RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

سرمایه گذاری بدون ریسک در صندوق طلا

۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۹/۹کد خبر: 226401
ایستانیوز:نایب رییس هیأت مدیره سازمان بورس گفت: صندوق طلا به سرمایه گذاران کمک می کند تا بدون تقبل ریسک امنیتی نوسان های طلا را تجربه و به معامله بپردازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی سعیدی  رییس هیأت مدیره سازمان بورس درخصوص راه اندازی صندوق طلا اظهار کرد: صندوق طلا از انواع صندوق سپرده کالا محسوب می شود و در بورس کالا به داد و ستدد طلا می پردازند، البته کالاهای مختلف می‌توانند مورد مبنای ایجاد این صندوق قرار بگیرد اما در صندوق طلا، محوریت با این محصول گران بها است.
وی ادامه داد: مصداق سازوکار در نظر گرفته شده برای صندوق طلا همانند این است که شخصی از بانک‌ها سکه طلا خریداری می کند و در گاو صندوق خود ذخیره می کند و  بر اساس سکه ی خریداری شده گواهی سپرده طلا منتشر می‌شود و آن شخص بنا بر گواهی و یا اوراق مبتنی بر آن سند خرید قانونی خود را تایید می کند لذا با احداث این صندوق خود سکه داد و ستد نمی شود اما با اوراق صادره بهایی به ارزش طلای خریداری شده به فرد خریدار اعطا می شود.
سعیدی در بررسی مزیت های صندوق طلا اظهار کرد: صندوق مذکورکمک می کند تا امنیت و جوانب نگه داری طلا آسان شود و افراد به واسطه مشارکت در این صندوق، دیگر ریسک های امنیتی را متحمل نمی شوند و در کنار این موضوع با مشارکت در صندوق طلا نوسان های طلا را تجربه می کنند.
نایب رییس هیأت مدیره سازمان بورس گفت: تجربه نوسان های طلا در این صندوق موجب می شود که انگیره حفظ سرمایه در طلا همچنان باقی بماند و در عوض ایجاد التهاب در بازار فیزیکی طلا در مکانی کنترل شده شکل گیرد.
وی افزود: صندوق طلا علاوه بر اینکه انگیزه سرمایه داران را در سرمایه گذاری بر این فلز گران بها حفظ می کند، موجب می شود که معاملات هم به وضوح شکل گیرد زیرا در داد و ستد های آن معین می شود که چه شخصی به چه مقداری سرمایه گذاری کرده است و فضای شفاف بازار سرمایه بر معاملات نور می افکند.
نایب رییس هیأت مدیره سازمان بورس مطرح کرد: عده ایی از فعالان بازار سرمایه تمایل دارند نوسانات قیمت طلا را در سبد سرمایه گذاری خود نگه دارند زیرا شرایط رکود اقتصادی در بعضی از اقتصاد به وجود می‌آید.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ، سعیدی در تشریح نوسان های طلا یادآورشد: زمانی که اقتصاد در شرایط رونق خود قرار دارد، قیمت نفت و کالاهای اساسی و فلزات افزایش پیدا می کند و قیمت طلا با کاهش رو به رو می شود.
وی با تاکید بر اینکه صندوق پروژه دخالتی در نوسان های طلا ندارد، اذعان کرد: عده ایی برای آنکه فرصت‌‍ های سرمایه گذاری‌ متنوع داشته باشند، بخشی از سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص می دهند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *