RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

طرح کاردکس الکترونیکی باعث ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری است

۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۹/۱۳کد خبر: 226621
ایستانیوز:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح کاردکس الکترونیکی پرستاری، باعث ارتقای کیفیت مراقبت‌های پرستاری می شود، گفت: در این طرح، دقت عمل پرستاران در اجرای اقدامات دارویی و مراقبتی به میزان چشمگیری افزایش می یابد و از مخاطرات احتمالی در ایمنی بیماران به نحو موثری جلوگیری خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر مهدی درخشان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هدف اصلی استفاده از کاردکس پرستاری، ایجاد دقت و سرعت در مراقبت های بهداشتی- درمانی، به حداقل رساندن اشتباهات احتمالی و ابزار ثبت و اجرای داروها است و این طرح در حال حاضر در تمامی بیمارستان های کشور به صورت مستند کاغذی و دست نویس تهیه و اجرا می شود.
دکتر درخشان تصریح کرد: با توجه به اینکه در هیچ یک از مراکز دانشگاهی و خصوصی، اقدامی در زمینه الکترونیکی شدن کاردکس پرستاری صورت نگرفته است، اجرای این برنامه در سازمان تامین اجتماعی، اقدامی بدیع در خصوص الکترونیکی شدن کامل پرونده بیمار به شمار می آید.
وی ادامه داد: در این برنامه تمام اقدامات دارویی، سرم‌ها، مشاوره‌ها، تصویربرداری‌ها، آزمایش‌ها، توجهات، پیگیری‌ها و طرح‌های مراقبت پرستاری از پرونده فیزیکی بیمار به بخش کاردکس پرستاری پرونده الکترونیکی‌ آن منتقل می‌شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جلوگیری از دوباره کاری‌های روش سنتی مزیت مهم اجرای این طرح است، گفت: تسهیل در برنامه‌ریزی مراقبت‌های پرستاری از طریق انتخاب تشخیص‌های پرستاری، ارائه مراقبت‌های پیشنهادی به پرستاران به ازای هر بیمار و ثبت اثربخشی مراقبت‌های ارائه شده، از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار است. همچنین این نرم‌افزار امکان بایگانی الکترونیکی کاردکس پرستاری و ارائه پرینت کاردکس در نظر گرفته شده را دارد.
دکتر درخشان گفت: در تدوین این برنامه بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، تمام دستورات دارویی، سرم ها، مشاوره و اقدامات پاراکلینیکی، پس از کنترل دستورات پزشک، در پرونده بیمار به قسمت کاردکس الکترونیکی پرستاری منعکس و ثبت می شود.
وی افزود: این طرح، به صورت پایلوت در بیمارستان های تامین اجتماعی پیامبراعظم(ص) کرمان و امیرالمومنین(ع) اهواز آغاز شد و نمونه نهایی آن در آبان ماه جاری، در بیمارستان آتیه همدان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر درخشان تصریح کرد: طرح کاردکس الکترونیکی پرستاری تا پایان سالجاری در تمامی مراکز بستری تابعه نصب و راه اندازی خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *