RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

تقویت ۵۸ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۸/۲۹کد خبر: 224825
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر بازار متعادل پا به پای معاملات درون‌گروهی و کدبه کد حقوقی‌ها بودند که نوسان قیمت جهانی نفت خام در روزهای اخیر باعث شد تا پالایشی‌ها پیشرو امروز بازار سهام باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 29 آبان ماه 96 با افزایش 58 واحدی روی رقم 88 هزار و 261 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 16 واحدی عدد 17 هزار و 536 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 80 واحدی به رقم  95 هزار و 61 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 80 واحدی به رقم 95 هزار و 61 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 125 واحدی عدد 61 هزار و 920 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی روی رقم یک هزار و 9 واحد ایستاد.
 
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 56 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 33 واحد و پالایش نفت اصفهان با 20 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی تاپیکو با 20 واحد، گروه مپنا با 17 واحد و سایپا با 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 145 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 602 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 122 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات فنی فولاد یزد، آلومراد، پشم‌شیشه ایران، حق تقدم خرید سهام بهنوش ایران، اوراق صکوک اجاره واسطه مالی مهر یکم در نماد صبصیر و اوراق صکوک اجاره واسط مالی آذر یکم در نماد صکاشی و فرآورده‌های سیمان شرق از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری آتی دماوند و پتروشیمی شیراز متوقف شدند.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 15 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه بود.
 
در نماد صنایع و معادن احیا سپاهان نیز اندکی بیش از 12.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 12 میلیون سهم فولاد کاوه کیش به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با تجمیع سهام به کدهای درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد و در سرمایه‌گذاری سبحان نیز 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان به کدها‌ی درون‌گروهی انتقال یافت.
 
همچنین در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. کمتر از 5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس اما به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 
 
در این بازار کمتر از 3 میلیون سهم دامداری تلیسه نمونه به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد و در نهایت بیش از 2.5 میلیون سهم هتل پارسیان کوثر اصفهان به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد‌به‌کد شد.
 
بر اساس این گزارش امروز در جریان بازار نقدی سهام در حالی گروه پالایشی‌ها به تبع رشد روزهای اخیر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با اقبال خریداران اغلب حقیقی بازار سهام روبه‌رو شد که همسو با معاملات انتقالی صندوق‌های حامی نماگرهای بورس و همچنین تحرک بازارگردان‌ها این گروه روندی متعادل را در نمادهای پیش‌روی خود نظاره‌گر بود.
 
در گروه خودرویی‌ها اما مدیرعامل سایپا در حالی پس از گذشت کمتر از ۲ سال برکنار شد که عضو اصلی در این شرکت برای اصلاح ساختار مالی به بهانه‌هایی همچون ارزش منصفانه دارایی‌ها و یا انتقال زیان از صورت‌های مالی به سایر شرکت‌های تلفیقی همچنان در ترکیب هیأت مدیره این شرکت حضور مؤثر دارد.
 
در این گروه همچنین شنیده‌هایی حاکی از تغییر قریب‌الوقوع در مدیریت ایران‌خودرو در هفته‌های آتی دارد. 
 
در گروه بانک‌ها نیز انتظار سهامداران نمادهای متوقفی همچون بانک صادرات برای برگزاری مجمع و بازگشایی نماد معاملاتی پس از گذشت حدود 2 سال در حالی لبریز شده که شنیده‌هایی از تغییرات مدیریتی در این گروه شنیده می‌شود.
 
همزمان آرایش صورت‌های مالی در نماد بانک آینده و خروج  60 درصد از منابع سپرده این بانک تحت عنوان تسهیلات اعطایی در ازای چک و سفته بر اساس صورت‌های مالی عملکرد 95 قابل تأمل است منابعی که با توجه به تخصیص آنها به شرکت‌های تابعه از جمله ایران‌مال با اما و اگرهای بسیاری مواجه است. 
 
در گروه فلزات اساسی نیز امروز جمع‌آوری سهام در محدوده صفر تابلو در حالی ادامه یافت که به نظر می‌رسد، فردا این گروه پیشرو اصلی بازار سهام باشند. 
 
در بازار امروز معاملات حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین به قیمت هر سهم  حدوداً‌ 16 تومان در حالی مورد توجه خریداران اغلب حقیقی قرار گرفت که قیمت هر سهم تاپیکو بر روی تابلوی بورس هم اکنون حدود 122 تومان است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *