RSS
امروز یکشنبه ، ۱ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

تداوم حرکت صنعت بیمه به سمت تخصصی شدن بیمه ها

بررسی طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران

مجموع فروش ارز حاصل از صادرات

پیام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت حادثه تروریستی اهواز

بازدید مدیران بانک صنعت و معدن از طرح شرکت زمزم کرمانشاه

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه سیمان سفید زاگرس

بهره برداری از ۲ طرح صنعتی در سال ۱۳۹۶ و ایجاد ۸۸ شغل مستقیم

شروط پذیرش و تصویب FATF در مجلس

آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی

صدور مجوز برگزاری مجامع ۲۰ بانک و موسسه اعتباری

ارز ملی در تجارت ترکیه با ونزوئلا جایگزین دلار می‌شود

اعلام زمان دو عرضه سهام در مهر ماه

بورس انرژی میزبان عرضه ۳۰ هزار کیلووات برق

جشنواره «بیستابیست» بانک ملی، ۲۰ روز دیگر پایان می یابد

پرداخت ۱۱ هزار فقره تسهیلات بانک ملّی برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی

بررسی منابع و مصارف بانک‌ها در خردادماه

تمدید مهلت شرکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک اقتصادنوین

کاهش تخلفات بیمه‌ای باصدور کد یکتا

در ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح

مدرسه‌سازی نظام بانکی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

بی‌اثرسازی اوپک برای محاصره نفتی ایران

عراق، مقصد اول صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران

چرا عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا کاهش یافت؟

توزیع بیش از ۴ هزار بن کارت از سوی بانک شهر در نمایشگاه کتاب اردبیل

دریافت الحاقیه افزایش سرمایه وسایل نقلیه و لوازم خانگی

تلاش بانک ملی ایران برای کاهش بیشتر مطالبات غیرجاری

۱۴:۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۷کد خبر: 223141
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران
در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند. براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین ۳ تا ۵ درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.
 
نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به ۸ر۷ درصددر پایان سال ۱۳۹۵ رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، ۸ر۸ درصد است.
 
در همین راستا برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفت و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
 
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.
 
از سوی دیگر بازنگری در بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات و اعمال تغییرات مقتضی با هدف تسریع و تسهیل تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری اقدامات دیگری در این بخش بوده است.
 
در این بانک برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثرسازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار، نتایج خوبی حاصل شده است.
 
کاهش ۴۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت­های مالی بانک شده است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *