RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مهم ترین دلایل افزایش قیمت سکه چیست؟

حباب سکه باردیگر بزرگ شد

۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۳کد خبر: 226679
ایستانیوز:بررسی های سایت خبری اتاق تهران نشان می دهد قیمت واقعی سکه درحال حاضر باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در حالی که دولت از 6 روز پیش حراج سکه را برای پایین آوردن آن چه «قیمت حبابی» خوانده می شود از طریق بانک گارگشایی کلید زد و تاکنون بیش از 10 هزار سکه ( تمام و نیم بها) فروخته شده است، ولی همچنان شاهد اوج گیری قیمت هستیم به شکلی که روز گذشته باردیگر سکه مرز یک میلیون 400 هزار تومان را رد کرد و حالا همه منتظر بازگشایی بازار در روز جاری هستند.
 
بازار در شرایطی روز گذشته به کار خود پایان داد که هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی با 15 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک‌ میلیون و 403هزار تومان معامله شد و هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح قدیم نیز با 7 هزار تومان افزایش یک‌ میلیون و 348هزار تومان داد و ستد شد. همچنین هر قطعه نیم سکه ‌بهار آزادی هم با 14 هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن 698 هزار تومان و هر قطعه ربع ‌بهار آزادی با 11 هزار تومان رشد 399هزار تومان ارزش‌ گذاری شد. اما همه این افزایش قیمت ها بعد از چند روز که قیمت سکه با کاهش رو به رو بود، دوباره شروع شده است. دولت از اواخر هفته گذشته و برای کاهش قیمت سکه که از نیمه آذرماه روندی رو به رشد را در پیش گرفت و حتی تا یک میلیون 460 هزار تومان هم رسید، اقدام به عرضه سکه به قیمت یک میلیون و 288 هزار تومان کرد و تاکنون بیش از 10 هزار سکه را در بازار فروخته است ولی قیمت های بازار آزاد نشان می دهد که این برنامه هم باعث کاهش قیمت نشده است.
 
به اعتقاد کارشناسان روند صعودی قیمت دلار در یک ماه گذشته که در بازار دیروز به 4 هزار و 156 تومان رسید، کاهش نرخ سود بانکی، روند افزایش قیمت طلا و همچنین افزایش تقاضای بازار به دنبال پایان ماه های محرم و صفر و شروع جشن های عروسی از جمله مهم ترین دلایل افزایش قیمت سکه در هفته های گذشته بوده است. اتفاقی که بسیاری از کارشناسان از جمله محمد کشتی آرا رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران آن را «حباب» می خوانند. به گفته او با توجه به افزایش قیمت ارز ناخوداگاه بازار با التهاب همراه شده است که سبب افزایش قیمت سکه شده. حبابی که میزان آن را تا 200 هزار تومان هم کارشناسان اعلام می کنند. البته محاسبه قیمت سکه به صورت علمی هم این موضوع را نشان می دهد که ما با یک حباب بزرگ در بازار رو به رو هستیم که البته به نظر نمی رسد به همین راحتی ها هم خالی شود. محاسبات سایت خبری اتاق تهران نشان می دهد در حال حاضر قیمت واقعی هر سکه بهار آزادی باید حدود یک میلیون و 100 هزار تومان تا یک میلیون 150 هزار تومان باشد زیرا هر سکه بهار آزادی ۸.۱۳۳ گرم، وزن دارد ( با عیار 21.6) و درحال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 در بازار حدود 130 هزار تومان است ( برای 21.6 عیار چیزی حدود 150 هزار تومان است) بنابراین قیمت هرسکه تمام حدود یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود که نسبت به قیمت دیروز بازار (یک میلیون و 415 هزار تومان) 215 هزار تومان اختلاف قیمت دارد. اما در این بین نکته ای هم وجود دارد که به نظر می رسد در از بین نرفتن حباب سکه تاثیر داشته است و آن قیمت عرضه سکه دولتی در بانک کارگشایی است که عدد یک میلیون 288 هزار تومان برای هر سکه تمام بهاست، عددی که از قیمت واقعی سکه ( باتوجه به گرم سکه) بیش از 80 هزار تومان بیشتر است؛ در واقع به اعتقاد کارشناسان بالا بودن قیمت عرضه شده سکه از سوی بانک مرکزی این نوید را به افرادی که در بازار خرید و فروش می کنند داده است که قیمت سکه روندی رو به افزایش دارد و دیگر به نظر نمی رسد از یک میلیون و 288 هزار تومان قیمت عرضه شده دولتی به این زودی ها، پایین تر بیاید و این در حالی است که قیمت سکه در ابتدای سال جاری یک میلیون و 208 هزار تومان بوده است و قیمت آن ظرف 9 ماه 200 هزار تومان افزایش داشته است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:حباب سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *