RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

امنیت اجتماعی از تولیدات سازمان های بیمه گر اجتماعی هستند

سازمان تامین اجتماعی جزء قدیمی ترین نظام های بیمه ای در آسیاست
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۸/۲۱کد خبر: 224337
ایستانیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در برنامه حوالی امروز شبکه پنجم سیما حضور یافت و در این برنامه به تشریح اهمیت بیمه های اجتماعی در زندگی امروز انسانها و تبیین خدمات و تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر سید تقی نوربخش در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه حدود ٤٢ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: ١٤ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که با محاسبه خانواده هایشان ٣٧ میلیون نفربیمه شده این سازمان را تشکیل می دهند.
 وی ادامه داد: ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر نیز از این جمعیت تحت پوشش، مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که با احتساب خانواده هایشان، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان به ٥ میلیون نفر می رسند.
 دکتر نوربخش تصریح کرد: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در کشور است.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به هزینه های ماهانه این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: ماهانه ٦ هزار میلیارد تومان تعهدات پرداخت می شود که ٤ هزار میلیارد تومان در بخش مستمری ها، ٢٥٠ میلیارد تومان بیمه بیکاری و مابقی در حوزه های درمان و پشتیبانی صرف می شود.
 دکتر نوربخش با اشاره به انجام نظرسنجی توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان یک مرکز ارتباطات مردمی دارد که از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و مخاطب آن بیمه شدگان و بازنشستگان هستند که کار نظر سنجی را نیز انجام می دهد. همچنین اجرای نظام جدید نظرسنجی در شعب تامین اجتماعی تهران نیز شروع شده که در حال گسترش به شعب استان ها و مراکز درمانی هستیم.
 وی در ادامه این گفتگو به تعهدات و خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: ١٨ تعهد بیمه ای از سوی این سازمان ارائه می شود که مستمری و درمان دو تعهد اصلی سازمان تامین اجتماعی است.
 دکتر نوربخش با بیان اینکه در ٨ سال قبل از دولت یازدهم حدود ٣٢ درصد، مستمری ها زیر نرخ تورم افزایش پیدا کرد، افزود: در دولت اول دکتر روحانی ٢٥ درصد بالاتر از نرخ تورم مستمری ها افزایش یافت  که تا حدودی جبران شد البته برای بهبود مستمری مستمری بگیران باید کار بیشتر انجام شود.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اقدامات حوزه درمان این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: در ٣ سال گذشته ارتقای هتلینگ کل بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی انجام شد و همچنین در بخش تجهیزات درمانی و ارتقای فنی خدمات نیز طرح های خوبی اجرا شد.
 وی افزود: در سال ٩٢ فقط ٦ دستگاه ام.آر. آی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار داشت در حالی که امروز ٢٠دستگاه به بیمه شدگان خدمت رسانی می کند یا در بخش سی تی اسکن در سال ٩٢، ٨ دستگاه سی تی اسکن داشتیم  و امروز ٢٥  دستگاه سی تی اسکن سرویس دهی می کنند . ناوگان آمبولانس مراکز درمانی ملکی این سازمان نیز بازسازی شد به طوری که ٢٥٠دستگاه آمبولانس در اختیار مراکز درمانی ملکی قرار گرفت.
 دکتر نوربخش با بیان اینکه ٨٠ بیمارستان و ٤٢٠ مرکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان خدمات رایگان ارائه می دهند، گفت: این سازمان دیگر خدمات درمانی مورنیاز بیمه شدگان را از مراکز دولتی و خصوصی خریداری می کند که با توجه به اجرای طرح تحول سلامت،  در این بخش نیز هزینه ها از جیب مردم کاهش یافته است.
 وی در بخش دیگری از این گفتگو به ساخت ٥ بیمارستان جدید تامین اجتماعی با اولویت مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و اظهار داشت: ٥ بیمارستان تامین اجتماعی در حال ساخت داریم. بیمارستان های دوم آبادان و دزفول در حال احداث است. ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز و تبریز را هم آغاز می کنیم.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: مراکز درمانی سرپایی نیز در حال گسترش است . در سه روز اخیر  با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز عملیات ٣ مرکز درمانی را در مناطق بستان آباد، جم و بهار را داشتیم به نحوی که دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی را بالا ببریم.
 دکتر نوربخش همچنین در خصوص اهمیت بیمه اجتماعی در زندگی امروز بشر با توجه به ریسک های مختلف توضیحاتی داد و گفت:  بشر با ریسک های سالمندی، بیکاری، بیماری و... مواجه است و از این رو بیمه های اجتماعی جزو الزامات زندگی بشر است.
 وی با بیان اینکه در خصوص بیمه های اجتماعی در کتب درسی مطالبی نیامده است و این نشان از بی توجهی است، اظهار داشت: در ٢ سال اخیر با وزارت آموزش و پرورش کشور رایزنی های داشتیم تلاش می کنیم مفاهیم وارد کتب درسی شوند و مزایای بیمه های اجتماعی برای دانش آموزان تشریح شود.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به امید زندگی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: اول انقلاب سن امید به زندگی در کشور ٥٧ سال بود در صورتی که در حال حاضر بدلیل ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، امید به زندگی به ٧٦ تا٧٧ سال افزایش یافته است.
 وی توصیه کرد :مردم یک نوع سیستم بیمه ای را انتخاب کنند البته افرادی که تحت پوشش قانون کار هستند که بیمه اجباری می شوند و مشاغل آزاد و صنوف و متقاضیان بیمه اختیاری می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه و برای بیمه شدن اقدام کنند. حتی اتباع بیگانه مقیم کشور هم طبق قانون باید بیمه شوند.
 دکتر نوربخش با اشاره به اهمیت لزوم انفکاک خدمات بیمه ای از خدمات حمایتی گفت: بیمه های اجتماعی ریسک ها را پوشش می دهند و اگر بیمه شدگان دچار بیماری شوند سازمان های بیمه گر از آنها حمایت می کنند.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به موضوع سوابق بیمه شدگان نیز گفت: طرح تجمیع سوابق بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی اجرا شد و بیمه شدگان می توانند از طریق سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.irو یا تلفن همراه سوابق خود را مشاهد کنند.
 دکتر نوربخش با بیان اینکه ماهانه ٦٠ هزار نفر برای مشاهده سوابق به سایت این سازمان مراجعه می کنند، اظهار داشت:  در صورتی که افرادی ادعای سابقه نیز دارند می توانند برای رسیدگی به این مسئله به ادارات کار مراجعه کنند.
 وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص ارتقای فرهنگ بیمه ای به مردم گفت: دیدارهایی با روسای محترم سازمان صدا و سیما برگزار کردیم و مقرر شد در این خصوص همکاری هایی صورت پذیرد.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه صحت و امنیت اجتماعی ازنعمات خداوند است، گفت: این دو نعمت بزرگ از تولیدات سازمان های بیمه گر اجتماعی است.
 وی تصریح کرد: هزینه های درمانی در سنین سالمندی ٣ برابر سنین جوانی است و از  این رو در اینجا موضوع آینده نگری مطرح می شود و برای رفع مسائل پیشروی سالمندی،  افراد به سمت بیمه های اجتماعی بروند.
 دکتر نوربخش اظهار داشت: قوی ترین نظام بیمه ای در غرب آسیا طبق بیانیه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و سازمان تامین اجتماعی جزء قدیمی ترین نظام های بیمه ای در آسیاست.
 وی افزود: بیمه های اجتماعی به سال ١٣٠٨ برمی گردد . سال ١٣٣٢ قانون بیمه های اجتماعی شکل گرفت و سال ١٣٥٤ قانون تامین اجتماعی امروز تصویب شد و این قدمت ٦٠ ساله بیمه های اجتماعی در ایران را نشان می دهد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تامین اجتماعی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *