RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رشد ۷.۱ درصدی ارزش بازار سهام

۱۲:۴ - ۱۳۹۶/۸/۲۶کد خبر: 224641
ایستانیوز: ارزش بازار سهام در پایان شهریور ماه سال ۹۶نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته با ۷.۱درصد رشد از ۳۱۶هزار میلیارد ریال به ۳۳۹.۴هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تازه ترین جدول گزیده های آماری بانک مرکزی نشان می دهد، ارزش داد و ستد سهام در پایان شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۹۶با رسیدن به ۲۴۴.۳۵۲میلیارد ریال، نسبت به شهریور ماه سال ۹۵با ۱۱.۵درصد افت به ۲۷۶.۰۶۵میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که ارزش بازار اول از ۱۷۱.۹۹۱میلیارد ریال در شش ماه سال ۹۵به ۱۴۶.۴۱۳میلیارد ریال در پایان نیمه اول سال ۹۶و ارزش بازار دوم از ۱۰۴.۰۷۴میلیارد ریال در پایان شهریور ماه ۹۵به ۹۷۹.۳۹میلیارد ریال در انتهای شش ماهه ابتدایی سال ۹۶دست پیدا کرده است که به روشنی کم رونق شدن معاملات بورس در نیمه ابتدایی سال جاری را تایید می کند.
ارزش معاملات
از سویی دیگر، ارزش معاملات شهریور ماه ۹۶نسبت به مرداد ماه با ۱۴درصد کاهش از ۴۰.۱۴۶میلیارد ریال به ۳۴.۵۳۱میلیارد ریال معادل ۱۴درصد افت مواجه شده و ارزش بازار اول از ۲۰۰.۳۱میلیارد ریال به ۲۲۳.۱۵میلیارد ریال معادل ۱۱.۴درصد رشد و ارزش بازار دوم از ۲۰۱.۱۵میلیارد ریال به ۱۲۲.۱۶میلیارد ریال معادل ۳۹.۳افت یافته است.
تعداد سهام معامله شده
همچنین در شش ماهه اول سال ۹۶تعداد سهام معامله شده در بورس به ۱۰۵.۴۶۹میلیون سهم رسیده که این رقم در پایان شهریور ماه ۹۵با رسیدن به ۱۲۴.۰۸۰میلیون سهم، ۱۵درصد کاهش را در اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که در این میان سهم بازار اول با ۶۶.۸۳۸میلیون سهم، افت ۱۹.۶درصدی و بازار دوم با ۳۸.۶۳۱میلیون سهم، افت ۵.۶درصدی را تجربه کرده اند.
در عین حال حتی تعداد سهام معامله شده در شهریور ماه سال جاری در مقابل مرداد ماه همین دوره زمانی نیز در دو بازار اول و دوم به ترتیب با ۲.۶و ۲۵درصد عقب گرد از ۱۰.۳۴۱میلیون سهم به ۱۰۰.۷۷میلیون سهم در بازار اول و از ۶۶۷.۳میلیون سهم به ۵۰۰.۸میلیون سهم در بازار دوم نشان می دهد.
افزون بر این، میزان تعداد سهام معامله شده از سوی سهامداران در تالار شیشه ای در شهریور ماه ۹۶در مقایسه با مرداد ماه سال جاری نیز با ۱۱.۳درصد کاهش از ۱۷.۰۱۵میلیون سهم به ۱۵.۰۸۵میلیون سهم دست یافت است.
روند شاخص های بورس
در ارزیابی دیگر بر مبنای اطلاعات منتشر شده، شاخص های بورس به عنوان یکی از معیارهای که تصویر دقیقی از روند تالار شیشه ای برای سهامداران و سرمایه گذاران ترسیم می کنند در پایان شش ماهه نخست سال ۹۶، با رسیدن به ۸۵هزار و ۸۳۲واحد نسبت به دوره مشابه سال ۹۵با ۱۲.۳درصد رشد از ۷۶.۴۵۱واحد به ۸۵.۸۳۲واحد رسیده است.
همچنین آمارها نشان می دهد، شاخص بورس در شهریور ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه با ۴.۲درصد از ۸۲.۳۷۲واحد به ۸۵.۸۳۲واحد رسیده که به خوبی روند فضای مثبت فعلی تالار شیشه ای را تایید می کند.
این گزارش می افزاید، شاخص صنعت، شاخص پنجاه شرکت فعال تر، بازار اول و بازار دوم در پایان دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۶با رشد و تنها شاخص مالی با افت همراه شده است.
بر این اساس شاخص مالی در انتهای این دوره با ۱۶.۵درصد کاهش از ۱۵۵.۲۶۳واحد به ۱۲۹.۶۰۴واحد در دوره مشابه شش ماهه سال ۹۵رسیده است.
شاخص صنعت نیز که نشانگر وضعیت معاملات صنایع حاضر در بازار سهام است از ۶۳.۴۹۵واحد در انتهای دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۵با رشد ۱۷.۸درصدی به ۷۴۸.۲۴واحد در پایان نیمه ابتدایی سال ۹۶دست یافته است.
در عین حال شاخص پنجاه شرکت فعال تر بورس هم با رشدی بیش از ۱۲درصد در از ۳.۰۲۲واحد در شهریور ۱۳۹۵به ۳.۳۹۵در شهریور ۹۶رسیده است.
بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۱۲.۲درصد افزایش از ۵۳.۳۹۵واحد در شش ماهه نخست سال ۹۵به ۵۹.۹۰۷واحد در شهریور سال جاری رسیده است.
در مقابل، آمارهای بازار دوم نیز نشان می دهد شاخص این بازار هم در دوره ذکر شده با رشد و تحرک های مثبت مواجه شده به گونه ای که شاخص این بازار در حالی که در انتهای شش ماهه ابتدایی سال ۹۵به ۱۶۷.۷۹۴واحد رسیده بود در شهریور سال جاری به ۱۸۸.۳۷۱واحد رسیده که رشدی معادل ۱۲.۳درصد را نشان می دهد.
تعداد شرکت های درج شده
همچنین تعداد شرکت های درج شده در بورس و اوراق بهادار تهران در پایان شش ماهه اول سال ۹۶نسبت به مدت مشابه سال قبل با رسیدن از ۳۲۱به ۳۲۷شرکت رشدی معادل ۱.۹درصد را در آمارهای منتشر شده به ثبت رسانده است. به گزارش ایبِنا، از سویی دیگر، در فاصله یک ماهه مرداد تا شهریور ماه ۹۶تعداد دو شرکت به شرکت های بازار سهام اضافه شده است.
ارزش بازار سهام
 بر مبنای آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، ارزش بازار سهام برخلاف اکثر آمارهای بورس، با روند مثبتی همراه بود به گونه ای که در پایان شهریور ماه سال ۹۶ارزش بازار نسبت به دوره مالی سال گذشته با ۷.۱درصد رشد از ۳۱۶هزار میلیارد ریال، به ۳۳۹.۴هزار میلیارد ریال رسیده است.
این گزارش می افزاید، ارزش بازار سهام در شهریور ماه سال جاری در مقایسه با مرداد ماه با ۴.۴درصد از ۳۲۵هزار میلیارد ریال به ۳۳۹هزار میلیارد ریال رسیده است.
لازم به ذکر است، ‌ در شش ماهه سال ۹۶سهامداران ۱۲۰روز معاملاتی در بورس را تجربه کردند که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۲.۴درصد کاهش روبرو بوده است.  



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *