RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

بیمه مرکزی اعلام کرد:

ضوابط انعقاد قرارداد همکاری عرضه‌کنندگان محصولات بیمه‌ای با بازاریابان آنلاین

۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۹/۱کد خبر: 225009
ایستانیوز:بنا بر اعلام بیمه مرکزی، بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی‌صلاح در حوزه تجارت الکترونیک نظیر ای- نماد (از وزارت صنعت، معدن و تجارت) و نماد ساماندهی (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اخذ کرده باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیران شبکه فروش تمامی شرکت های بیمه از این پس برای انعقاد قراردادهای همکاری با بازاریابان برخط باید طبق ضوابط جدید اعلامی از سوی بیمه مرکزی اقدام کنند.
 
بر این اساس، بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم نمایند که متقاضی خدمات بیمه‌ای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمه‌ای و مقایسه قیمت بین بیمه‌گران و میزان تعهدات بیمه‌گر و ... را به درستی ارزیابی نموده و تصمیم‌ گیری درستی انجام دهد.
 
همچنین پس از پایان فرآیند ثبت سفارش برخط (آنلاین) محصول بیمه‌ای و قبل از صدور بیمه‌نامه، در مدت زمان متعارف امکان انصراف ‌برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد و مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی، به ویژه استثنائات و محدودیتهای محصول بیمه باید به صورتی مناسب و در طی فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضای بیمه برای متقاضی خدمات بیمه قابل مشاهده باشد.
 
طبقه بندی اطلاعات به صورت موضوعی به منظور مطالعه مجدد برای متقاضی خدمات بیمه، ارائه میزان حق بیمه و خلاصه اطلاعات ضروری در مورد محصول بیمه ‌ای از شرکت بیمه منتخب قبل از ثبت سفارش صدور بیمه‌نامه به متقاضی خدمات بیمه و ارائه مستندات فرم پیشنهاد و بیمه‌نامه پس از ثبت سفارش، پرداخت مبلغ حق‌ بیمه و صدور بیمه‌نامه به صورت فیزیکی و ارسال آن به آدرس بیمه‌گذار از دیگر مواردی است که بازاریابان برخط باید رعایت کنند.
 
همچنین بر اساس این ضوابط باید از دسترسی، شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و طی فرآیند عرضه برخط (آنلاین) محصول بیمه ‌ای اطمینان حاصل شود و اطلاعات شخصی متقاضی خدمات بیمه‌ای و بیمه‌گذاران در تمام مراحل باید حفظ شود، خدمات الکترونیکی به صورت امن و قابل اطمینان صورت گیرد و محتوا و مطالب مندرج در صفحات وب بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه، باید با قوانین و مقررات بیمه و سایر مقررات مربوط منطبق باشد.
 
بیمه مرکزی در این بخشنامه اعلام کرد: نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفند، نسخه ‌ای از قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه را حسب مورد برای شرکت بیمه ذیربط خود و بیمه مرکزی ج.ا. ایران ارسال نمایند و مسئولیت رعایت این بخشنامه حسب مورد برعهده مدیریت ذیربط درشرکت بیمه، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *