RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مدیرعامل بانک انصار:

بسیج، طلایه‌دار ایمان، ایثار در عصر حاکمیت ولایت و امامت

۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۹/۵کد خبر: 226145
ایستانیوز:بسیج، نام پرآوازه‌ای است که همواره با خاطرات رزمندگان و ایثارگران سرافراز و سلحشور ایران اسلامی به ذهن خطور می‌کند که با فداکاری‌ها و دلاورمردی‌های زایدالوصف خود که از ایمان آسمانی و عشق لایزال‌شان به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ناشی می‌شود، اینان برگ‌برگ تاریخ معاصر ایران و جهان را به واژه‌ها و عبارات زرین ایثار و رشادت و واژه حماسه را به کلمه‌ای کوچک دربرابر عظمت ایستادگی‌هایشان در جبهه‌های خون و شهادت تبدیل کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛بی‌هیچ‌تردیدی، نه دوران معاصر و نه حتی روزگاران پیشین، جز همراهان سرور وسالار شهیدان کربلا در روز عاشورا، هرگز همانند آن‌ها را به‌یاد نمی‌آورد. درحقیقت، وقایع آوردگاه جنگ تحمیلی که این ایثارگران مفسر عشق و ایمان، آن را با جان‌نثاری هرچه تمام‌تر بر بوم تاریخ ترسیم کردند، در هیچ میدان نبردی نظیر ندارد. کربلا و عاشورا، الهام‌بخش آنان است و شوق وصال شهیدان کربلا، شور شهادت را چنان در سرشان می‌پروراند که هیچ زبانی را یارای توصیف آن نیست.
 
این حماسه بی‌بدیل را باید به اندیشه درخشان ولایت‌مداری و ولایت‌دوستی شیعیان مولی‌الموحدین، حضرت امیرالمومنین و حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیهماالسلام) نسبت داد که با الهام از آن دو بزرگ شهید امامت و ولایت، «بسیج» را به سلاح استراتژیک و «رمز پیروزی ملت ایران» در عبور از پیچ‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز و عصر حاضر را که «اسلام ناب محمدی(ص) با همه قوا» به مقابله با «نظام استکبار و صهیونیسم» برخاسته است، به عصر ایثار و شهادت و رشادت مبدل کرده است.
 
امام‌خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی در آخرین پیام‌شان به‌مناسبت هفته بسیج چنین فرمودند: «حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه‌دهیم، چه‌کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهندبود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پُرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.»
 
مقام‌معظم‌رهبری، امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سال 1395 و در دیدار با بسیجیان پرافتخار، بسیج را «لشکر انقلاب» و «مظهر مردم‌سالاری دینی» و متکی بر بصیرت خواندند و با تأکیدبر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی‌بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی برای هم‌افزایی لایه‌های مختلف بسیج به‌منظور حضور پرقدرت و تأثیرگذار در عرصه‌های گوناگون جامعه، فرمودند: «روحیه بسیجی یعنی خدا را همواره درکنار و همراه خود دیدن و دچار ناامیدی و افسردگی و بن‌بست نشدن؛ بنابراین، در پاسخ افراد ضعیف‌النفس که دچار ترس از دشمن و روحیه «نمی‌توانیم» شده‌اند، می‌گوییم با اتکاء به قدرت الهی و باور قدرت حضور مردم، می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هیچ قدرتی هم نهراسید.»
 
با چنین اوصافی ازسوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و جانشین برحق و عظیم الشأن وی، باید بسیج را تجسم عشق الهی، عبودیت بی‌پیرایه و شجاعت بی‌کران دانست که جز رهروان جان‌نثار خاندان نبوت و امامت و مشتاقان ظهور قائم آل محمد، حضرت مهدی موعود(علیه‌السلام) قادر به پوشیدن لباس مقدس‌شان نیستند.
 
با الهام از بنیانگذار انقلاب‌اسلامی و خلف صالح آن عزیز سفرکرده، به‌جرأت می‌توان بسیجیان را نماد ایثار، ایمان و شجاعت دانست که پژواک حماسه‌هایشان در دوران معاصر تا اقصی‌نقاط گیتی پیچیده و در آوردگاه نیکی‌ها دربرابر تباهی‌ها، به رفیع‌ترین قله‌های پیروزی دست یافته‌اند. این بزرگ‌مردان خداجو همچون دُری در صدف ایمان به اسلام و سرسپردن به مکتب پرافتخار شیعه برسینه تاریخ می‌درخشند و روحشان با حماسه نبرد با کافران و مشرکان صیقل می‌یابد.
 
اکنون با گذشت 38سال از تأسیس بسیج مستضعفین و آشکارشدن برکات ایجاد این نهاد مقدس در عرصه‌ حیات اجتماعی، دفاعی و روابط بین‌المللی، به‌جرأت می‌توان گفت «بسیج» معجزه انقلاب‌اسلامی است که حضرت امام‌خمینی(ره) آن را به ملت بزرگ ایران اسلامی هدیه داد تا با درخشش و نقش‌آفرینی‌های فراموش‌ناشدنی در میدان‌های پرمخاطره، پیشتاز جبهه‌های دفاع از انقلاب و الگوی مقاومت اسلامی و ایستادگی ضد سلطه و صهیونیسم در صحنه‌‌های جهانی باشند و درمقابله با «فتنه داعش» از خود چنان عظمتی نشان‌دهند که به الگو و اسوه مبارزان ضد استکبار در بحرین، لبنان، سوریه، عراق و یمن تبدیل شوند.
 
یکی از بزرگترین دستاوردهای «تفکربسیجی» در عرصه بین‌المللی که باوجود توطئه‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای، روزبه‌روز شکوفاتر شده و فراتر از مرزهای میهن اسلامی در جغرافیای منطقه طنین‌انداز شده، این واقعیت انکارناپذیر است که در مبارزه جهانی با پدیده استعماری داعش و در آوردگاه‌های «استکبارستیزی» جز با روحیه بسیجی و بسیجیان جان‌برکف نمی‌توان به پیروزی رسید و دمار از روزگار نابکاران و سلطه‌جویان قصی‌القلب درآورد.
 
باید به بسیج و حماسه‌سازان بسیجی که ردای «شهادت» بر تن کرده‌اند و از میدان «دفاع مقدس» و سنگرهای «دفاع از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)» در عراق و سوریه، سلحشورانه و عاشقانه به عرش الهی پرکشیده‌اند، درود فرستاد و خدای سبحان را به‌شکرانه برخورداری از نعمت «ولایت» و همراهی در صف بسیجیان مخلص، سپاسگزاری و از حضرت حق‌تعالی عاجزانه طلب کرد که همه ما را با بسیجیان محشور سازد.  
 
باید اقتداردفاعی، قدرت بازدارندگی، نفوذ منطقه‌ای انقلاب‌اسلامی و نقش پیشتازانه و ممتاز امروز آن در دفاع از مظلومان را مرهون هدایت‌های راهبردی امام‌خمینی(ره) و جانشین فرزانه‌اش، امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و حماسه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس و اندیشه بسیج دانست.
 
باید همچنین دفاع مقدس را طلیعه یکی از تابناک‌ترین مقاطع حیات طیبه ملت سلحشور ایران به‌شمارآورد که در آن، ملت رشید و باایمان فرصتی را به‌دست‌آورد تا ضمن دفع شر رژیم مزدور بعثی عراق و مأیوس‌کردن حامیان استکباری‌اش، به نسلی از جوانان باایمان، ایثارگر و حماسه‌آفرین فرصت‌داد تا تاریخ مبارزات ضداستعماری در دوره معاصر را به‌گونه‌ای شگفت‌انگیز رقم زنند.
 
قدرت بازدارندگی دفاعی و بالندگی علمی امروز جمهوری‌اسلامی که جایگاه برتر منطقه‌ای و ایفای نقش بازیگری فرامنطقه‌ای را برای ایران رقم‌زده و قدرت‌های بین‌المللی را به آن معترف ساخته‌است، محصول مجاهدت‌های تاریخ‌ساز و روح مقاومت، جهاد و شهادت‌طلبی بسیجیان، این تربیت‌یافتگان مکتب ولایت و امامت در هشت‌سال دفاع مقدس و مقاطع پس‌از آن است.
 
بسیجیان دلاور ایران اسلامی درکنار همه آن افتخاراتی که در این گفتار به گوشه‌های اندکی از آن‌ها اشاره‌شد، روحیه مقاومت و ایثارگری در جامعه را به سرمایه‌ای فناناپذیر تبدیل‌کرده‌اند که انقلاب‌اسلامی را در مواجهه با چالش‌ها، بحران‌ها و مشکلات ناشی از سناریوهای جبهه معاندین، ازجمله «تحریم»‌، «تهدید»‌ و «توطئه‌های تروریستی» مصون می‌دارد.
 
جا دارد که در اینجا، باردیگر از مقام‌معظم‌رهبری، حضرت امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) الهام بگیریم که با اشاره به امانتداری جوانان در انتقال نسل‌به‌نسل «روحیه انقلابی»، چنین فرمودند: باوجود آن‌که جوانانِ امروز، دوران انقلاب و امام(ره) را درک نکرده‌اند، اما با همان روحیه انقلابی و با بصیرت، آگاهی و تجربه‌ای فراتر از جوانان اول انقلاب، در میدان حضور دارند که این نشان‌دهنده پیشرفت انقلاب‌اسلامی است.
 
مقام‌معظم‌رهبری با تأکیدبر این‌که حفظ و پاسداشت انقلاب، وظیفه و مأموریت آحاد ملت است، جوانان را پیشران و موتور محرکه این حرکت بزرگ دانستند و افزودند: قطعاً حرکت بسیجی در کشور ما پیروز است، اما شرط تحقق این پیروزی، پیشه‌کردنِ تقوای فردی و گروهی و انجام عمل صالح است که این دو عامل مهم، موجب جلب نصرت و همراهی خداوند خواهدشد.
 
برادر شما    
 
آیت‌الله ابراهیمی
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *