آخرین اخبار

راه اندازی سرویس استعلام ضمانتنامه های سپامی شبکه بانکی

برگزاری ششمین دوره قرعه کشی جوایز کانال تلگرام بانک ملت

جهش ۳ برابری در انتظار قیمت طلا؟

آیا بیت کوین بانک‌های مرکزی را دور می‌زند؟

تسهیلات حمایتی ١۵٢١ میلیارد ریالی بانک صادرات در استان زنجان

حساب‌های راکد زیر ۲ میلیون تومان تعیین تکلیف می‌شوند

از کاهش ارزش پول ملی نترسیم

سه خبر خوش به خریداران مسکن

فرصت‌های استقلال سکاندار پولی

تشریح خدمات بانک کشاورزی در حمایت از کشاورزان

بازدیدگروهی دانشجویان ایرانی و آلمانی رشته معماری ازموزه بانک ملی

دو لایحه مهم مالیاتی درنوبت بررسی مجلس

تصویب جزییات قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

افزایش نرخ بانکی ۲۵ ارز+ جدول

همراهی صنعت بیمه با زلزله زدگان

نرخ تورم آبان ماه افزایش یافت

بانک پارسیان ۳۲۱ شعبه ای شد

پایبندی نظام بانکی به نرخ‌ سود سپرده

رشد نرخ دلار، سهام کدام شرکتها را داغ می کند؟

ضوابط انعقاد قرارداد همکاری عرضه‌کنندگان محصولات بیمه‌ای با بازاریابان آنلاین

سود حاصل ازصادرات پسته با عرضه در بورس کالا به جیب باغداران می‌رود

پرداخت سپرده‌های "افضل توس" و "وحدت" ۱۰۰ میلیونی می‌شود

تقویت ۵۶۴ واحدی شاخص کل بورس

حضور نماینده سمات در نشست تخصصی WFC

رشد قیمت سکه و ارز در بازار آزاد/جدول

تلاش بانک ملی ایران برای کاهش بیشتر مطالبات غیرجاری

۱۴:۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۷کد خبر: 223141
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران
در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند. براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین ۳ تا ۵ درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.
 
نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به ۸ر۷ درصددر پایان سال ۱۳۹۵ رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، ۸ر۸ درصد است.
 
در همین راستا برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفت و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
 
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.
 
از سوی دیگر بازنگری در بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات و اعمال تغییرات مقتضی با هدف تسریع و تسهیل تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری اقدامات دیگری در این بخش بوده است.
 
در این بانک برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثرسازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار، نتایج خوبی حاصل شده است.
 
کاهش ۴۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت­های مالی بانک شده است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *