RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

معاون وزیر کشاورزی پیشنهاد داد:

بورس کالا بستر صادرات ۵ محصول استراتژیک

۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۸/۲۷کد خبر: 224689
ایستانیوز:معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: صادرکنندگان می توانند از بستر بورس کالا برای عرضه محصولات و صادرات اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرکنندگان می توانند در رینگ صادراتی بورس کالا قرار بگیرند و محصولات خود را از این طریق عرضه کنند که با توجه به تقویت و گسترش روز افزون بورس کالا در ایران می توانند از این طریق محصولات را در بازارهای داخلی و خارجی به صورت شفاف عرضه کنند.
 
همچنین علی اکبر مهرفرد اظهارداشت: پنج محصول زعفران، پسته، کشمش، خرما و سیب جزو محصولات کشاورزی هستند که مزیت نسبی بالایی برای صادرات دارند و ایران جزو یکی از بزرگترین تولید کنندگان آنها در دنیا محسوب می شود و امسال نیز میزان تولید بالایی در زمینه محصولات خواهیم داشت که به غیر از کشمش مابقی آنها روند افزایشی نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.
 
دستور حمایتی وزیر جهاد کشاورزی
 
وی افزود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه محصولات مذکور حمایت ویژه می شود که از طریق راهکارهای متفاوت این حمایت اعمال خواهد شد. به عنوان مثال تسهیلات ۱۴.۵ درصد برای صادرکنندگان پیش بینی شده است که از منابع بانک کشاورزی، بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می کند.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: صادرکنندگان می توانند در رینگ صادراتی بورس کالا قرار بگیرند و محصولات خود را از این طریق عرضه کنند که با توجه به تقویت و گسترش روز افزون بورس کالا در ایران می توانند از این طریق محصولات خود را بهتر از گذشته در بازارهای داخلی و خارجی به صورت شفاف عرضه کنند.
 
مذاکره با صندوق ضمانت صادرات
 
مهرفرد برای صادرات محصولات کشاورزی نیز مذاکراتی با صندوق ضمانت صادرات صورت گرفته و آنها متعهد شده‌اند تا ظرف دو هفته درخواست‌های مختلف را بررسی و کالاهای صادراتی در حوزه کشاورزی را برای سیستم بانکی ضمانت کنند.
 
وی با بیان اینکه برای استفاده از این تسهیلات و حمایت ها زنجیره‌های تولید و تاجرانی که خود دارای زنجیره تولید هستند، در اولویت قرار دارند، گفت: پتانسیل بالایی برای توسعه و رونق بازار صادراتی محصولات کشاورزی ایران وجود دارد که اگر صادرات آنها حمایت شود و توسعه یابد تولید این محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس کالا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *