RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

مقاله مجله Entrepreneur

۱۰ استراتژی برای کنار آمدن با شکست در دنیای کسب‌وکار

۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۸کد خبر: 226296
ایستانیوز:برای تشخیص موفق‌ترین کارآفرینان نمی‌توان از راه مقایسه کمیت و کیفیت شکست‌های آنها وارد شد، بلکه باید به نحوه مواجهه آنها با شکست‌های کوچک و بزرگ نگاه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شکست را می­‌توان تجربه‌ای اجتناب‌ناپذیر برای کارآفرینان دانست؛ تجربه‌ای به کوچکی از دست دادن یک قرارداد تجاری یا به بزرگی ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان شرکت.
 
 واکنش صحیح به موقعیت‌های دشوار جزو مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان موفق است. اگر می‌خواهید در مواجهه دشواری‌ها و شکست‌ها بازنده نباشید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:
 
1. آماده باشید
 
آماده کردن ذهن برای شکست و شرایط دشوار در کسب‌وکار امری بسیار حیاتی است؛ هرچند لازم نیست برای مواجهه با هر شکستی اقدام به تدوین برنامه‌های رسمی کنید. اگر انتظار داشته باشید همه‌چیز دقیقاً مطابق برنامه‌های شما پیش برود، آنگاه در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره، شرایط بسیار دشوارتر از آنچه شما انتظار دارید خواهد بود.
 
2. هر آنچه می‌تواند انرژی شما را پس از شکست بازیابی کند، شناسایی کنید
 
هرگز نباید از تلاش برای درک بهتر روحیات خود و راهکارهایی که می‌تواند شما را از ناامیدی شکست برهاند، غافل شوید. افرادی که می‌دانند برای بهتر شدن به چه چیزهایی احتیاج دارند، توانایی بیشتری برای احیای خود پس از شکست دارند. بسته به روحیات شما، فعالیت‌هایی مانند ورزش روزانه، دیدار با دوستان نزدیک و یا سفر به نقاط دنج و روحیه‌بخش و ... می‌توانند برای پشت سر گذاشتن شکست به شما کمک کنند.
 
3. تصمیمات احساسی نگیرید
 
راحت‌ترین کار پس از شکست این است که تصمیمات احساسی بگیرید اما باید بدانید که این‌گونه تصمیمات اغلب زیان‌بار بوده و بر وخامت اوضاع می‌افزایند. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری ابتدا خودتان را پیدا کنید؛ برای این کار وقت بگذارید، حتی اگر تنها پنج دقیقه باشد. اتخاذ تصمیمات عقلایی از پیچیده‌تر شدن مسائل جلوگیری می‌کند.
 
4. یک شبکه حمایتی قوی داشته باشید
 
اطراف خود را از افرادی که می‌توانند شما را در مواقع سختی مورد حمایت قرار دهند، پر کنید تا در هنگام شکست تنها و منزوی نمانید. ممکن است شما در کسب‌وکار خود احساس تنها کنید اما دوستان، اعضای خانواده، مشاوران و مربیان می‌توانند در خارج از محیط کار به شما احساس محبت و مهم بودن ببخشند و به حفظ روحیه شما کمک کنند. آنها حتی می‌توانند به شما مشاوره دهند و شما را در اتخاذ تصمیمات مهم همراهی کنند.
 
5. موقعیت خود را دوباره ارزیابی کنید
 
شکست فرصت خوبی است که شما را به ارزیابی مجدد موقعیتتان ترغیب می‌کند. شما باید از خود بپرسید که چرا شکست خوردید، چه احساسی از این شکست دارید و گام بعدی‌تان چه خواهد بود. اگر شرکت شما عملکرد بسیار ضعیفی داشته است، می‌توانید وضعیت آن را دوباره بررسی کنید و متوجه شوید که چه کاستی‌هایی موجب شکست شما و شرکت تحت امرتان شده است. اگر شکست شما به دلیل اهمال شما در اتخاذ تدابیر لازم بوده است باید دوباره از خود بپرسید که تا چه حد در قبال کارهایتان احساس مسئولیت می‌کنید.
 
ایستادگی در هنگام شکست امری بسیار مهم و حیاتی است اما این لزوماً بدان معنا نیست که شما باید اغلب شکست بخورید تا در زندگی خود دستاوردی کسب کنید. شکست می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه کاری که انجام می‌دهید، مناسب شما نیست. اگر در این زمینه با خودتان صادق باشید، انرژی و شادی قابل‌توجهی را برای خود حفظ خواهید کرد. بهتر است دیگر زمان زیادی که در گذشته صرف کرده‌اید را فراموش نمایید و با ارزیابی موقعیت فعلی خود به این بیاندیشید که برای آینده چه تصمیمی باید بگیرید.
 
6. زیاد به خودتان سخت نگیرید
 
گاهی شکست باعث می‌شود که فکر کنیم دنیا برایمان به پایان رسیده است. برخی شکست‌ها واقعاً شدید و ناامیدکننده هستند اما نباید فراموش کرد که شکست جزئی از زندگی است؛ شکست اگرچه در لحظه وقوع بسیار تلخ و دشوار است اما درنهایت همه‌چیز به روال عادی باز خواهد گشت.
 
7. شکست را با شخص خودتان پیوند نزنید
 
وقتی شرکت شما شکست می‌خورد، ساده‌ترین رویکرد این است که 100 درصد مسئولیت شکست را به گردن خودتان بیاندازید و مدت‌ها خودتان را سرزنش کنید. به یاد داشته باشید که هرکسی در زندگی شکست را تجربه می‌کند؛ آیا می‌توانید جهانی را تصور کنید که در آن افراد دقیقاً هرچه را که می‌خواهند به‌سادگی به دست بیاورند؟
 
اگر شکست را با خودتان پیوند بزنید یعنی فکر کنید فقط شما شکست می‌خورید و فقط شما عامل شکست هستید، آنگاه تحمل شکست برایتان بسیار دشوارتر خواهد شد. باید در عین حالی که شکست را می‌پذیرید و درک می‌کنید، به زندگی ادامه دهید و از آنچه برایش تلاش می‌کنید خشنود باشید.
 
8. در شکست متوقف نشوید
 
به گواهی تاریخ هرکسی که به موفقیت عظیمی دست یافته، در ابتدا شکست را تجربه کرده است. جوآن رولینگ برای چاپ مجموعه رمان‌های هری پاتر، از دهها ناشر جواب رد شنیده بود؛ پروفسور آلبرت انیشتین در دوران مدرسه خود فردی کندذهن تصور می‌شد و ... .
 
شکست برای هرکسی پیش می‌آید و متوقف شدن در آن نمی‌تواند دستاورد مفیدی برای شما به همراه داشته باشد. در مقابل، تفکر رو به جلو به شما کمک می‌کند که مشکلات را پشت سر بگذارید و برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر تلاش نمایید.
 
9. از شکست درس بگیرید
 
اگرچه شما باید پس از شکست به مسیر خود ادامه دهید اما در عین حال یافتن دلایل شکست نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. بسیار احمقانه است که فکر کنید در صورت تکرار اشتباهات گذشته، به نتایج متفاوتی دست خواهید یافت. یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین ابعاد شکست این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و بتوانید در آینده عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارید. بسیار دشوار است که از خود درباره شکست بپرسید و سپس به سؤال خود پاسخ دهید اما چنین کاری باعث می‌شود که شما اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
 
10. دشواری‌های ناشی از ورود به دنیای کسب‌وکار را درک کنید
 
شما به عنوان یک کارآفرین با شکست‌های متعددی در زندگی کاری خود مواجه خواهید شد. اگر به دنبال یک زندگی بی‌دغدغه و بدون بالا و پایین هستید، یا اگر به‌سختی با شکست کنار می‌آیید، باید بدانید که راه‌اندازی یک شرکت نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مشخص کردن انتظارات و نیز شناخت صحیح از ماهیت دنیای کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با چالش‌ها مواجه شوید.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *