RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

در دیدار رییس اتاق بازرگانی ایران و وزیر اقتصاد اتریش بررسی شد:

قدم های مثبت اتریش در حل مشکلات بانکی وبیمه ای با ایران

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۱کد خبر: 224956
ایستانیوز: آنچه به عنوان یک مشکل پابرجاست مسائل روابط بانکی و بیمه‌ای است که کشور اتریش قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که در رأس هیأتی استانی به اتریش سفر کرده با مسوولان تجاری و اقتصادی این کشور دیدار کرد و با اشاره به این که زمینه‌های همکاری مشترک در بخش‌های دانش فنی، انرژی‌های نو، محیط زیست، مدیریت منابع آب، مدیریت شهری و ترافیک، تولیدات دارویی، ماشین آلات صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه‌های بارزی هستند که می‌توانیم با اتریش همکاری داشته باشیم. آنچه به عنوان یک مشکل پابرجاست مسائل روابط بانکی و بیمه‌ای است که کشور اتریش قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته است. در آینده نیز هیاتی برای رفع مسائل بانکی به اتریش سفر می‌کند تا این مشکلات محدود نیز حل شود.
 
در این دیدارها وزیر اقتصاد اتریش، هارالد ماهرر نیز با اشاره به این که تاریخچه همکاری‌ها میان اتریش و ایران در دهه‌های اخیر مثبت بوده است و سفر ریاست جمهوری قبلی اتریش به ایران پس از به امضا رسیدن برجام به عنوان اولین مقام بلندپایه جهان، گواهی بر این موضوع است گفت: با توجه به اینکه ایران یک همکار مفید برای اتریش به حساب می‌آید و افزایش روابط تجاری، خواسته هر دو طرف است، مشتاقم با دیدگاه بخش‌ خصوصی ایران در مورد زمینه‌های همکاری مشترک بیشتر آشنا شوم.
 
رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به این که در تمام صنایع ما از گذشته ردپای اتریش وجود دارد ادامه داد: ما اتریش را پلی برای حضور در بازار اتحادیه اروپا می‌دانیم و ایران هم می تواند سهل ترین و امن ترین مسیر دسترسی اتریش به بازار منطقه نظیر حوزه قفقاز و آسیای مرکزی باشد؛ مذاکراتی که در این سفر داشتیم نیز امیدواری‌های زیادی را برای آینده ایجاد کرد .
 
وزیر اقتصاد اتریش پس از سخنان شافعی گفت: از مشکلات بانکی در روابط دو کشور آگاه هستیم و به دنبال راه‌هایی برای رفع آن هستیم .وی ادامه داد: بخش‌هایی که به عنوان زمینه همکاری یاد شد جزو بخش‌هایی است که در آن فعال هستیم و امکان همکاری به ویژه در بخش محیط ‌زیست فراهم است.
 
هارالد ماهرر ادامه داد: می توانیم برای 6 گروه کاری برنامه‌ریزی کنیم و زمینه‌های همکاری در بخش‌های دیگر را نیز مشخص کنیم تا در آن زمینه‌ها نیز به مذاکره بپردازیم. اگر از پروژه های موجود در ایران مطلع باشیم می‌توانیم برای فعالیت در آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. در این بین در بیانیه ای که اتاق اقتصادی فدرال اتریش منتشر کرده کریستوف لایتل رئیس این اتاق، ایران را بازار امید شرکتهای اتریشی در زمینه هایی مانند فناوری زیست محیطی ، راه آهن ، زیرساختهای گردشگری می داند .
 
بر اساس این بیانیه لایتل تاکید کرد که اقتصادهای ایران و اتریش بیش از پیش باید متصل شوند و هرجا که فاصله ای وجود دارد باید برای ارتباط پل ارتباطی ایجاد کنیم .
 
وی تاکید کرد: ارزش تجارت ایران و اتریش در سال جاری (بدون احتساب خدمات) به حدود 500 میلیون یورو می رسد که نشانه ای امیدوار کننده و حاکی از روند رو به بهبود مناسبات تجاری است.
 
رئیس اتاق فدرال اتریش تصریح کرد: فرصتهای ویژه ای برای شرکتهای اتریش در ایران بخصوص در زمینه های فناوریهای زیست محیطی ، زیرساختهای راه آهن ، انرژی و بهره وری انرژی و زیرساختهای گردشگری وجود دارد.
 
بر اساس بیانیه اتاق فدرال اتریش ، صادرات اتریش به ایران در شش ماه نخست سال جاری میلادی 151.6 میلیون یورو و واردات این کشور از ایران 109.5 میلیون یورو بود .
 
همچنین 'علیرضا اشرف' دبیر کل اتاق ایران با تشریح ساختار، اهداف و موقعیت اتاق در اقتصاد کشور ، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی ایران و اتریش تاکید کرد. وی گفت: امیدوارم با ارائه ساختار اتاق ایران شاهد گسترش همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال فناوری‌های نوین بین بخش خصوصی ایران و اتریش باشیم و فصل نوینی در روابط دو کشور ایجاد شود.
 
همچنین 'پدرام سلطانی' نایب رئیس اتاق ایران در سخنانی ، فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران را معرفی کرد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *