RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کارگزاری‌های بانکی، مالک ۳۵ درصد معاملات بورس

ضعیف ترین کارگزاری های بازار سهام

۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۸کد خبر: 227857
ایستانیوز:رتبه بندی ۱۰۶ شرکت کارگزاری بورس و اوراق بهادار از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۹۶ نشان می دهد که ۱۹ کارگزاری سیستم بانکی ۳۵.۱۳ درصد از کل معاملات بازار سهام را انجام داده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کل ارزش خرید و فروش سهام کارگزاری های بورس و اوراق بهادار تهران، در این دوره ۷۵۱.۰۲۶.۸۲۶ میلیون ریال بوده که ۶۶۷.۸۲۰.۴۰۰ میلیون ریال از این حجم معادل ۳۵.۱۳ درصد به کارگزاری های بانکی اختصاص داشته است.
 
چهار کارگزاری فعال بانکی
 
شرکت های کارگزاری چهار بانک «رفاه با ۳۸.۷۶۶.۸۶۰ میلیون ریال معادل ۵.۱۶، کشاورزی با ۳۷.۵۰۱.۳۹۴ میلیون ریال معادل ۴.۹۹، ملت با ۲۳.۴۱۱.۷۵۳ میلیون ریال معادل ۳.۱۲ و پارسیان با ۲۰.۲۳۰.۷۲۶ میلیون ریال معادل ۲.۶۹ درصد از کل معاملات بورس» تا پایان هشت ماه ابتدایی سال جاری در بین ۱۰ کارگزاری برتر بورس از نظر ارزش خرید و فروش سهام قرار دارند.
 
پنج کارگزاری بانکی در بین ۲۰ کارگزار برتر
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، در بین رتبه بندی کارگزاری ها از جایگاه دهم تا بیستم، پنج کارگزاری بانکی دیگر نیز حضور دارد.
 
این گزارش می افزاید، کارگزاری بانک سپه با ۱۷.۶۶۷.۱۱۴ میلیون ریال معادل ۲.۳۵ درصد، کارگزاری بانک ملی با ۱۶.۹۰۳.۶۱۳ میلیون ریال معادل ۲.۲۵ درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با ۱۴.۲۴۵.۸۲۶ میلیون ریال معادل ۱.۹۰ درصد، کارگزاری بانک انصار با ۱۳.۹۸۰.۶۸۶ میلیون ریال معادل ۱.۸۶ درصد و کارگزاری بانک صادرات با ۱۰.۷۹۵.۹۵۸ میلیون ریال معادل ۱.۴۳ درصد نقش عمده ای را در معاملات بر عهده داشته اند و در بین۲۰ کارگزاری برتر بورس از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۹۶ خودنمایی می کنند.
 
چهار کارگزاری بانکی با سهم بیش از یک درصد
 
افزون بر این، سایر کارگزاری های سیستم بانکی نیز آمار نسبتا قابل قبولی از خرید و فروشه سهام در این دوره زمانی را برعهده داشته اند به طوری که کارگزاری بانک مسکن با ۹.۷۲۸.۶۵۰ میلیون ریال معادل ۱.۳۰ درصد، کارگزاری بانک دی با ۹.۶۱۷.۴۵۷ میلیون ریال معادل ۲.۳۵ درصد، کارگزاری بانک تجارت با ۹.۴۳۳.۴۴۲ میلیون ریال معادل ۱.۲۶ درصد و کارگزاری بانک خاورمیانه با ۹.۲۸۱.۷۴۹ میلیون ریال معادل ۱.۲۴ درصد تا مرز اندکی بیش از یک درصد در معاملات تالار شیشه ای مشارکت داشته اند.
 
شش کارگزاری بانکی با سهم زیر یک درصد
 
براساس گزارش ایبِنا، همچنین این آمار نشان می دهد، شش کارگزاری بانکی در بین ۱۰۶ کارگزاری بورسی، سهمی زیر یک درصد داشته اند به طوری که کارگزاری بانک کارآفرین با ۶.۷۵۱.۶۸۳ میلیون ریال معادل ۰.۹۰ درصد، کارگزاری بانک صنعت و معدن با ۶.۱۵۰.۳۰۸ میلیون ریال معادل ۰.۸۲ درصد، کارگزاری بانک توسعه صادرات با ۵.۹۷۵.۶۸۸ میلیون ریال معادل ۰.۸۰ درصد، کارگزاری بانک سامان با ۵.۳۹۵.۷۰۱ میلیون ریال معادل ۰.۷۲ درصد، کارگزاری بانک آینده با ۴.۸۴۵.۷۹۹ میلیون ریال معادل ۰.۶۵ درصد و کارگزاری بانک اقتصاد نوین با ۳.۱۰۳.۰۹۲ میلیون ریال معادل ۰.۹۰ درصد از جمله شرکت های کارگزاری سیستم بانکی بودند که زیر یک درصد در فرایند خرید و فروش ها در دوره هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۹۶ سهیم بوده اند.
 
برترین کارگزاری بورس
 
گفتنی است، کارگزاری صبا تامین با ۴۶.۳۸۰.۵۱۹ میلیون ریال معادل ۶.۱۸ درصد بیشترین سهم را در بین همه کارگزاری های بورسی در دوره هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۹۶ برعهده داشته است.
 
همچنین چهار کارگزاری شاخص سهام با ۲۴۳.۱۷ میلیون ریال معادل ۰.۰۳ درصد، کارگزاری آبتین استاک با ۴۶.۳۸۰.۵۱۹ میلیون ریال معادل ۴ درصد، کارگزاری ایران سهم با ۴۶.۳۸۰.۵۱۹ میلیون ریال معادل ۰.۰۵ درصد و کارگزاری دنیای نوین با ۴۶.۳۸۰.۵۱۹ میلیون ریال معادل ۰.۰۵ درصد پایین ترین سهم را در بین ۱۰۶ کارگزاری بورسی در اختیار داشته اند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *