RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

کاهش دوام صندوق‌های بازنشستگی در کشور

گله علی ربیعی از عملکرد مدیران "شستا"

۱۰:۲ - ۱۳۹۶/۸/۱۶کد خبر: 223041
ایستانیوز:وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت : سن بازنشستگی در کشور به ۴۵ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی ربیعی در همایش اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران و فرمانداران آذربایجان شرقی افزود : بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و 60 سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود 450 هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است. به گزارش ایستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت : وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.
 
ربیعی بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از 12 صندوق تامین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تامین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.
 
این مسئول دولتی خاطرنشان کرد : سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت استان دو برابر این عدد است.
 
وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیمات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم داشته باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در وضع فعلی مشکلات تولید و اشتغال کشور با اجرای قوانین و دستورالعمل های موجود برطرف نمی شود.
 
خدابخش افزود: منابع اصلی مردم در بانک های خصوصی است و بانک های خصوصی نیز هیچ نقشی در توسعه استان ندارند و در مورد بانک های دولتی نیز یا بخشنامه ها ابلاغ نشده و یا منابع در اختیار ندارند.
 
وی یادآور شد: اگر بیکاری را به عنوان تهدید اساسی کشور مطرح می کنیم باید در حوزه اشتغال، در ساز و کارهای اجرایی کشور وضعیتی مشابه وضعیت فوق العاده اعلام شود.
 
مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی هم گفت : اگر قرار است اشتغال ایجاد شود، صنعت و تولید رونق پیدا کند باید برای آن هر روز کار کارشناسی و راهکار ارائه بدهیم چرا که رونق اقتصاد با ایمان امکان پذیر است.
 
فرهنگی نماینده مردم تبریز اذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت :تختهای بیمارستانی در مجموعه تامین اجتماعی استان محدود است و حل این مشکل مستلزم اختصاص دادن زمین و فاینانس برای ساخت بیمارستان است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم شرکت شستا به تعهدات خود در قبال شرکت ماشین‌سازی تبریز عمل و این مرکز مهم اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی را ساماندهی کند.
 
وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما از شما گله مندیم و انتظار داریم شستا این شرکت را ساماندهی کند چرا که انصاف نیست یکی از مراکز مهم تبریز با چنین مشکلاتی مواجه باشد.
 
فرهنگی ادامه داد: در مورد احداث بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز که دوسال پیش در منطقه خاوران کلنگ زنی شد، ما فاینانس را قبول نداریم و انتظار داریم از اموال تامین اجتماعی احداث بیمارستان سریعا شروع شود.
 
بی مقدار دیگر نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : نقش بانکها در اقتصاد استان کم رنگ شده و سرمایه های مردم در بانک های خصوصی جمع آوری شده و در خارج از استان هزینه می شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *