RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

ادامه روند نزولی قیمت طلا بعد از انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا

پیش بینی "جی پی مورگان" از نرخ بهره فدرال رزرو

۱۰:۵ - ۱۳۹۶/۸/۱۶کد خبر: 223042
ایستانیوز:قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار قرار گرفت و با کاهش نسبی روبه‌رو شده است.
به گزارش رویترز، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شده و این مساله ارزش دلار را بالا برده است. به گزارش ایستانیوز  به نقل از سایت طلا، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به 1268 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز برای لخظاتی با کاهش 0.5 درصدی روبرو شد و تا 1265 دلار در هر اونس کاهش یافته بود.
 
شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در سه ماه و نیم اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با رشد چشمگیری روبرو شده است.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به توکیو اظهارات تندی را علیه کره شمالی مطرح کرده است. ترامپ تاکید کرد: آمریکا و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و هیچ دیکتاتوری نباید عزم و اراده ایالات متحده را دست کم بگیرد.
 
ترامپ سفر 12 روزه خود به کشورهای آسیایی را در شرایطی آغاز کرده است که قصد دارد یک جبهه متحد با ژاپن علیه برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی تشکیل دهد.
 
رئیس جمهور آمریکا پیش از این رهبر کره شمالی را مرد موشکی خطاب کرده و تهدید نموده است که کره شمالی را به طور کامل نابود خواهد کرد.
 
رشد اشتغال در آمریکا طی ماه اکتبر شتاب بیشتری گرفته است ولی دستمزدها در این مدت با کمترین رشد در یک سال و نیم اخیر روبرو شده است.
 
موسسه مالی جی پی مورگان نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در سال آینده 4 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
 
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و ارزش دلار طی روزهای آینده تحت تاثیر مذاکرات نمایندگان کنگره آمریکا درباره طرح مالیاتی دولت ترامپ قرار خواهد داشت. پیش بینی می شود دولت ترامپ برای تصویب طرح مالیاتی خود در کنگره با چالش های جدی روبرو شده است.
 
تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تقاضای طلا در بازارهای هند و چین طی هفته گذشته رونق چندانی نداشته است. احتمالا سرمایه گذاران در این کشورها منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند.
 
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.03 درصد کاهش به کمتر از 845 تن رسیده است.
 
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.
 
تنش های سیاسی داخلی در آمریکا از یک سو و تنش های بین المللی می تواند عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا باشد.
 
دلایل تاثیر گذار بر روند کاهش قیمت طلا
 
در عین حال یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا به 4 دلیل تا پایان سال 2017 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد.
 
به گزارش سی ان بی سی، فیل استریبل تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز در سخنانی تاکید کرد: قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و تنش هاتی سیاسی بین المللی با رشد 10 درصدی روبرو شده است ولی قیمت طلا تا پایان امسال به 4 دلیل عمده با چالش های مهمی روبرو خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: نخستین دلیل آن است که انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر از قبل شده است. اکنون پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال 2018 میلادی نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این مساله موجب جذابیت بیشتر دلار آمریکا برای سرمایه گذاران خواهد شد و تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.
 
نظرسنجی تازه موسسه سی ام ئی گروپ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 98 درصد رسیده است.
 
استریبل در ادامه افزود: کاهش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افت تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است. تقاضای طلا تنها در صورتی با افزایش بیشتر روبرو خواهد شد که تنش ها بین ایران و آمریکا یا آمریکا و کره شمالی بار دیگر افزایش یابد.
 
وی اظهار داشت: واردات طلا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند در ماه های اخیر با کاهش روبرو شده است. این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.
 
این تحلیلگر اقتصادی گفت: چهارمین علت افت احتمالی قیمت طلا تا پایان امسال نیز بهبود اوضاع اقتصادی جهان به خصوص کشورهای صنعتی و توسعه یافته و رشد تقاضای فلزات صنعتی است. سرمایه گذاران ترجیخ می دهند در بازار فلزات صنعتی مثل نقره پلاتین و پالادیوم سرمایه گذاری کنند.
 
برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی 1260 و سطح مقاومتی 1300 دلاری در نوسان خواهد بود.
 
سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1268 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها تا 1260 دلار کاهش خواهد یافت.
 
افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس نیز تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در هفته آینده بین 1265 تا 1285 دلار تثبیت خواهد شد.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *