RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

رشد اقتصادی کمتر از ۳ درصد نیست

دولت بر ثبات نرخ ارز اصرار نکند

۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۸/۳۰کد خبر: 224862
ایستانیوز:‏‎رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت نباید بیش از حد، اصرار به ثبات نرخ ارز داشته باشد، گفت: باید اجازه داد نرخ ارز به عنوان یک کالا، قیمت‌گذاری شود و دولت تنها آن را کنترل و مدیریت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: در شرایط کنونی، همه شاهد افزایش قیمت ارز طی ماه گذشته هستیم و البته پیش بینی می شد که قیمت افزایش یابد، چرا که تورم در طی سال‌های اخیر وجود داشته و متناسب با آن نرخ ارز، تغییر نداشته است، اما هنوز هم نرخ ارز واقعی نیست.
 
وی با ابراز نگرانی از کاهش نرخ رشد اقتصادی در ماه‌های آینده گفت: امید می رود که طی ماه های آینده، رشد اقتصادی حداقل از سه درصد کمتر نشود و همه تلاش بر این صورت گیرد که نرخ رشد اقتصادی در حد معقولی باقی مانده یا بالا رود.
 
خوانساری با بیان اینکه طلب پیمانکاران از دولت همچنان به قوت خود باقی است و مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد، افزود: پیمانکاران به خصوص شرکت های فعال در حوزه سلامت و بهداشت، با معضل بزرگی مواجه هستند و بودجه های دولت، تکاپوی پرداخت بدهی آنها را نمی دهد؛ بنابراین انتظار داریم دولت بیش از این، جفا در حق پیمانکاران و شرکت های بخش خصوصی نداشته باشند.
 
رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: از دولت انتظار داریم که برای کنترل قیمت، از ممنوعیت کالاها و برخوردهای غیرکارشناسی، خودداری کند؛ این در حالی است که در شروع دولت دکتر روحانی، قیمت لیر ۲۵۰۰ تومان بوده که اکنون به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.
 
وی ادامه داد: در حالی که در ابتدای دولت یازدهم، ارز ۳۷۰۰ تومان را در بازار داشتیم و تا دو ماه قبل این نرخ وجود داشت؛ اما اکنون قیمت دلار افزایش یافته است؛ این در حالی است که وقتی که قیمت لیر کاهش می یابد، واردات کالا به ایران افزایش می‌یابد.
 
خوانساری اظهارداشت: باید توجه داشت که اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکل و بسیاری از شرکت های تولیدی را با معضلات جدی مواجه کرده است. رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: امید می رود که دولت به این موضوع فکر کرده و راهکار و چاره اساسی و جدی برای نرخ ارز بیاندیشد تا هر روز شاهد تصمیمات موردی نباشیم؛ پس باید اجازه دهیم که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمت گذاری شده و دولت کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *