RSS
امروز دوشنبه ، ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

بانک رفاه بین ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی نهم شد

پیام تسلیت مدیرعامل بانک ملی به مناسبت سقوط هواپیمای مسافری تهران – یاسوج

طرح جدید بیمه آتش نشانان در انتظار تصویب شورای نگهبان

امضا توافقنامه همکاری بیمه تعاون و اداره کل توسعه تعاون

برگزاری جلسه هم اندیشی روسای شعب۳ استان بانک ایران زمین

پرداخت ۵میلیارد و۱۴۲میلیون ریال خسارت به زیان‌دیده کهگیلویه‌وبویراحمدی

چرایی گرایش نوسان گیران به سهم های زیان ده

بیمه ایران بیمه‌گر هواپیمای ای‌تی‌ار آسمان

نحوه پرداخت بدهی‌های دولت از طریق اوراق تعیین شد

مقاومت بانک‌ها در نرخ سود شکست

نرخ بیکاری پاییز ۱۱.۹ درصد شد

عرضه دو اسناد خزانه اسلامی در فرابورس نهایی شد

اجرای بسته ضدالتهاب ارزی در بازار موثر واقع شد

قیمت دلار ۴۶۷۰تومان شد

بانک آینده؛ رتبه دهم در بین صد شرکت برتر ایران

رتبه ۲۰ بانک سامان در میان شرکت‌های برتر ایران

رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسات فراقوه‌ای است

نتایج نشست نمایندگان با کرباسیان و سیف

سیف: به مؤسسات مالی مجوز تاسیس شعبه ندادیم

ضوابط ناظر بر انتشار اوراق رهنی توسط مؤسسات ابلاغ شد

مطالبات سپرده‌گذاران موسسات پرداخت می‌شود

افتتاح شعبه پالایش نفت بندرعباس بانک رفاه

نگاه سهامداران به بانک رفاه بسیار مثبت است

بیمه آسیا رتبه اول گروه موسسات بیمه ای را کسب کرد

تصویب افزایش سرمایه بیمه دانا

تلاش بانک ملی ایران برای کاهش بیشتر مطالبات غیرجاری

۱۴:۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۷کد خبر: 223141
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران
در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند. براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین ۳ تا ۵ درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.
 
نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به ۸ر۷ درصددر پایان سال ۱۳۹۵ رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، ۸ر۸ درصد است.
 
در همین راستا برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفت و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
 
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.
 
از سوی دیگر بازنگری در بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات و اعمال تغییرات مقتضی با هدف تسریع و تسهیل تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری اقدامات دیگری در این بخش بوده است.
 
در این بانک برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثرسازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار، نتایج خوبی حاصل شده است.
 
کاهش ۴۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت­های مالی بانک شده است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *