RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

هجمه کور شبه‌رسانه‌های معاند به نظام بانکی

۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۹/۴کد خبر: 226088
ایستانیوز:شبه‌رسانه‌های معاند در حالی با انتشار نامه‌ای جعلی در شبکه‌های مجازی قصد تخریب نظام بانکی را دارند که حدود پنج ماه قبل نیز با انتشار همین نامه سعی در ایجاد اختلال در شبکه بانکی کشور داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در شرایطی که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام بانکی با ساماندهی موسسات غیرمجاز برطرف شده و اقدامات نهایی برای بازپرداخت پول سپرده‌گذاران این موسسات در حال انجام است، برخی شبه‌رسانه‌های معاند با انگیزه‌های سیاسی و پخش شایعات در پی ایجاد اختلال در نظام بانکی و بی‌اعتماد ساختن مردم به شبکه بانکی هستند.
 
این افراد تلاش دارند با انتشار دوباره نامه‌ای جعلی منتسب به بانک ملت، سرمایه‌گذاری در شبکه بانکی را دارای ریسک جلوه دهند و در این راستا نام تعدادی از بانک‌ها و موسسات اعتباری را به عنوان بانک‌های پرخطر ذکر کرده‌اند.

 

این اقدام در حالی است که در خرداد ماه سال جاری نیز همزمان با اقدامات بانک مرکزی برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز با پخش همین نامه‌ جعلی منتسب به بانک ملت در فضای مجازی تلاش کردند تا اعتماد عمومی به نظام بانکی را تحت تاثیر قرار دهند.

در همان زمان بانک ملت این نامه را جعلی دانست و علیرضا لگزایی قائم مقام بانک ملت اظهار داشت: نامه‌ای که از سوی گروه مالی ملت در فضای مجازی در حال انتشار است و نام برخی بانک‌ها در آن اشاره شده کاملا جعلی است.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور در وضعیت با ثباتی است و شرایط آن تغییر خاصی نکرده که مردم نگران باشند، افزود: متاسفانه عده‌ای بی‌انصافی می‌کنند.

پخش دوباره این نامه در فضای مجازی پس از گذشت حدود پنج ماه گواهی بر انگیزه‌های سیاسی و خرابکارانه این شبه‌رسانه‌های معاند بوده و بیانگر آن است که تخریب نظام بانکی از اهداف جدی آنها برای اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

 همچنین  در همان زمان گروه مالی ملت نیز طی اطلاعیه‌ای نامه منتسب به این شرکت که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، را جعلی عنوان کرد.

 گروه مالی ملت در اطلاعیه ای اعلام کرد نامه منتسب به این شرکت که در شبکه های اجتماعی منتشر و در آن به نام برخی از  بانک ها و موسسات پولی اشاره شده، جعلی است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

براساس این گزارش، در اطلاعیه گروه مالی ملت تاکید شده که انتشار اینگونه اسناد مجعول با هدف ایجاد مشکل برای اقتصاد و نظام بانکی کشور انجام شده و این در حالی است که نظام بانکی در وضعیت باثباتی قرار دارد و با توجه به روند تحولات مثبت ناشی از اقدامات و عزم جدی دولت برای اصلاح ساختار نظام بانکی در طی چهار سال اخیر، چشم انداز توسعه نظام پولی و مالی کشور بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

 به گزارش ایبنا ،حال پس از گذشته 5 ماه از انتشار این نامه جعلی ،علی رغم اقدامات خاصی که در بخش های مختلف بازار پول و ساماندهی موسسات غیر مجاز و پرداخت سپرده ها انجام شده دوباره بدخواهان هجمه های کوری را آغاز کرده اند تا اعتماد مردم را نسبت به نظام بانکی خدشه دار کرده و به مقاصدخود دست یابند.

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *