RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تامین مالی، چالش بزرگ تعاونی‌ها

۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۸/۱۵کد خبر: 222998
ایستانیوز:دبیر کل اتاق تعاون ایران موضوع تامین مالی تعاونی‌ها را بزرگترین چالش در مسیر توسعه بخش تعاون دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ماشاالله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران، درباره ارکان تامین مالی در دنیا گفت: پایش در نظام تامین مالی کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که تامین مالی در دنیا دارای ۷ رکن اساسی است. وی ادامه داد: این ارکان شامل نظام بانکی، بازار سرمایه، بیمه، سرمایه گذاری خارجی، صندوق های بازنشستگی، بودجه دولت و منابع داخلی شرکت ها می شود.
 
روش‌های تامین مالی
 
وی افزود: یکی از روش های تأمین مالی بخش تعاون برای مشارکت در زیرساخت ها صکوک اجاره، انتشار اوراق منفعت تعاون برای پروژه های نیمه تمام است. همچنین برای ایجاد اعتبار و ضمانت نیاز به ورود بانک های سرمایه گذار (تأمین سرمایه) به عنوان مؤسسات و نهادهای مالی و تخصصی و خلق ابزارهای مناسب با تأمین مالی جمعی و نوع پروژه ها است. دبیر کل اتاق تعاون اظهارداشت: تأمین مالی یکی از مهم ترین شاخص ها در حوزه فعالیت های اقتصادی، خدمات اجتماعی و کسب و کار هدفمند و رایج در جهان است.
 
به گفته عظیمی، امروزه به دلیل پیچیدگی نیازها و تنوع کسب و کار و تنوع در رشته فعالیت های اقتصادی و وجود بخش های چندگانه اصلی مانند خدمات، کشاورزی، صنعتی و هزاران زیربخش تأمین مالی نیز دارای تنوع و مختصات متناسب با نوع فعالیت شده است.
 
۲۸ چالش بنگاه‌ها
 
وی گفت: دشواری تأمین مالی بنگاه ها را تحت تأثیر مستقیم قرار داده است. بر اساس پژوهش های انجام شده در تابستان و زمستان سال ۹۵ و بهار و تابستان سال ۹۶ توسط اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اصناف با جامعه آماری ۲۰۰۰ بنگاه، مهم ترین چالش همه بنگاه ها بین ۲۸ مؤلفه تعیین شده، تأمین مالی اعلام شد.
 
دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به بانک توسعه تعاون به عنوان تنها نهاد مالی در بخش تعاون بیان داشت: در بحث تامین مالی نمی توان بانک توسعه تعاون را به عنوان تنها نهاد مالی نادیده گرفت، این بانک تنها بانکی است که به بنگاه تبدیل نشده است.
 
عظیمی ادامه داد: صندوق ضمانت نیز عامل اعتماد بخشی در اقتصاد است و برای بخش های کمتر توسعه یافته، فعالیت های سودآور تضمین سودآوری می کند اما باید در نظر داشت اگر در تامین مالی مشکل وجود داشته باشد، میدان عملکرد صندوق ضمانت نیز متاثر از آن خواهد بود.
 
دبیر کل اتاق تعاون ایران با تاکید بر اشتغال زایی به عنوان هدف کسب و کار، پایداری آن را منوط به نوع فعالیت بنگاه عنوان کرد. وی خاطر نشان کرد: برخلاف کشور ما در دنیا میان فعالیت و سپرده بانکی رابطه معناداری وجود دارد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *