتشار بسیار ساده ای دارند.
 
در پیگیری این موضوع از بازار مربوطه به فارس این توضیحات ارائه شد: کافه‌بازار به عنوان پلتفرم ارائه محتوا تحت قوانین رسمی کشور فعالیت می‌کند. چارچوب فعالیت ما قوانین رسمی کشور و خط مشی ما همان قوانین انتشار برنامه‌ها است که به صورت رسمی و عمومی، در اختیار توسعه دهنده‌ها قرار گرفته و در سایت کافه‌بازار موجود است. ما در کافه‌بازار نمی‌توانیم در خصوص موارد حساسی که به سیاست‌های داخلی، خارجی و امنیت ملی کشور مربوط می‌شود، اعمال نظر کنیم و مسئولیت آن‌ها را بپذیریم. به همین دلیل، برای انتشار مواردی از این دست، از مراجع ذیربط و صاحب صلاحیت درخواست مجوز رسمی می‌کنیم.
 
در ادامه توضیحات این مارکت اندرویدی آمده است: در خصوص عنوان مطرح‌شده در فضای مجازی (بازی حمله موشکی) که درخواست انتشار آن در کافه‌بازار به حدود ۲ سال پیش مربوط است، با توجه به اینکه این بازی به موضوع رژیم اشغالگر قدس پرداخته بود، به ناشر بازی اعلام شد در صورت ارائه مجوز از نهادهای قانونی و ذیصلاح، مانعی برای انتشار بازی در کافه‌بازار وجود ندارد. حتی به درخواست ناشر این بازی، از طرف کافه‌بازار نامه‌ای خطاب به نهادهای صاحب صلاحیت از جمله وزارت ارشاد آماده شد که در آن نامه، از این مراجع، درخواست شده بود تا با بررسی محتوا در خصوص انتشار یا عدم انتشار بازی، نظرشان را بیان کنند. این نامه در اختیار ناشر بازی قرار داده شد تا بتوانند پیگیری‌ها را انجام دهند. اما پس از آن و تاکنون جوابی برای این نامه ارسال نشده و هیچ مجوزی از طرف ناشر به کافه‌بازار ارائه نگردیده است.
 
مدیران کافه بازار تاکید کرده اند: به این ترتیب برخی موارد مطرح‌شده در فضای مجازی مانند عدم تأیید این بازی به دلایلی مانند «موضع‌گیری نهادهای اسرائیلی» را کاملاً تکذیب می‌کنیم و مجدداً اعلام می‌کنیم که در خصوص بازی‌های مشابه در صورت ارائه مجوز از نهادهای ذی‌صلاح کشور، هیچگونه مانعی برای انتشار در کافه‌بازار وجود نداشته و ندارد.
 
پاسخ این مارکت اندرویدی به اینکه چرا با این بازی برخورد سخت‌گیرانه شده و تشخیص خاص بودن و حساس بودن این بازی آیا بر اساس یک دستورالعمل قانونی است و یا نظر مدیران این بازار  این بود:  به مراجع مختلفی نامه زده شده که بتوانند پیگیری کنند. کافه بازار، خودش به نامشخص بودن مرجع حوزه مجوزها اعتراض دارد. در هر حال اگر یک نهاد ذی صلاح کشور مجوز بدهد، مانعی برای انتشار این بازی نبوده و نیست./ فارس 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *