RSS
امروز یکشنبه ، ۶ خرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

تولید ۳۷۹.۹میلیارد ریال حق بیمه توسط بیمه دی

تمدید طرح خدمت میان بانک ملی و توسعه صادرات

بانک مرکزی آمریکا خواستار حفظ استقلال خود در مقابل کاخ سفید شد

روایت های «سفیران فرهنگی» بانک صادرات از دریچه دوربین

شفافیت شرکت های سرمایه گذاری بیشتر می شود

کاهش ریسک همکاری‌ با کشورها در شرایط جدید ضرورت دارد

زمان حل و فصل مشکلات بانکی تعیین شد

ارتباط بانک‌های ایرانی با «سوئیفت» حفظ می‌شود؟

پس از افت به ۱۴۰۰ دلار می رسد

تراکنش میلیاردی بانک شهر در نمایشگاه قرآن

لزوم استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

بیمه البرز زائران حرم امام خمینی (ره ) را بیمه کرد

کاهش ۱۶۸ واحدی شاخص کل بورس

رشد ۱۲ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت

تقاضای ۱۰ برابری برای مس در بورس کالا

کارگزارهای با سرمایه ۱۵ میلیارد تومان لغو مجوز می‌شوند

رشد ۱۶.۷ درصدی معاملات مسکن در اردیبهشت‌ماه+ جدول

بزودی شیرخام در بورس کالا عرضه می‌شود

۱۱هزار میلیارد ریال سود انواع اوراق در جیب سرمایه‌گذاران

رکورد جدید خروج سرمایه از کشور ثبت شد

اولویت اول بیمۀ آرمان وصول مطالبات و ایفای تعهدات است

۲۱ شرکت و دارایی دولتی در سبد واگذاری‌های خرداد

مدیر مالی بیمه رازی منصوب شد

پس‌اندازهای دلار خود را به لیر تبدیل کنید

تلاش بانک ملی ایران برای کاهش بیشتر مطالبات غیرجاری

۱۴:۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۷کد خبر: 223141
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران
در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند. براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین ۳ تا ۵ درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.
 
نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به ۸ر۷ درصددر پایان سال ۱۳۹۵ رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، ۸ر۸ درصد است.
 
در همین راستا برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفت و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
 
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.
 
از سوی دیگر بازنگری در بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات و اعمال تغییرات مقتضی با هدف تسریع و تسهیل تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری اقدامات دیگری در این بخش بوده است.
 
در این بانک برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثرسازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار، نتایج خوبی حاصل شده است.
 
کاهش ۴۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت­های مالی بانک شده است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *